Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

externe kaartlezer of......

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• externe kaartlezer of......

ik schrijf nu nog altijd mijn foto's van D70 naar laptop via usb-kabeltje,
    en overweeg een externe kaartlezer te kopen, maar zie door het bos de bomen niet meer nu is m'n vraag : wat is het snelst, een usb-kaartlezer, of het lezertje in onderstaande link :

groetjes, Bobke

Re: externe kaartlezer of......

hallo :

snelheid is relatief natuurlijk ... veel verschil zul je niet merken in de praktijk.
    Maar met een usb kaartlezer (met kabel) heb je zowiezo een grotere flexibiliteit ... kan je ook nog op je PC (of toekomstige PC) gebruiken.

gtx
    BD0519BE - Nikon d70, Sony dsc-t30, ACDSEEpro 8, PE 3.0
    It is more important to click with people than to click the shutter - Alfred Eisenstaedt

Comment

Allereerst over de voordelen van in-camera of via kaartlezer zijn al redelijk wat discussies geweest.
      Waar je met de D70 wel rekening mee moet houden is dat hij geen USB2 is en als je de kaart inleest met een kaartlezer, die wel USB2 is, zal er een beduidende snelheidswinst zijn. Zeker als het een 100-tal raw foto's zijn. Enkele fototjes zal niet veel uitmaken.

De adapter die je bij Konijnenberg aangeeft is een PCMCIA adapter. Deze is nog wel op de meeste notebooks aanwezig maar zelden op een desktop PC.

Beter is een USB adapter. Wel opletten dat hij USB2 is voor het snelheidsvoordeel.

Hubert
      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rockin_Bobke
        ik schrijf nu nog altijd mijn foto's van D70 naar laptop via usb-kabeltje,
        en overweeg een externe kaartlezer te kopen, maar zie door het bos de bomen niet meer nu is m'n vraag : wat is het snelst, een usb-kaartlezer, of het lezertje in onderstaande link :

http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...d_product=3894
        Ik las het volgende:
        Kingston PCMCIA Type2 Adapter CF Type1
        Dus CF Type 1, bedenk wel dat je misschien nu al of in de toekomst CF kaarten van het type 2 hebt, en dan niet meer met deze cardreader kunt gebruiken met die kaarten.
        X4store PCMCIA Type 2 CF Adapter
        Misschien kunt ge beter deze aanschaffen, hij is ook 9,95 en ondersteund het Type 2 van CF.
        Last edited by bezoeker; 13 juni 2006, 09:01. Reden: toevoeging

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rsgvv
          Ik las het volgende:
          Kingston PCMCIA Type2 Adapter CF Type1
          Dus CF Type 1, bedenk wel dat je misschien nu al of in de toekomst CF kaarten van het type 2 hebt, en dan niet meer met deze cardreader kunt gebruiken met die kaarten.
          X4store PCMCIA Type 2 CF Adapter
          Misschien kunt ge beter deze aanschaffen, hij is ook 9,95 en ondersteund het Type 2 van CF.
          1) Je moet wel uitzien dat je PCMCIA Type 2 geen 2 PCMCIA slot voor zijn rekening neemt. Als je er maar één in je Notebook hebt, ben je dan wel de pineut.
          2) De enige Type2 CF kaartjes tegenwoordig zijn microdrives. Deze worden minder gebruikt, omwille van de snelheid(of gebrek ervan ). Zelfs een 8GB CF kaart is maar Type 1.

Hubert
          Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Working...
          X