Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Falcon eyes DE-150 flitsset icm 350D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Falcon eyes DE-150 flitsset icm 350D

Ik ben van plan om voor studio fotografie de Falcon Eyes DE-150 flitsset aan te schaffen.
    Maar wat heb ik nodig om deze met de Cnon 350D te laten samenwerken?

Peter.
    www.dpix.nl event photography

Re: Falcon eyes DE-150 flitsset icm 350D

Ik heb een IR (infrarood ontvanger) gekocht die op je flitsshoen past. Stuurt dan allebei de flitsers aan. Kosten 20 Euri bij fotosg.
    www.Fotobos.nl

Comment

Ik zou van die 150w FE setjes afblijven, en liever de 250 serie aanschaffen.

2 mensen op het forum hier hebben/hadden die set. Van die ene set ging er vrijwel onmiddellijk eentje kapot, van die andere werken ze nog, maar ik vind dit geen flitsers. Je kan beter met 2 aparte reportage flitsers.

Ik zou dan eerder voor de 250W of de 300W set gaan. Deze zijn solide gebouwd, en kunnen tegen een stootje. Ze hebben echter 3 minpunten :

- Ze zijn redelijk groot
      - Het pilootlicht is een lange halogeen lamp, je kan de beschermdopjes er niet opzetten als het pilootlicht er in gedraaid is.
      - De oplaadtijd is lang, als je alleen in de studio werkt is dat niet zo een probleem, maar met 2 fotografen kan het vervelend worden.

Ik heb zelf de 300w versies gehad, 3 stuks, en ik heb ze na 8 maanden terug verkocht. Ik had daarvoor de Broncolor C reeks flitsers, oude bakken van ca 20 jaar oud, en deze waren DIRECT opgeladen na een shot (soms kon ik zelfs een burst van 3 frames maken MET licht). Zelfde merk ik bij de 2 oude Bowens Monoblocs die ik nu nog heb.

Maar zoals ik eerder zei, mij stoorde het, vooral met een tweede fotograaf er bij. Maar laat dit jou niet tegenhouden ....

Comment

DE-150 is goed als je portretfoto's wil maken of productfotografie beoefend.

Om een model volledig op de foto te krijgen heb je toch direct minimum 300w nodig.

Je moet er mee rekening houden dat wanneer je met softboxen werkt, je direct een paar stoppen licht verliest.
        Om een model volledig op de foto te krijgen moet je de flitsers op 2 a 3 meter plaatsen (hoek van het licht) om een egale belichting te krijgen van kop tot teen.
        Bij een 300w moet je die al volledig open zetten om voldoende belichting te krijgen.

je moet dan wel rekening houden met een oplaadtijd van 1 a 2 seconden tussen twee flitsen in. (dat lijkt kort, maar als je een model in volle actie wil vastleggen kan dit soms hinderlijk lang zijn).

Om af en toe een modelletje te fotograferen is 300w voldoende.
        Wil je dit regelmatig doen kan ik je enkel aanraden om 600w te nemen (of toch ten minste 1 x 600w als hoofdlicht en 300w als invullicht)

Om studioflitsers te gebruiken Heb je de keuze uit een paar manieren.

Je kunt een IR trigger kopen voor op je flitschoen (moet wel een middencontact hebben)
        of je kunt gebruik maken van radio wave zender op je flitschoen.

Je kunt een sync. kabel gebruiken (ik weet niet of de 350 een X of pc contact heeft).

Studioflitsers hebben een ingebouwde sensor. je kunt ze ook laten afgaan door gebruik te maken van je flitser op de camera.
        zet deze op manual en op het laagste vermogen (wanneer het een opzetflitser gebruikt kun je hem best naar het plafond richten).

Greetz
        Last edited by zunoel; 21 maart 2006, 09:31.
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Om een model volledig op de foto te krijgen heb je toch direct minimum 300w nodig.
          Mmmm...... dit doet me toch weer twijfelen...
          Ik wil de set aanschaffen puur als hobby...
          Zal deze zeker niet dagelijks gaan gebruiken, maar de bedoeling is wel portret fotografie, maar ook volledige fotografie van een persoon. Geen groepsfoto's dus. De ruimte waarin ik deze set wil plaatsen heeft witte muren en een wit plafond. Met de achtergrond wil ik gaan experimenteren. Ik denk aan een witte en zwarte achtergrond om te beginnen. Maar zoals gezegd het is hobby en wil niet al te veel uitgeven voor zo'n set. Maar als een 150w set te krap is krijg ik later wellicht spijt...

