Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Album bij Photobook

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Album bij Photobook

Vorige week is mijn eerste album van Photobook aangekomen. De service was perfect, binnen 5 dagen geleverd, mooi verzorgd en de betaling verliep prima. Maar zoals zovele BD'ers vind ik dat de kwaliteit van de foto's een beetje tegenvalt.

Bij deze eerste inzending heb ik de parameters voor de foto's op standaard laten staan. Ik wil nu toch een tweede album gaan opsturen, maar deze keer wel met zelf de parameters in te stellen (en hopelijk levert dat een positiever resultaat op).

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Want mijn 300dpi foto's van 3008*2000 pixels zouden volgens hun software maar van een middelmatige kwaliteit zijn...
    "Een objectieve kijk op een subjectieve werkelijkheid"

Website: http://www.andreasgijbels.be | Blog: http://andreasgijbels.blogspot.com

Re: Album bij Photobook

Hey, k heb hier zelf nog geen ervaring mee, maar er zou eens een topic moeten komen waar alle albumprintservices aan bod komen met ervaringen van BD'ers...

Ik had hier eens zo'n topic gezien, maar vind hem niet meer terug... wie kan helpen... graag
    Nikon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Olliebollie
      Hey, k heb hier zelf nog geen ervaring mee, maar er zou eens een topic moeten komen waar alle albumprintservices aan bod komen met ervaringen van BD'ers...

Ik had hier eens zo'n topic gezien, maar vind hem niet meer terug... wie kan helpen... graag
      Hey Olliebollie,

Een collega had goeie ervaring met PIXBOOK.be

Mvgr
      Dimitri
      Mvgr
      DimitriM (BD0913BE)
      website: http://www.pbase.com/dimitrim

Comment

deze post is eerder aangehaald.

Ik heb zelf al enkele fotoboeken besteld bij Fotobuch.de

De "printkwaliteit" is niet te vergelijken met fotokwaliteit van bvb een fotolab, door de techniek die gebruikt wordt bij fotoboeken in het algemeen.

Het laatste wat ik gedaan heb, was een communie boekje. (20.5*20.5).
        En iedereen was zeer tevreden. Zelfs al liet ik eenzelfde foto zien, die via een fotolab afgedrukt was.

Het voordeel bij fotobuch.de is :
        - de bedrukte kaft
        - de beperkte dikte
        - het formaat 20.5*20.5 en 20.5*27 (past dus in elke boekenrek)

Fotobuch is wel 2-3weken onderweg, oa door de internationale betaling, maar is wel vrij goedkoop. (25€ voor een 20.5*20.5 met 24blz - 12 bladen)
        Indien je meer dan 100€ bestelt, betaal je geen transportkosten

andere fotoboeken waar ik al iets van gezien heb is
        - spector ; momenteel enkel met spiraalring verkrijgbaar
        - henzo ; heeft dikkere albums zoals de klassieke, en is beduidend groter(vanaf 25*25) en heeft een aantal witte bladen achteraan
        - colormailer ; zag er ook prima uit ,enkel het formaat is ook een stuk groter

Ook op de websites van pixmania en foto.com kan je fotoboeken bestellen, maar daar heb ik nog geen resultaten van gezien. En nog vele andere....

Zowel spector als henzo kan je in de lokale fotowinkel bekijken in demo boekjes. Dan heb je ineens een idee van de kwaliteit.

Veel zoekplezier,
        Carlo

Comment

Heb al één keer bij colormailer besteld. Een volledig album upgeload (een 100-tal foto's), de totale grootte van het upgeloade album was 35mb, u leest het juist: vijfendertig megabyte, waaronder verschillende foto's op een volle A4 formaat. Bijgevolg veel compressie artefacten (4kantjes) in de grotere fotoformaten. Iemand die er geen verstand van heeft ziet het wel niet. Kleuren, papierkwaliteit e.d. zit wel goed. Het album is ook volledig ingebonden, integenstelling tot verschillende andere services, die vaak het fotobook perforeren met 2 'houders/schroeven'.

Onlangs ons disney-album laten drukken bij pixbook.be (een firma uit st-niklaas trouwens.) Voordeel is al dat je je printresolutie kan instellen, bijv 200 of 300 dpi, wat de kwaliteit al sterk ten goede komt. De upload-tijd bedroeg hier toch al redelijk wat hoor, met het album zijnde een 400-500 MB. De software van pixbook beschikt over minder pagina-templates dan colormailer.
          Deze laatste heeft ook 'handigere' templates mbt schikken van de foto's.
          Ook eens een kalender besteld via pixbook. Prachtig hoor. De knapste druk die ik al gezien heb (net zoals het album).

Wat mij betreft zal het opnieuw pixbook.be worden voor mijn volgende bestelling.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Olliebollie
            Bedoel je deze : http://forum.belgiumdigital.com/show...light=fotobuch
            Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
            Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Ik heb ook enkele fotoalbums gemaakt.

