Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statief Mini Tripod

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Statief Mini Tripod

Ik ben van plan een klein statiefke te kopen. Groot en zwaar mag het niet zijn. Ik had gedacht aan de Bilora DIGI POD 492. Deze hebben ze mij aangeraden in de Action Shop. Hij is redelijk klein voor te dragen en hij kan uitgetrokken worden tot een hoogte van meer dan een meter. Heeft er iemand ervaring hiermee of zijn er mensen die een andere tripod kunnen aanraden?
    Canon 350D - Sigma 18-200mm F3,5 - 6,3 - Panasonic DMZ-FX01

Re: Statief Mini Tripod

Oorspronkelijk geplaatst door YvesL
    Ik ben van plan een klein statiefke te kopen. Groot en zwaar mag het niet zijn. Ik had gedacht aan de Bilora DIGI POD 492. Deze hebben ze mij aangeraden in de Action Shop. Hij is redelijk klein voor te dragen en hij kan uitgetrokken worden tot een hoogte van meer dan een meter. Heeft er iemand ervaring hiermee of zijn er mensen die een andere tripod kunnen aanraden?
    "Meer dan een meter" is wel laag. Je zult dan dikwijls op je knieen moet gaan zitten.

Hubert
    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Minder door de knieën gaan, kan ook met een hoekzoeker.
      Maar wat moet dat statiefje kunnen dragen?

Comment

Het zou moeten dienen voor een Canon EOS 350D met Sigma 18-200mm.
        Het is niet de bedoeling altijd te gebruiken maar alleen wanneer het nodig is. En ik ben nog jong en fit genoeg om af en toe door de knieën te gaan dus das geen probleem.

Twas maar voor een heel portable en niet te groot statiefke mee te hebben op vakantie.
        Zijn er nog andere mogelijkheden die jullie aanraden.
        Canon 350D - Sigma 18-200mm F3,5 - 6,3 - Panasonic DMZ-FX01

Comment

Ik ben eens gaan kijken op de site van Bilora, maar daar is weinig info over draagvermogen te vinden. Ik vrees toch dat dat statiefje te licht zal uitvallen voor een DSLR + 18-200.

Comment

ik heb ook een tripod van bilora, de action line 260

uiteraard geen superstatief (maar wat wil je voor 26EUR )
            ik heb het indertijd gekocht voor mijn hp photsmart 945C maar ondertussen gebruik ik het nog altijd voor mijn 20D...

superlicht, ideaal voor op reis en voor het zwaardere werk heb ik mijn manfrotto monopod...
            Ik zal het direct nog eens gaan uittesten voor wat avond opnamen in Gent city
            You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
            www.koendd.be

FZ50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door YvesL
              Ikzelf gebruik dat statiefje Bilora DIGI POD 492. Draagt mijn Nikon D50, inclusief lens 55-200mm prima, hoor.
              Je moet wel zien dat de pootjes van het statief goed vergrendeld zijn, en volledig gespreid staan (om stabiliteit te hebben).

Comment

Kent er iemand een winkel in Oost-Vlaanderen waar ze Bilora-statieven verkopen?
                flickr - personal website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cosmo
                  Kent er iemand een winkel in Oost-Vlaanderen waar ze Bilora-statieven verkopen?
                  Ik heb de mijne in de action shop gekocht, was wel in West-Vlaanderen maar ze zullen dat in Oost Vlaanderen ook wel in de action shop hebben...
                  You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                  www.koendd.be

FZ50

Comment

Working...
                  X