Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jantje de fret

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Jantje de fret

    Deze jongen was hier 6 maanden op bezoek.

    Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

  • #2
    Re: Jantje de fret

    "Jantje de fret heeft een konijn opgezet", zou een mooi liedje zijn zo ook de foto - daar zit muziek in. Vind hem heel goed geslaagd, ook vanwege de actie van Jantje
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: Jantje de fret

      vind de belichting wat ongelukkig uitgevallen.
      vooral het buikje van Jantje is te donker.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Jantje de fret

        Buikje verdwijnt ook hier wat in het zwart (geen gekalibreerde monitor)
        Wel een prachtige momentopname hoor

        Grtz,
        Kurt

        Comment


        • #5
          Re: Jantje de fret

          Bedankt voor de reeds gegeven commentaar.
          Het licht kan waarschijnlijk beter, ik heb met natuurlijk licht gewerkt.
          Jantje zijn buikje is niet zwart maar licht van kleur, hoe kan dit dan toelopen op het zwart De pootjes van Jantje daarentegen wel zijn gitzwart en daar had ik net schrik voor. Zet ik er hier een andere foto bij om te kunnen vergelijken?
          Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

          Comment


          • #6
            Re: Jantje de fret

            Dan heb ik verkeerd gekeken. Had de indruk dat er voor de lichte pels nog een zwart stuk was zoals op de halspartij en dat dit mee in de zwarte achtergrond overliep. Maar de fret is dus slanker dan gedacht

            Grtz,
            Kurt

            Comment


            • #7
              Re: Jantje de fret

              Jantje is inderdaad een heel slank ventje, als hij rechtop staat valt zijn buikje een beetje in. Waarschijnlijk is dat de oorzaak, je verwacht een buikje.
              Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

              Comment


              • #8
                Re: Jantje de fret

                Mocht wat meer licht op de buik, maar door de pose toch zeker

                Comment


                • #9
                  Re: Jantje de fret

                  het is wel een leuk plaatje, maar vind Piet konijn toch iets teveel aandacht opeisen
                  Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Jantje de fret

                    Anaisje, ik vind dat je hier een prachtig resultaat neerzet
                    Geen makkelijke om goed belicht te hebben. En ja het zwart aan de pootjes en staart komt niet overal los van de achtergrond, het rechtse pootje van de fret is helemaal verdwenen. Probeer eens met selectief op te lichten.
                    De compo en pose vind ik zeer goed. Wel opletten dat je je zwarte doek mooi plat legt, want nu zie ik (teveel) hobbels vlak voor het konijn.

                    (Ik denk dat ik hier net hetzelfde konijn zitten heb, maar die slaat al helemaal paars uit door teveel in de zon gezeten te hebben)
                    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                    "Casu Consulto - Modo Fac"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Jantje de fret

                      Technisch ben ik 0,0.
                      Maar wat dieren betreft ben ik weer fan hoor wat een schatjes beide
                      grt,
                      Pimpeltje
                      Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
                      Pimpel

                      Comment


                      • #12
                        Re: Jantje de fret

                        Ik vind het een heel leuke foto en ik denk ook dat het best moeilijk was hem te maken. Ik denk niet dat het me beter zou af gaan. Proficiat dus!
                        Stel je kritieken niet te scherp...
                        Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

                        Comment


                        • #13
                          Re: Jantje de fret

                          Bedankt allemaal voor het kijken en de commentaar

                          Geen makkelijke om goed belicht te hebben. En ja het zwart aan de pootjes en staart komt niet overal los van de achtergrond, het rechtse pootje van de fret is helemaal verdwenen. Probeer eens met selectief op te lichten.
                          De compo en pose vind ik zeer goed. Wel opletten dat je je zwarte doek mooi plat legt, want nu zie ik (teveel) hobbels vlak voor het konijn.
                          @Saphi, Ik heb een poging gedaan om op te lichten, te vergeefs ik krijg dat niet goed
                          Het zwarte doek plat houden is onmogelijk met zo speelse diertjes, ik zou om goed te zijn zwart papier nodig hebben daar voor.

                          Maar wat dieren betreft ben ik weer fan hoor wat een schatjes beide
                          Pimpeltje, niet iedereen denkt daar zo over.Zeker niet als ze in iemand zijn hand vastbijten Het zijn schatjes
                          Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Jantje de fret

                            mooi portretje van fretje anaisje
                            Ben er fan van

                            Comment


                            • #15
                              Re: Jantje de fret

                              knap en mooi gedaan , zal niet gemakkelijk geweest zijn met zulke vlugge diertjes


                              grtjes

                              Comment

                              Working...
                              X