- Pixbook
              1ste album was prima, 2de beviel me heel wat minder met nogal wat groene kleurzweem en gelige foto's. Mailtje gestuurd en dezelfde dag nog een antwoord gekregen dat ze het album opnieuw zullen drukken zodra ze het slechte album terugkrijgen via de post. Portkosten worden vergoed in kortingbonnen.
              Algemene indruk :
              Kaft is simpel, maar voldoende. Papierdikte stevig en niet gevoelig voor veelvuldig gebruik. Kleurkwaliteit goed, behalve voor het 2de boekje.
              Software is gebruiksvriendelijk en volledig instelbaar. Je kan het boekje zelf indelen.
              Service is snel en vriendelijk.
              Als de herdruk ok is, zal ik zeker opnieuw bestellen.

- Henzo
              Kaft is stevig zoals een traditioneel fotoalbum, stevig en robuust.
              Papierkwaliteit het dikste en ongevoelig voor veelvuldig gebruik. Extra lege bladen om allerlei in te plakken.
              Harde (primaire) kleuren zoals doorgegeven. Maar verscheidene prints hebben last alsof ze op een goedkope printer gemaakt werden en huidkleuren en pastelkleuren vallen tegen.
              Barcode op 1ste fotoblad verknoeit de eerste bladzijde en de foto.
              Software niet zo gebruiksvriendelijk.
              Geschikt voor goedkopere fotoalbummetjes.

- Fotobuch.de
              Kaft langs de buitenzijdes bedrukbaar. Stevige kaft, maar lijkt een tikkeltje goedkoop.
              Papierkwaliteit het dunste en ik heb schrik voor veelvuldig gebruik.
              Kleurkwaliteit het beste en geen opmerkingen hierover.
              Aanrader.

Comment

in de laatste Digital Photo staat er een vergelijking van Photobooks print services

zilver voor Bonusprint (www.bonusprint.co.uk) en Contrado (www.bagsoflove.co.uk)

goud voor Fotobook (www.fotobook.co.uk)
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Ik hoorde al enige tevredenheid over ExtraFilm ook.
                  Misschien zelf eens kijken wat het inhoud.
                  Heb er momenteel zelf nog geen ervaring mee.
                  Nikon D90 - Nikon 18-135mm f3.5-5.6 - Sigma 24-70mm f2.8 - Sigma 70-200mm f2.8 - Nikon SB600
                  Sigma 70-200 f2.8 te koop!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlos63
                    deze post is eerder aangehaald.

Ik heb zelf al enkele fotoboeken besteld bij Fotobuch.de

De "printkwaliteit" is niet te vergelijken met fotokwaliteit van bvb een fotolab, door de techniek die gebruikt wordt bij fotoboeken in het algemeen.

Het laatste wat ik gedaan heb, was een communie boekje. (20.5*20.5).
                    En iedereen was zeer tevreden. Zelfs al liet ik eenzelfde foto zien, die via een fotolab afgedrukt was.

Het voordeel bij fotobuch.de is :
                    - de bedrukte kaft
                    - de beperkte dikte
                    - het formaat 20.5*20.5 en 20.5*27 (past dus in elke boekenrek)

Fotobuch is wel 2-3weken onderweg, oa door de internationale betaling, maar is wel vrij goedkoop. (25€ voor een 20.5*20.5 met 24blz - 12 bladen)
                    Indien je meer dan 100€ bestelt, betaal je geen transportkosten

andere fotoboeken waar ik al iets van gezien heb is
                    - spector ; momenteel enkel met spiraalring verkrijgbaar
                    - henzo ; heeft dikkere albums zoals de klassieke, en is beduidend groter(vanaf 25*25) en heeft een aantal witte bladen achteraan
                    - colormailer ; zag er ook prima uit ,enkel het formaat is ook een stuk groter

Ook op de websites van pixmania en foto.com kan je fotoboeken bestellen, maar daar heb ik nog geen resultaten van gezien. En nog vele andere....

Zowel spector als henzo kan je in de lokale fotowinkel bekijken in demo boekjes. Dan heb je ineens een idee van de kwaliteit.

Veel zoekplezier,
                    Carlo
                    Ik heb ondertussen ook al een boekje laten drukken bij 'fotobuch'. Interessant is inderdaad dat je hier een bedrukte kaft kan hebben.
                    Weet iemand waar je dit nog kan krijgen?
                    Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

Ik heb nu een album besteld bij "Rainbow color" , maar later en nader bezien zie ik dat dit niet van hen zelf maar van CEWE color is, via google heb ik gezien dat het kruidvat en mediamarkt daar ook mee samen werkt , de prijzen tussen Kruidvat en Rainbow color heb ik nog niet vergeleken.
                      Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                      Web-Albums

Comment

@Birger

Extrafilm al ervaring mee gehad.

Neigt naar de Henzo kwaliteit maar niet de traditionele dikte van kaft die ik ken van Henzo.

Heel gebruiksvriendelijk en degelijke service.

Advies:

Aanrader voor privégebruik
                        Te doen voor professioneel gebruik, maar toch niet een aanrader hiervoor.
                        www.degitail-imaging.be

Comment

Voor al die FotoBooks is er een gratis programmaatje nodig. Die kan je makkelijk downloaden. Maar gezien ik met Apple werk heb ik tot dusver geen programma gevonden voor MacOSX. Kan iemand mij helpen?
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Deze leveren prachtige kwalliteit af

Comment

Heeft er iemand ervaring met albums van Hema?
                              misschien niet zo een professioneel merk, maar de software werkt wel erg goed, veel gemakkelijker dan photopix bijvoorbeeld, en alles is ook zelf in te stellen.

Comment

Working...
                              X