Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk Manfrotto statief voor een D50

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welk Manfrotto statief voor een D50

Beste,

Ik ben nieuw in de fotografie wereld, of toch niet helemaal: Ik werk namelijk in de televisiewereld.
    Ik ben op zoek naar een betaalbaar statief voor een Nikon D50 met 18-70DX lens (en in de toekomst een 70-300 lens van Nikon). Beroepshalve werk ik veel met Vinten-statieven, maar enige research leerde me dat Vinten geen statieven maakt voor de fotografiewereld.
    Een collega van heeft mij Manfrotto aangeraden.
    -Op dit moment twijfel ik nog tussen een Manfrotto 190PRO of een Manfrotto 055PRO
    -En dan is er nog de kop: een Three way head of een Ballhead
    Ik heb voorlopig een voorkeur voor een ballhead: Indien een ballhead, zou een 484 voldoende zijn of eerder een 486 of 488 voor mijn D50. En dan is er nog de code RC0, RC2 of RC4. Welke cameraplaat is aangeraden voor een D50?

Veel vragen dus...

groeten

Re: Welk Manfrotto statief voor een D50

Ik heb een 055PRO en vind die veel te zwaar om mee te zeulen. Als ik op wandel ben gaat er een lichte Velbon mee. Die doet het even goed. De Manfrotto gebruik ik alleen thuis of als ik met de wagen ergens naar toe ga voor een shoot.

Comment

Zelf heb ik een 190prob met RC2 snelkoppeling (erg handig - plaatjes zijn niet te groot en steken niet uit als je ze op de camera zelf schroeft hetgeen jij ook zal moeten doen). Die combinatie is voor je camera en lenzen zeker goed en niet te zwaar (subjectief ding) noch duur. Bij Degreef in Edegem kan je die combinatie denkelijk wel testen, daar heb ik de mijne ook gekocht.
      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Welke kop wordt er op een Velbon-statief gebruikt? Een kop van Velbon zelf? Of kan een kop van Manfrotto daar op geplaatst worden?
        (ik ben een beginner, dus ik moet nog veel bijleren...)

Comment