Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oplaadbare batterijen in SB800?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oplaadbare batterijen in SB800?

Goeiedag,

Wie heeft er ervaring met herlaadbare batterijen voor een SB800 Speedlight?
    Is dit een aanrader, of blijf ik beter de alkaline AA types van Duracell.
    Bedankt voor eventuele reaktie.

mvg,

Roland

Re: Oplaadbare batterijen in SB800?

Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers
    Goeiedag,

Wie heeft er ervaring met herlaadbare batterijen voor een SB800 Speedlight?
    Is dit een aanrader, of blijf ik beter de alkaline AA types van Duracell.
    Bedankt voor eventuele reaktie.
    Ik gebruik niets anders dan herlaadbare batterijen. Geeft geen enkel probleem, ik denk zelfs dat de meerderheid van de mensen herlaadbare batterijen gebruikt.
    Gallery: http://www.fotogallerij.be

Comment

Ook hier geven herlaadbare batterijen geen enkel probleem in de SB-800.

seppuku.

Comment

Topic even verplaatst naar "Accessoires".

seppuku.[mod]

Comment

Werkt uitstekend met oplaadbare cellen. Ik gebruik 2500 mAh dingetjes. Je kunt trouwens een extra cel bijplaatsen met behulp van de meegeleverde Battery Pack SD-800 en dan kun je nog sneller achterelkaar flitsen.

Groeten, Miriam

Comment

Yup. Ook hier NiMh batterijen in gebruik (GP 2100mAh).
            400 geflitste foto's in een zaal op 1 avond op 1 set van 5 batterijen en nog niet leeg. (flitser omhoog gericht en met wit reflector kaartje)

Jo.
            A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
            Nikon stuff

Comment

Ik gebruik de 2300mAh ALDI batterijen met de ALDI-oplader, goedkoop en degelijk . . . ik had nogal een groot aantal batterijen nodig ( voor andere zaken ), dus ik heb me toen een 50 tal van die oplaadbare aangekocht . . . er zat welgeteld 1 slecht exemplaar bij . . . geen probleem . . . tikketje mee, de slechte batterij mee en kreeg er gewoon 4 nieuwe in de plaats . . .
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Een flitser zoals de SB600 en de SB800 werkt in principe veel beter met oplaadbare NiMH batterijen dan met Alkaline batterijen. De flitser zal veel sneller terug herladen zijn tussen 2 flitsen in. Staat ook vermeld in de handleiding.

Dat heeft te maken met het verschil in interne weerstand tussen Alkaline- en NiMH-batterijen.

Dus: bij voorkeur NiMH-batterijen gebruiken!

Gr's, Wim
                Fujifilm X-H1 met (te) veel lenzen
                Fujifilm X100V

Comment

Ik ben helemaal afgeknapt op de NIHM oplaadbare batterijen. Om de 100 foto's de BATT melding op mijn scherm.

Ik gebruik nu al een tijdje deze batterijen: link

Het zijn AA Lithium batterijen. Gaan onmogelijk lang mee (ben nog niet aan het einde met het eerste pakje, ik denk 800 - 1000 flitsen).

Deze batterijen zijn ook nog eens extreem lang houdbaar (nu heb je daar niet heel veel aan maar toch) en ze zijn bijzonder licht (bijna de helft van een Nimh AA batterij).

Wel zijn ze lelijk duur ( 17 euro per 4) en moeilijk verkrijgbaar maar voor mij komt er niets anders meer dan deze !
                  Nikon spul

Comment

Als je een goed merk Nimh gebruikt (GP, Memorex, Varta etc) is dit altijd beter en sneller dan alkaline. Je moet er wel rekening mee houden dat Nimh na een maand gewoon leeg zijn. Je moet ze dus voor elke sessie best opnieuw volledig opladen. Vooral niet ontladen zoals Nicd cellen ! Ze hebben trouwens geen geheugeneffekt zoals Nicd. Dus opladen als ze niet volledig leeg zijn is niet erg. Mijn ervaring is dat Memorexcellen langer meegaan dan GP.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door a90
                      Ik ben helemaal afgeknapt op de NIHM oplaadbare batterijen. Om de 100 foto's de BATT melding op mijn scherm.

Ik gebruik nu al een tijdje deze batterijen: link

Het zijn AA Lithium batterijen. Gaan onmogelijk lang mee (ben nog niet aan het einde met het eerste pakje, ik denk 800 - 1000 flitsen).

Deze batterijen zijn ook nog eens extreem lang houdbaar (nu heb je daar niet heel veel aan maar toch) en ze zijn bijzonder licht (bijna de helft van een Nimh AA batterij).

Wel zijn ze lelijk duur ( 17 euro per 4) en moeilijk verkrijgbaar maar voor mij komt er niets anders meer dan deze !
                      Dat zijn inderdaad schitterende batterijen. Het is nu enkel wachten tot ze die oplaadbaar hebben. Dus degene die in je fototoestel zitten in AA formaat, of nog beter LiPo.Een setje van 4 zal dan misschien 3 keer meer kosten dan goede NiMh(2500mAh) maar zullen ook minstens 3 keer zolang mee gaan en zo goed als geen leegloop in de tijd.

Hubert
                      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Ik heb al 30 jaar de ervaring dat oplaadbare batterijen een snellere recharging geven dan alkaline.
                        Met 2000-2300mA accus heb ik altijd vele, vele honderden foto's kunnen maken. Geen geld uitgeven dus aan andere ellende of goede maar veel duurdere oplossingen.
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

Comment

ik gebruik Sanyo 2300 mAh NiMH's in mijn SB-800
                          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Hier "merkloze" (iig. geen bekend merk) 2600 mAh oplaadbare batterijen in mijn SB800m geen enkel probleem, zelf met "slechts" 4 batterijen in de SB800.
                            Nikon D70 | 18-70 | 50 | 50-500 | SB800 |

Comment

heeft er iemand ervaringen met zon' extern batterijpak dat je op een SB800 aansluit?
                              ik heb zo een paar fotograven gezien op wielerwedstrijden maar niet de kans gehad om met hen daarover te praten
                              ik dacht dat het batterijpak oa van het merk quantum was
                              is met zo'n externe batterijpak de flist sneller opgeladen?
                              thx
                              gert
                              voor mijn flist gebruik ik tot nu toe GP''s 2300mAh
                              ben daar tevreden van
                              maar de oplaadtijd zou iets sneller mogen zijn

Comment

Working...
                              X