Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleine handige kaartlezer?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kleine handige kaartlezer?

Ik ben opzoek naar een kaartlezer. Op dit ogenblik ben ik in het bezit van een kaartlezer die ingebouwd zit in de computer en helaas niet meer werkt. Nu wens ik geen kaartlezer die ingebouwd is in een computer maar eentje dat ik kan gebruiken op verschillende computers of laptops

Ik heb hier al heel wat gelezen maar heb nog één vraag. Wat vinden jullie van dit soort type van kaartlezer: http://www.memoryshop.be/product/213...er-writer.html

Lijkt me handig en klein!
    Is dit minder goed dan de iets grotere kaartlezers met kabel?
    Alvast bedankt
    Mick

Re: Kleine handige kaartlezer?

er zit 1 groot nadeel aan dat ype dat jij opgeeft
    als je enkel usb poorten hebt achteraan je pc dan is het wel regelmatig ****** om die in de usb poort te krijgen
    ik gebruik al een hele tijd eentje van Lacie met kabel
    ik vind dat handiger dan zo'n die je rechtstreeks in een usb poort moet plugen

Comment

Er bestaan ook usb-verlengkabeltjes. Probleem opgelost.

Comment

Bedankt voor de reacties. Zijn er naast dit gegeven nog nadelen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht

Er bestaan ook usb-verlengkabeltjes. Probleem opgelost.

dan ben je even duur af dan ineens eentje te kopen met een kabel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mick2380 Bekijk bericht
            Ik ben opzoek naar een kaartlezer. Op dit ogenblik ben ik in het bezit van een kaartlezer die ingebouwd zit in de computer en helaas niet meer werkt. Nu wens ik geen kaartlezer die ingebouwd is in een computer maar eentje dat ik kan gebruiken op verschillende computers of laptops

Ik heb hier al heel wat gelezen maar heb nog één vraag. Wat vinden jullie van dit soort type van kaartlezer: http://www.memoryshop.be/product/213...er-writer.html

Lijkt me handig en klein!
            Is dit minder goed dan de iets grotere kaartlezers met kabel?
            Alvast bedankt
            Mick
            die kan blijkbaar geen CF kaarten lezen
            idem voor XD en memory-sticks
            daar moet je ook ergens op letten als je naar de toekomst heen een fototoestel of ander apparaat zoekt te kopen die die kaarten gebruikt

Comment

Als ik goed gelezen heb dan wordt er bij het voorbeeldje dat ik gegeven had ook een USB-verlengkabel meegeleverd.

Aangezien ik leek ben, heb ik even opgezocht wat CF-kaartjes zijn. Blijkbaar is dit een ander type kaart dan dat ik gebruik.
              Ik heb een reflexcamera (D50, net 2dehands gekocht) en een digitaal compacttoestel. In beide gevallen gebruik ik SD Ultra II 1G en 512mb.
              Natuurlijk blijft de vraag of ik ooit een ander type van kaartjes zou gebruiken! Maar voorlopig zie ik niet direct in waarom te veranderen. Maar dat weet je nooit!

Comment

dan zijn de twee nadelen die ik aanhaalde van de baan

scandisk op zich is een zeer betrouwbaar merk

Comment

bedankt voor je hulp en info

Comment

Is via een kaartlezer niet sneller dan via USB? Natuurlijk als je een kaartlezer via USB eraan hangt

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Een kaartlezer via USB is sneller dan een camera via USB, als je dat bedoelt.

@ Gert1971
                      Qua kostprijs (lezer + kabel) heb je gelijk, qua formaat niet.

Comment

kwestie formaat
                        zo groot is die kaartlezer van lacie nu ook niet
                        ongeveer 2x de breedte van een cf kaartje en 2x de hoogte ervan
                        om u een idee ervan te geven
                        kostprijs is ook ergens rond de 25€
                        maar er zijn vele goede kaartlezers

Comment

Ik heb een kaartlezer die allerlei kaarten leest van zo'n €7.95 en een goede usb hub die ik achter in de computer heb aangesloten en die indien nodig ook nog een eigen voeding heeft.
                          Was wat duurder ik dacht €14.95 in een aanbieding maar het werkt razendsnel.
                          En ik kan alle kaarten lezen en er tegelijkertijd ook meerdere usb sticks of iets anders b.v. mijn externe harde schijf aanhangen zodat omzetten wel heel gemakkelijk en snel gaat.
                          Marlies
                          Groetjes Marlies

https://www.facebook.com/marliesprieckaerts?ref=hl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
                            Is via een kaartlezer niet sneller dan via USB? Natuurlijk als je een kaartlezer via USB eraan hangt
                            Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                            Een kaartlezer via USB is sneller dan een camera via USB, als je dat bedoelt.
                            Afhankelijk van zowel de camera als de kaartlezer.
                            - mijn oude compactje via usb aan de pc is trager dan via m'n kaartlezer in m'n pc
                            - mijn dSLR was sneller dan m'n oude interne kaartlezer van m'n pc
                            - nu met m'n nieuwe interne kaartlezer, +- €10 , is die even snel als m'n dSLR direct op m'n pc
                            (alles met usb, ja, ook de interne kaartlezer, dat is geen specifieke interface, is zelfde elektrisch en protocol als usb, enkel ander type connector)
                            Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                            MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mick2380 Bekijk bericht
                              Op dit ogenblik ben ik in het bezit van een kaartlezer die ingebouwd zit in de computer en helaas niet meer werkt. Mick
                              de ingebouwde kaartlezer in mijn pc bleek een tijd terug ook ineens niet meer te werken . toen bleken de nodige drivers niet meer geinstalleerd te staan . na herinstallatie werkten ze weer terug . misschien eens in die richting zoeken

Comment

Working...
                              X