Op een andere site, weet ff niet meer waar, las ik dat deze set ruim voldoende zou zijn. Maar ik ben (nog) een leek in deze vorm van fotografie.

Foto's gemaakt met deze set zijn er bijna niet.... althans niet te vinden.....

Bedankt in ieder geval voor het advies....

Comment

Naar mijn mening echt onzin wat er wordt gezegd over 150watt. Voor een kleine studio of huiskamer voldoet hij echt prima. Meerendeel van de tijd moet je het vermogen flink temperen.

Full body foto's zijn hiermee geen probleem. Ondanks dat een van de statiefjes bij mij kapot ging ben ik super tevreden!!!!
            www.Fotobos.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotobos
              Naar mijn mening echt onzin wat er wordt gezegd over 150watt. Voor een kleine studio of huiskamer voldoet hij echt prima. Meerendeel van de tijd moet je het vermogen flink temperen.

Full body foto's zijn hiermee geen probleem. Ondanks dat een van de statiefjes bij mij kapot ging ben ik super tevreden!!!!
              Op mijn site vindt je diverse foto's gemaakt met de set!!!
              www.Fotobos.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotobos

Onzin, merci.
                Ik heb dit weekend de verschillende flitsers uitgetest.
                Maar je moet mij niet geloven hoor.
                Er zijn ook nog andere meningen

http://forum.belgiumdigital.com/show...studioflitsers

Comment

Precies, ieder zijn mening en ieder zijn budget....!!

No hard feelings....
                  www.Fotobos.nl

Comment

Voor wie dit puur als hobby ziet, is de set naar mijn mening ok voldoende.
                    Deze foto's zijn getrokken met de set, rechts van de persoon (links op de foto) paraplu, links van de persoon (rechts op de foto) softbox. En achteraan bijgelicht met m'n Sigma externe flits op slave. Alles op iso 200, f16.0 en 1/125

En deze zijn thuis genomen met de set:

Enkel de statiefjes zijn brol, maar die heb ik vervangen.
                    Last edited by Faan; 23 maart 2006, 10:36.
                    Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
                    Focaldesign

Comment

Zo te zien geeft deze set toch een goede lichtopbrengst
                      Ik neem aan dat er verder geen lichtbronnen aanwezig waren (daglicht?) en de set op vol vermogen stond?

Peter.

Comment

Geen andere lichtbronnen, softbox stond op maximum, paraplu tussen 1/2 en max.
                        Focaldesign

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Faan
                          het perfekt benutten van je mogelijkheden zijn nu eenmaal niet aan iedereen gegeven, in elk geval vind ik deze resultaten schitterend

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
                            het perfekt benutten van je mogelijkheden zijn nu eenmaal niet aan iedereen gegeven, in elk geval vind ik deze resultaten schitterend
                            Merci vdbulcke! Mijn lichtmeter was wel kapot, dus ik heb lange tijd zitten foefelen om de flitsers eindelijk juist te kunnen afstellen...
                            Focaldesign

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Faan
                              Dus weinig speling over.

Door gebruik te maken van een paraplu krijg je meer lichtopbrengst maar harder licht dan met een softbox (in softbox zitten 2 lagen).
                              Daarom moet je bij softboxen direct op vol vermogen flitsen.

Omdat je flitsmeter kapot was kon je natuurlijk het verschil in belichting tussen hoofd en voeten niet meten.

150 w flisters kosten ongeveer 360 euro per set
                              300 w flitsers kosten ongeveer 630 euro per set
                              600 w flitsers kosten ongeveer 960 euro per set

iedereen moet uitmaken wat in zijn mogelijkheden en budget past.

Dit is dezelfde discussie als koop ik een compactje, een prosumer of een DSLR.
                              Met een compactje kun je ook perfecte foto's maken maar ik zal ze toch niet aanraden aan iemand die fotografie als hobby wil beoefenen.

Greetz
                              Last edited by zunoel; 23 maart 2006, 12:09.

Comment

Working...
                              X