Ik kan de foto's niet open krijgen met fotolader, photoshop, word, (Mac-gebruiker)..... na het importeren. Ik heb echt alles geprobeerd. Het is echter wel zo dat bij het openen van het finder-venster dat je zowel het kleine logo en de kleine voorvertoning krijgt. Als ik dan dubbelklik dan komen die foto's in een smal strookje te staan (maar in gekleurde blokjes, onleesbaar). Het is gek dat ik de foto's zonder problemen kan bekijken op mijn fototoestel (Nikon Coolpix 990). Ook gek is dat bij het importeren (d.m.v. kabel tussen fototoestel en iBook G4 - MacOS X.4.6 en d.m.v. SanDisk geheugenkaartlezer) er enkel maar problemen zijn met alle foto's van die dag en niet van andere dagen. Kan iemand mij helpen ? Dank je !
P.S. Deze CompactFlash-kaart is redelijk recent (LEXAR-media - 8x).
Kun je ze gewoon via je usb of via je kaartlezer op je bureaublad slepen?
Importeer je de foto's met iPhoto?
Ik zou gewoon even m'n schijfje die zichtbaar wordt op z'n geheel kopieren (alt+slepen) naar m'n desktop en zien wat hij dan doet.
Niet rechtsreeks van schijfje werken.
Heb je de schijf in je fototoestel al geformateerd?
Weinig of niet formateren kan problemen opleveren na een tijdje.
Zo heb ik het nog niet geprobeerd. Ik zal vanavond vertellen hoe het verlopen is.
Ik heb gisteren de foto's geïmporteerd met fotolader en picturearena, maar tevergeefs. Alvast bedankt voor de tip birger !
P.S. De dichtsbijzijnde fotograaf die me de kaart verkocht, vertelde me dat je beter elke maal na het importeren de kaart moet formateren. Ik heb zijn raad opgevolgd, maar ik weet niet of ik daar wel goed aan doe .
Ik heb het geprobeerd, maar tevergeefs ! Ik krijg enkel de melding 'De Finder kan de bewerking niet voltooien omdat sommige gegevens in DSCN.....JPG niet kunnen worden gelezen of geschreven. (foutcode -36).' Andere suggesties ?
MacTwan zijn probleem is opgelost!
We hebben de kaart proberen te importeren via andere Nikon's. Mijn Nikon 995 (jongere broertje van zijn 990) gaf een identiek probleem ... maar mijn Nikon 8800 lukte er wel in om de foto's foutloos te importeren!
Op 2 foto's na, die kwamen slechts gedeeltelijk te voorschijn inclusief vreemde helle gekleurde strepen. Blijkbaar is er toch een minicrash geweest, alleen weten we niet hoe/wat ... best lastig, want wie zegt dat het niet weer kan gebeuren?!
Comment