Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Den demer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Den demer

Origineel:

Gecropt:

Sony A200:
    f/4 1/500 ISO-100
    Statief: Check

De bedoeling was hier om alleen het bord scherp te krijgen.
    Kijkers en reacties: bedankt

Groetjes, Kenneth.
    Last edited by Espiration; 27 januari 2011, 18:22.
    The camera has the ability to capture a moment in time
    and then preserve it frozen for ever
    .

Re: Den demer

Standpunt van opname vind ik prima alsook de aansluitende inhoud. Vind de foto beter op 1/3 lucht en titel had ook anders mogen zijn
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Tsja, die titel...

De lucht reduceren tot net boven de boom of net boven de mast op de achtergrond zal je foto inderdaad ten goede komen.
      Ik had ook geprobeerd om het wegje er helemaal in zijn breedte op te zetten, vertrekkend uit de rechterhoek (als dit mogelijk was natuurlijk).
      Stel je kritieken niet te scherp...
      Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Espiration Bekijk bericht
        .........

De bedoeling was hier om alleen het bord scherp te krijgen.
        dan had je beter alleen het bord kunnen nemen.
        vind het beeld zo wie zo wat te donker.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
          Standpunt van opname vind ik prima alsook de aansluitende inhoud. Vind de foto beter op 1/3 lucht en titel had ook anders mogen zijn
          Ik ga straks eens de foto proberen te snijden tot net boven de boom/mast zoals Mysti veronderstelde, maar hoezo een andere titel, je ziet een stukje van de demer hoor

Oorspronkelijk geplaatst door Mysti Bekijk bericht
          Ik had ook geprobeerd om het wegje er helemaal in zijn breedte op te zetten, vertrekkend uit de rechterhoek (als dit mogelijk was natuurlijk).
          Ik zal nog eens naar deze locatie gaan om het wegje er eens bij op te zetten.. Dit gaat niet lukken denk ik, omdat ik nu al bijna op het wijdste van mijn lens zit (20mm zoom heb ik op deze foto terwijl mijn lens 18-70mm is)

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          dan had je beter alleen het bord kunnen nemen.
          vind het beeld zo wie zo wat te donker.
          grt,bouk.
          Ieder zijn eigen smaak hé . Ik vond dat de brug met het daaraansluitende weggetje zorgde voor diepte. Ik wou eigenlijk het bord als focuspunt omdat deze eruit sprint qua kleur, daarbij vind ik ook dat de vorm van de pijlen op het bord je eigenlijk een beetje 'pushen' om naar het weggetje te kijken

Allemaal hartelijk bedankt om te kijken en te reageren, jullie meningen en tips zijn echt goud waard!

Groetjes, Kenneth.
          .

Comment

Ieder zijn eigen smaak hé . Ik vond dat de brug met het daaraansluitende weggetje zorgde voor diepte. Ik wou eigenlijk het bord als focuspunt omdat deze eruit sprint qua kleur, daarbij vind ik ook dat de vorm van de pijlen op het bord je eigenlijk een beetje 'pushen' om naar het weggetje te kijken

Allemaal hartelijk bedankt om te kijken en te reageren, jullie meningen en tips zijn echt goud waard!

Groetjes, Kenneth.
            Kenneth, sorry maar je spreekt je eigen tegen ! Eerst verklaar je dat je enkel het bord scherp wilde en in je reactie zeg je dat het pad voor diepte moet zorgen. Zoals het beeld nu getoond wordt zorgt dit pad inderdaad voor diepte vanwege je lens gebruik i.s.m. het diafragma. Wil je de plaat enkel scherp en het pad wazig (onscherp) moet je opteren voor je 70 mm met groot diafragma (klein cijfer). Stel scherp op de plaat, vasthouden, dan compo maken (zoals nu) en afdrukken ! De titel kon eenvoudig "opgepast naar rechts" bijvoorbeeld dan heb je de inhoudelijke boodschap mee. De Demer is op een fractie na hier niet in beeld en dus ook niet aan de orde !
            Nog een gouden raad en opmerking : je bent jong en wil snel wat. Gaat je niet lukken hoor. Net zoals op school heeft alles zijn tijd om stap voor stap te leren - dit geldt ook voor fotografie ! Ze drukken allemaal op het knopje in onze digi-maatschappij doch een goede foto is nog wat anders
            Vooruit jongeman, naar de volgende en lees aandachtig de opmerkingen

