Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk CF kaartje voor een Nikon D200 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welk CF kaartje voor een Nikon D200 ?

Vanwege m'n huidig(/vorig ) toestel heb ik enkel maar ervaring met SD kaartjes, van SanDisk en Danelec.
    Hoe zit dit tegenwoordig met CF's ? Wie heeft er ervaring met CF's van (bvb) SanDisk, Transcend, Lexar, ....etc
    Maakt, ingeval van SanDisk dan, het veel uit voor een D200 ofdat de kaart Ultra of Extreme is ?
    Alvast bedankt.
    Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
    MySite - All your base are belong to us - What you say

Re: Welk CF kaartje voor een Nikon D200 ?

Bij de D200 en de D2x is het echt zinvol om de allersnelste kaart te kiezen want in tegenstelling tot veel andere camera's kunnen deze camera's de snelheid ook echt benutten.

Groeten, Miriam

Comment

Hierin volg ik Miriam volledig, je kan ook een microdrive gebruiken ( goedkoper ) maar ook zoveel trager . . . als ze al werkt . . . deze week een occasie CP8800 gekocht met een 1 giga IBM microdrive, werkt perfect in de Cp8800 maar geeft foto's met fouten op mijn D200 ( en ja hoor, de drive in mijn D200 geformatteerd ), dus dank zij deze toevallige test hoeven voor mij microdrives zeker niet meer.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
        Bij de D200 en de D2x is het echt zinvol om de allersnelste kaart te kiezen want in tegenstelling tot veel andere camera's kunnen deze camera's de snelheid ook echt benutten.

Groeten, Miriam
        100 % akkoord. Ik gebruik zowel de ExtremeIII als een gewone Sandisk, beide 1GB. Op mijn D50 is het verschil verwaarloosbaar ten opzichte van het prijsverschil. Op mijn D200 is het een ander verhaal, zeker bij sportopnames waar ik al eens sneller durf doorklikken merk je hier zeer duidelijk het veschil in wegschrijven tss de beide kaartjes.
        fotosite

Comment

Persoonlijk zou ik gaan voor de Ultra Extreme III van Sandisk (2 Gb versie) of dezelfde grootte in Ultra II. Zoals hierboven reeds vermeld, als je eens een spotreeksje gaat maken, ga je het verschil merken ...

Groetjes,
          DVdB
          Zo'n schattig Nikon kodakske en wat glas erbij ...

Comment

Zou zeker min. gaan voor de 2G exstreem,wanneer je in RAW gaat werken zou ik zelfs voor de 4G exstreem gaan.
            Een exst. kaart heb je zeker nodig wanneer je continu opmanes doet anders kan je toestel het aan maar je kaart schrijft niet snel genoeg weg om je buffer te legen.
            Ik bestel mijn kaarten altijd bij hardwaretotal.nl,komt op 50% van de prijs hier in de winkel en enkele dagen na bestelleing liggen ze in uw bus.
            peter
            Body : Fuji X-T4, lenzen : XF8-16mm F2.8 LM WR, XF16-55mm F2.8 LM WR, XF50-140mm F2.8 R LM OIS WR, XF56mm F1.2 R, manfrotto statief. Op verlanglijstje: XF150-600mm

Comment

Awel hé, ik gebruik de CF kaartjes waarvoor op dit forum pas een gezamelijke aankoop is gedaan (Transcend) . Geen seconde spijt van deze aankoop. Snel genoeg om in continu te schieten met de D200.
              Wanneer je wil dat kaartjes zo snel zijn dat de opnames er al op staan voor ze geschoten zijn, moet je natuurlijk een ander merk kiezen of zoeken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik
                Awel hé, ik gebruik de CF kaartjes waarvoor op dit forum pas een gezamelijke aankoop is gedaan (Transcend) . Geen seconde spijt van deze aankoop. Snel genoeg om in continu te schieten met de D200.
                Wel dat komt natuurlijk omdat die Transcend kaartje ook zeer snel zijn. X120

BTW: Ik zal de nieuwe inkoopactie, waar al een kleine 30 op ingeschreven hebben, waarschijnlijk tijden het weekend terug opstarten.

Hubert
                Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mvdh

Groeten, Miriam
                  Klopt, maar wel op voorwaarde dat je eerst de (erg grote) buffer volkrijgt, niet? Kris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
                    Hierin volg ik Miriam volledig, je kan ook een microdrive gebruiken ( goedkoper ) maar ook zoveel trager . . . als ze al werkt . . . deze week een occasie CP8800 gekocht met een 1 giga IBM microdrive, werkt perfect in de Cp8800 maar geeft foto's met fouten op mijn D200 ( en ja hoor, de drive in mijn D200 geformatteerd ), dus dank zij deze toevallige test hoeven voor mij microdrives zeker niet meer.
                    ik gebruik al 2 jaar mijn Hitachi 4gb Microdrive met mijn D70. nooit problemen gehad.
                    en nu met de D2X ook de microdrive gebruiken geeft ook totaal geen problemen. Enigste verschil met mijn Ultra 2 CF kaart is snelheid van op Computer te plaatsen. De CF - kaart is iets sneller.

dus geen problemen... heel content van mijn Microdrive.
                    www.loft6.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                      Wel dat komt natuurlijk omdat die Transcend kaartje ook zeer snel zijn. X120

BTW: Ik zal de nieuwe inkoopactie, waar al een kleine 30 op ingeschreven hebben, waarschijnlijk tijden het weekend terug opstarten.

Hubert
                      Wat is dat, deze inkoop actie?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger
                        Wat is dat, deze inkoop actie?
                        Dit is een actie waarmee iemand(ik) de bestelling van kaartjes verzamel om zo tot een goede inkoopprijs te komen. Hoe de vorige in zijn werk ging kun je hier zien.

Hubert
                        Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                          Dit is een actie waarmee iemand(ik) de bestelling van kaartjes verzamel om zo tot een goede inkoopprijs te komen. Hoe de vorige in zijn werk ging kun je hier zien.

Hubert
                          Hmm, inderdaad zeer interessant. Ik kijk er al naar vooruit.

Comment

Working...
                          X