Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van Nikon overschakelen naar Canon !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Van Nikon overschakelen naar Canon !

    Ik fotografeer al bijna 20 jaar met Nikon!

    Nu ben ik op zoek naar mensen die Nikon hebben vervangen door Canon, omdat ik hetzelfde zou willen doen. Niet dat ik niet echt tevreden ben van Nikon, maar een Full Frame zal er volgens mij niet onmiddellijk komen.

    Ik heb de kans gehad om eens een EOS 5D in handen te hebben, en mee te werken, en mij lijkt de autofocus stukken beter dan die van de D200. Ook de zoeker was ongelooflijk aangenaam ( dezelfde sensatie als mijn oude Nikon F90x) Het LCD scherm leek mij iets minder aantrekkelijk, maar daar zal ik nog moeten aan wennen zeker.

    De hoofdredenen zijn dat ik een veel beter zicht heb op DOF met een Full Frame. Wie heeft er zijn D2x, D200, D100 of D70 vervangen voor een Full Frame EOS 5D of EOS 1Ds Mark II? Zijn er mensen die zich de overgang hebben beklaagd?
    Nikon D200 & D100 / 17-55 F2.8 DX / 70-200 VR F2.8 /50 F1.8 / SB800 & SB80 DX

  • #2
    Re: Van Nikon overschakelen naar Canon !

    Ik weet niet of je hier er veel gaat vinden want dat heb ik hier nog niet gezien. Probeer anders ook eens dpreview en fred miranda daar heb ik dit toch al regelmatig (wekelijks) gezien.

    Anderzijds gaat nikon volgens de geruchten zijn FF aankondigen met Photokina. En leveren ergens in 2007. Misschien dus best nog even wachten want overschakelen kost altijd geld.

    Comment


    • #3
      Re: Van Nikon overschakelen naar Canon !

      Er zijn pro's die overschakelen maar die doen dat vaak om andere redenen. Hier op het forum zul je denk weinig pro's vinden.



      Gr BeBa

      Comment


      • #4
        Re: Van Nikon overschakelen naar Canon !

        Ik ken een pro die full frame nodig had, maar uiteindelijk toch weer bij Nikon is aanbeland

        You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...