Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Teleconvertor Tamron AF18-200MM??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Teleconvertor Tamron AF18-200MM??

Hallo,

Ik ben redelijk nieuw in deze materie.
    Om op safari naar Kenia te trekken hebben we ons een Nikon D50 gekocht met een Tamron AF18-200MM F/3.5-6.3 XR Di II lens. Maar ik vrees een beetje dat ik met mijn 200MM de beestjes niet echt goed ga kunnen nemen. Een betere lens kan ik mij niet veroorloven. Daarom dacht ik aan een teleconvertor, is dit aan te raden en wat zijn de nadelen hiervan?

Alvast bedankt voor jullie advies.

Re: Teleconvertor Tamron AF18-200MM??

Op 200mm zit je met die Tamron al met een relatief klein diafragma (6.3). Ik heb er geen ervaring mee, maar ik vrees toch dat je AF veel last zal hebben met een convertor. In het slechtste geval werkt hij niet meer wegens gebrek aan licht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol
      Op 200mm zit je met die Tamron al met een relatief klein diafragma (6.3). Ik heb er geen ervaring mee, maar ik vrees toch dat je AF veel last zal hebben met een convertor. In het slechtste geval werkt hij niet meer wegens gebrek aan licht.
      Goede Tamron converters (die met zeven elementen) hebben de (on)hebbelijke eigenschap de meetgegevens van de lens ongewijzigd door te sturen naar de camera, zodat de AF in veel gevallen blijft werken, zij het traag en met horten en stoten. Ik stel me wel vragen over de kwaliteit van de beelden met een 2X converter op een superzoom.
      fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan
        Goede Tamron converters (die met zeven elementen) hebben de (on)hebbelijke eigenschap de meetgegevens van de lens ongewijzigd door te sturen naar de camera, zodat de AF in veel gevallen blijft werken, zij het traag en met horten en stoten. Ik stel me wel vragen over de kwaliteit van de beelden met een 2X converter op een superzoom.
        Met de Nikon 18-200 werkt hij NIET.
        Maar met een 300/F4 AF daarentegen WEL.
        De AF lens blijft F4 ipv F8. Ik denk dat de 18-200 het gewoon blokeerd(AFS) als het boven de 5.6 komt. Waarschijnlijk kan hij het voor de AFS lens niet verbergen.

Hubert
        Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Working...
        X