Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oplaadbare batterijen in SB800?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Oplaadbare batterijen in SB800?

in mijn sb-800 gebruik ik nu GP 2100 mAh batterijen (oplaadbaar) na een tijdje duracell (niet oplaadbaar), panasonic (niet oplaadbaar) en hama 2200mAh batterijen (oplaadbaar) geprobeerd te hebben en het zijn duidelijk de GP's die het meeste flitsen genereren en de snelste recharching geven.
    -----------------------
    www.maartensomers.be
    -----------------------

Comment

Goeiedag,

Bedankt aan alle BD-ers die reageerden ivm mijn vraag.

Ik kocht intussen 2 setjes oplaadbare batterijtjes 2500 Mah + oplader van Duracell.
      Hopelijk kan ik nu sneller flitsen.

mvg,

Roland

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
        Dat zijn inderdaad schitterende batterijen. Het is nu enkel wachten tot ze die oplaadbaar hebben. Dus degene die in je fototoestel zitten in AA formaat, of nog beter LiPo.Een setje van 4 zal dan misschien 3 keer meer kosten dan goede NiMh(2500mAh) maar zullen ook minstens 3 keer zolang mee gaan en zo goed als geen leegloop in de tijd.

Hubert
        Ik schat de kans klein, maar dat dacht ik dus ook over de Lithium versie en die hebben ze dan toch ook uitgebracht.

Het extra moeilijke aan Lithium-Ion bijvoorbeeld is dat er batterij-management chips bij nodig zijn om ze te kunnen opladen, en er moet altijd vermeden worden dat ze helemaal leeg worden. Daarom worden die altijd met hun eigen lader meegeleverd en wordt er in het toestel op gelet dat het toestel zichzelf uitschakeld voordat de lens helemaal leeg is. Overladen = kapot, leegladen = kapot.

Maar wie weet vinden ze er wat op.

Nog nooit gehoord van LiPo.

Dave
        pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird
          Ik schat de kans klein, maar dat dacht ik dus ook over de Lithium versie en die hebben ze dan toch ook uitgebracht.

Het extra moeilijke aan Lithium-Ion bijvoorbeeld is dat er batterij-management chips bij nodig zijn om ze te kunnen opladen, en er moet altijd vermeden worden dat ze helemaal leeg worden. Daarom worden die altijd met hun eigen lader meegeleverd en wordt er in het toestel op gelet dat het toestel zichzelf uitschakeld voordat de lens helemaal leeg is. Overladen = kapot, leegladen = kapot.

Maar wie weet vinden ze er wat op.

Nog nooit gehoord van LiPo.

Dave
          Ja Toestel, batterij en ladder moeten inderdaad goed op elkaar zijn afgestemd.
          LiPo=Lithium-Polymeer. Een nieuwe versie van LIon.

Hubert
          Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Working...
          X