Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kaartfout met een SD 1GB ultra II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kaartfout met een SD 1GB ultra II

Hulp gevraagd….
    Kaartfout met een SD 1GB ultra II op mijn Canon S80…
    Heb het volgende voorgehad……….toestel mee naar werk genomen maar toen ik het wilde opstarten was de batterij kompleet leeg. Waarschijnlijk had ik het toestel opgezet tijdens het wegsteken. Eenmaal thuis gekomen batterij opgeladen en toestel opgezet. Maar plots kwam de volgende boodschap op mijn scherm…..(geheugenkaartfout…..kaart op slot)
    Ik dacht eerst dat ik per ongeluk het slotje op de kaart ingeschoven had. Maar dit was niet het geval. Ik kon het in ieder geval niet formatteren in toestel. Heb het dan maar in mijn pc in de kaartlezer gestoken maar daar wordt het niet erkend. Dus op de pc kon ik het ook niet formatteren. Heb er ook het rescuepro-programma van Sandisk laten draaien maar dat bracht ook geen soelaas. Heb het maar opgegeven en naar SD-Card gebeld en ik mag de kaart komen omwisselen (was maar een paar weken oud).
    Maar ik weet nog altijd niet wat er nu is misgelopen met de kaart?
    Misschien zijn er hier op het forum ook nog personen die dit voor hebben gehad.
    En hebben zij dat kunnen oplossen of hebben zij ook de kaart terug binnen gedaan.
    Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
    Hier op dit forum.

Re: Kaartfout met een SD 1GB ultra II

Oeie, heb net dezelfde kaart besteld ! Hopelijk geen veel voorkomend probleem.
    Ik dacht eigenlijk dat je op de S80 een auto power off optie had. Misschien geen slecht idee ? Niet dat het de oorzaak zou zijn hoor denk ik.
    Ik volg je topic alvast !
    groeten,
    Herzie

Comment

Ik heb eveneens een SD Ultra II kaart in gebruik op mij EOS350D. Tot nu toe géén problemen gekend (en toch ook al eens zonder stroom gevallen...). Dat dit een geruststelling mag wezen voor Herzie...

Ik denk eerder aan een portie pech dan echt een probleem met het toestel of de kaart..... Ik had vroeger Smartmedia kaarten en die lieten het wel eens makkelijker afweten, maar met compactflash kaarten :
      Don't worry, Be happy... and take great shots !

Comment

volgens mij een mount probleem

Comment

Kaartfout Sandisk

Ik ben ook slachtoffer geworden van een kaartfout. Waarschijnlijk is dit gebeurd terwijl ik foto's aan het bekijken was op de camera, en niet in het oog had dat de batterij leeg was. Plots schakelde het toestel uit, en de foto's waren niet meer terug te vinden.

Ik heb hier gezocht naar software, maar nadat een 3-tal links niet meer werkten heb ik freeware gevonden. Probleem met de PC is nu dat de kaartlezer regelmatig uitvalt, en nooit lang genoeg werkt om de gegevens te recuperen.

Is er iemand in de omgeving van Mechelen/Zemst die mijn SD Sandisk kaartje kan scannen en de gegevens op een CD-tje kan branden. Het zijn foto's gemaakt tijdens het communiefeest van onze dochter. Uiteraard ben ik bereid hiervoor iets te betalen.

Alvast bedankt.
          Last edited by Guest14; 8 juni 2006, 07:59.

Comment

Ik heb net hetzelfde voorgehad, ook met een nieuwe kaart, de oplossing was vrij simpel toen, mijn toestel kon niet formatteren, de kaartlezer in mijn PC ook niet, dan maar eens geprobeerd in één van de laatste nieuwe externe kaartlezers . . . probleem opgelost, daarna werkte alles perfect, maar mijn interne kaartlezer leest het kaartje nog steeds niet, wel de externe.
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Mijn gedacht is dat de FAT (inhoudstabel) van de kaart beschadigd is, waarschijnlijk door de stroomuitval. Mogelijk was er net een schrijfopdracht (per ongeluk een foto gemaakt?) of las het toestel net op dat ogenblik de FAT in.

De enige remedie is volgens mij formatteren, maar vergeet vooral niet het fototoestel de ultieme format te laten uitvoeren (als het eerst via de PC moet gebeuren)

Succes!

Comment

Ik zal nadien zeker formatteren, maar ik wil zo graag mijn foto's terug...

Comment

ik wil wel je kaartje met behulp van PC inspector smart recovery checken en de foto's die ik daarmee terug vind op een cd zetten
                  ik ben van Rotselaar dus niet extreem ver van mechelen

Comment

Dat programma (freeware) heb ik ook geprobeerd, maar die vind files terug die wel op jpg eindigen, maar toch niet opengaan met de normale software.

Iemand andere software?

Comment

Ik heb een redelijk straf "undelete" programma dat mij al een paar keer uit de nood geholpen heeft (naam ontsnapt me). Als ik straks thuis ben zal ik eens testen of het ook werkt op een kaartje. Ik vermoed van wel. Laat je nog iets weten...

Comment

PC inspector smart recovery checken is een goed programma, 't enige nadeel is dat het traag werkt en dat ge het een paar keer moet laten draaien vooraleer ge echt ALLE foto's terug hebt...
                        Wie gebruikt wat in dergelijke gevallen?

Greetz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1
                          Ik zal nadien zeker formatteren, maar ik wil zo graag mijn foto's terug...
                          Ik heb al één keer recovery-software nodig gehad voor een CF (PC viel uit door een stroompanne tijdens een CTRL-X en CTRL-V operatie. Sedertdien doe ik trouwens steeds ctrl-C en ctrl-V )en toen heb ik dit gebruikt. Werkt zeer simpel en snel. In enkele minuten waren al mijn foto's gerecupereerd.

Comment

De tool die ik gebruik om files te recupereren werkt niet op kaartjes. Blijkbaar gaat ie nogal low-level op zoek naar bits & bytes... Tool is "Winternals Disk Commander". Heel straf om data terug te halen, maar blijkbaar enkel van "echte" disks.

Comment

Hi,

RescuePro van Sandisk is een goed programma en werkt met alle kaartjes.

Mvg Peter.
                              Groetjes Peter.
                              http://www.chernobyl.be

Comment

Working...
                              X