Comment

Kenneth, sorry maar je spreekt je eigen tegen ! Eerst verklaar je dat je enkel het bord scherp wilde en in je reactie zeg je dat het pad voor diepte moet zorgen. Zoals het beeld nu getoond wordt zorgt dit pad inderdaad voor diepte vanwege je lens gebruik i.s.m. het diafragma. Wil je de plaat enkel scherp en het pad wazig (onscherp) moet je opteren voor je 70 mm met groot diafragma (klein cijfer). Stel scherp op de plaat, vasthouden, dan compo maken (zoals nu) en afdrukken ! De titel kon eenvoudig "opgepast naar rechts" bijvoorbeeld dan heb je de inhoudelijke boodschap mee. De Demer is op een fractie na hier niet in beeld en dus ook niet aan de orde !
              Nog een gouden raad en opmerking : je bent jong en wil snel wat. Gaat je niet lukken hoor. Net zoals op school heeft alles zijn tijd om stap voor stap te leren - dit geldt ook voor fotografie ! Ze drukken allemaal op het knopje in onze digi-maatschappij doch een goede foto is nog wat anders
              Vooruit jongeman, naar de volgende en lees aandachtig de opmerkingen
              Je hebt wel gelijk qua dat ik snel resultaat wil zien maar weet je, ik lees nu elke dag in boeken over fotografie.. Dat wat je zei over 70mm en dan groot diafragma wist ik nog niet, dus dankje voor die bruikbare tip! En wat je zei van dat ik alles stap voor stap moet leren, ik ben nu van plan om oefeningen te doen in een bepaald onderwerp (bvb: scherptediepte leren, variatie in standpunten, kleur, patronen, enz..). Ik hoop (net als iedere beginneling) om snel beter te worden in fotografie.. Mijn enige probleem is dat ik nog jong ben, ik weet niet wat ik wil .

Groetjes, Kenneth.
              .

Comment

Ik heb de foto bijgesneden, ik vind het veel beter zo.. of mag er nog meer vanaf?? Jullie hebben gelijk van de titel, die mocht inderdaad anders.. Ik had op dat moment geen enkele naam en de plaats waar ik de foto getrokken heb was eigenlijk het enigste waar ik op kwam. Ik leer steeds meer bij, dankzij jullie

Groetjes, Kenneth.
                .

Comment

Ik heb de foto bijgesneden, ik vind het veel beter zo.. of mag er nog meer vanaf?? Jullie hebben gelijk van de titel, die mocht inderdaad anders.. Ik had op dat moment geen enkele naam en de plaats waar ik de foto getrokken heb was eigenlijk het enigste waar ik op kwam. Ik leer steeds meer bij, dankzij jullie

Groetjes, Kenneth.
                  Goed bezig Kenneth en je vat het sportief op. "Dankzij ons" ? Oprechte dank hoor, wij doen ons best, hebben het ooit ook moeten leren !

Comment

Goed bezig Kenneth en je vat het sportief op. "Dankzij ons" ? Oprechte dank hoor, wij doen ons best, hebben het ooit ook moeten leren !
                    Inderdaad, daarom dat ik blijf proberen, blijf oefenen tot ik het onder de knie heb. Ik leer uit men fouten, mijn eerste foto was een ramp maar het betert .

Groetjes, Kenneth.
                    .

Comment

Je hebt wel gelijk qua dat ik snel resultaat wil zien
                      Denk je dat je de enige bent?
                      Ik heb in april vorig jaar voor het eerst een digitaal fototoestel in de hand genomen. Nooit de bedoeling gehad om meer dan een kiekje te willen maken. Als ik al dat moois hier voorbij zie komen kan ik enkel groen van afgunst worden. Dus maar van alles wat doen en hopen dat het lukt zonder de nodige theorie eerst te doorworstelen. Ik probeer mijn best te doen om alles wat ik hier lees aan raadgevingen indachtig te zijn. Helaas op het moment zelf vergeet ik veel te veel daar van De routine is er niet en geduld is een noodzaak als je begint denk ik. Niet iedereen is een natuurtalent.
                      De update is beter geworden. Je oog gaat direct in de richting peil naar de weg, neemt je zo verder mee naar de horizon. Eerst was het voor mij andersom..
                      Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anaisje Bekijk bericht
                        Ik heb in april vorig jaar voor het eerst een digitaal fototoestel in de hand genomen. Nooit de bedoeling gehad om meer dan een kiekje te willen maken. Als ik al dat moois hier voorbij zie komen kan ik enkel groen van afgunst worden. Dus maar van alles wat doen en hopen dat het lukt zonder de nodige theorie eerst te doorworstelen. Ik probeer mijn best te doen om alles wat ik hier lees aan raadgevingen indachtig te zijn. Helaas op het moment zelf vergeet ik veel te veel daar van De routine is er niet en geduld is een noodzaak als je begint denk ik. Niet iedereen is een natuurtalent.
                        De update is beter geworden. Je oog gaat direct in de richting peil naar de weg, neemt je zo verder mee naar de horizon. Eerst was het voor mij andersom..
                        Qua fotografie zit ik niet eerst foto's te trekken voordat ik de theorie ervan gezien heb hoor . Ik zit op elektromechanica (op school hé) en bij ons moete we áltijd eerst de theorie zien voordat we het in de praktijk mogen gaan toepassen. Dus zo geleerd, zo gedaan: Ik zit nu al aan mijn 4de theorieboek van fotografie (echt basisfotografie leren, zoals compositie, belichting enz..), hierna ga ik intensief beginnen te fotograferen. Ikzelf vergeet niet snel wat ik in de boekjes en van het forum geleerd heb, je zal me dus zelden een fout 2x zien maken.

Dankje voor het steuntje in de rug, ben ook blij dat je de update beter vindt! Wat jij opvat (dat je oog gaat van de pijl naar de weg naar de horizon) is juist wat ik wou dat mensen deden . Deze oefening is dus gelukt in mijn ogen. Ben eigenlijk ook best wel blij dat ik niet de enigste ben die zó slecht was, iedereen moet ergens beginnen he .

Groetjes, Kenneth.
                        .

Comment

Working...
                        X