Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
    5cm sneeuw en gans België ligt (nogmaals) plat...

    629km file door "amper" 5cm sneeuw, dat lijkt eerder een belachelijke scene uit een goedkope sciencefiction film.

    Winterbanden? Nee, die zijn in België compleet nutteloos en overbodig!

    ik voel mij nu heel eventjes Oostenrijkse: whoehahahahahahaha.... ROFLOL

    Het vorige record, van 3 februari 2012 met 1250km is gewoonweg verpulverd...

    Blijkbaar zijn Belgen oerdom, hardleers en potdoof met hun eigenwijze intelligente mentaliteit.

    ze leren het dus heel duidelijk NOOIT en blijven rustig verder aanmodderen en stilstaan in de tijd, anno 2013 !!

    1600km file op de Belgische wegen vanwege een beetje sneeuw?!!! whoehahahahaha.... ik lig in een deuk!
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Hier in Noorwegen krijgen die ijswegen ook een heel ander karakter door de extreme vries. Bij -15 en kouder is de sneeuw/ijs zo droog dat het eerder een zand-structuur krijgt dan wat we in Belgie gewoon zijn van sneeuw en ijs.

      Je krijgt dus terug meer grip dan wanneer het -5°C is. Tel daar die spijkerbanden bij en bochten tegen 80kmh is inderdaad kinderspel. Op het drukke Belgische wegennet waar het bij de minste neerslag al veel gladder is, moet je dat niet proberen, met of zonder winterbanden.

      Gr Jelle

      Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
      OK, ik moet toegeven dat het in Noorwegen was EN met spijkerbanden. Remmen gaat dan verbazend goed. Ook op de steil hellende straten in Tromso was er weinig probleem om omhoog te rijden of in het beneden rijden te stoppen voor de voorrangsbanen.
      Ik vond wel dat de Toyota Avensis vorig jaar nog wat vaster op de baan lag dan de Yaris die we nu hadden.
      Flickr

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
        Het vorige record, van 3 februari 2012 met 1250km is gewoonweg verpulverd...

        Blijkbaar zijn Belgen oerdom, hardleers en potdoof met hun eigenwijze intelligente mentaliteit.

        ze leren het dus heel duidelijk NOOIT en blijven rustig verder aanmodderen en stilstaan in de tijd, anno 2013 !!

        1600km file op de Belgische wegen vanwege een beetje sneeuw?!!! whoehahahahaha.... ik lig in een deuk!
        Kleine nuance:
        "Verkeerskundig kan je wel niet van een filerecord spreken. Een kleine 500 kilometer is effectief te wijten aan traag rijden door drukte op de wegen, in combinatie met de sneeuwellende. Maar de andere 1.000 kilometer file heeft te maken met traag rijden door slechte zichtbaarheid en gladheid als gevolg van de sneeuw", nuanceert Beeckman. "Maar als je al het trage verkeer op alle wegvakken samentelt, hetzij door drukte hetzij door voorzichtig rijden wegens de sneeuw, dan kunnen we inderdaad van een record spreken", klinkt het.
        Wie gedraagt zich nu oerdom, hardleerse en potdoof?

        (ps welke nationaliteit staat op jouw paspoort? )
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          oeps...jij durft.
          grt,bouk.
          Jawel bouk, vrouwen en technische kennis.. ??? Maar jij hebt een politievrouw hé, en naar verluid kan die al een lekke band aan, al een goed begin dus.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • Re: Winterbanden

            quote vanop Wintersporters:

            23cm in de voortuin ... zalig

            beroepshalve Leuven - Hasselt moeten doen met de wagen ... heerlijk:
            - weer een boel zomerbandrijders die niet weg geraken op een vlakke weg! (1 meilaan kessel-lo)
            - véél mensen zien glijden op de autosnelweg want: bruusk van rijvak wisselen, bruusk remmen, geen afstand houden, verschieten, geen spoor kunnen houden en in de opgereden drek komen, verschieten, ... ongelofelijk hoe amateuristisch.
            - eindelijk eens zo een "strooikonvooi" gezien. Die mogen ook nog iets leren: éérst schrapen/schuiven, dan strooien. Niet je schep op 10cm (geschat) boven de grond houden en gewoon doorgaan. En dan nog één of andere minister met trots horen zeggen dat ze toch wel denkt dat ze hun best hebben gedaan en dat ze nog nooit eerder van scharende vrachtwagens had gehoord in Vlaanderen.

            som het maar op

            Doe mij maar gewoon die winterbandenplicht, een degelijke rijcursus/scholing en professioneel wegenonderhoud...
            dat zegt genoeg....
            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
              quote vanop Wintersporters:



              dat zegt genoeg....
              Wat zegt genoeg?
              Dat voor elke mening die je zo aanhaalt er een omgekeerd evenredige zal zijn?
              Zegt dus juist niets?
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

              Comment


              • Re: Winterbanden

                T’was in orde deze morgen, ik moest 22 km van bij me thuis tot aan de firma, ik ben bewust vrij vroeg vertrokken ( gewone secundaire wegen ) rond 6.15u deze morgen. Ik heb op gans dat traject 5 wagens in de gracht zien liggen en ik kon de tel niet meer bijhouden van de wagens die zich simpelweg muurvast hadden gereden in stukken baan waar de sneeuw soms 30 a 40cm hoog was opgewaaid… Ik reed daar op het gemakske netjes door zonder problemen ( met winterbanden dus) , het enige vervelende was dat ik soms nogal gevaarlijk dicht bij de rand van de baan moest om tussen al die vastgereden wagens slalommen… ( jawel vrijwel zeker allemaal met zomerbandjes… )
                Ik kan me voorstellen dat dit aan sommige bedrijven pakken geld kost….
                Laat me duidelijk zijn, ik ben zeker niet voor een verplichting van winterbanden, wat ik wel zou toejuichen is eenvoudig weg dat als men in dergelijke omstandigheden op de baan gaan enkel verzekerd is als men winterbanden heeft liggen, degenen die dan met zomerbanden op de baan gaan moeten dan maar zelf 100% de verantwoordelijkheden opnemen… er zouden misschien ineens een pak minder problemen bij deze weersomstandigheden zich voordoen…
                Nu zijn er gewoon teveel mensen op de baan die hun auto beter zouden thuis laten staan en niet bij machte zijn hun wagen op een verantwoorde manier te besturen.
                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  *
                  Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                  Wat zegt genoeg?
                  Dat voor elke mening die je zo aanhaalt er een omgekeerd evenredige zal zijn?
                  Zegt dus juist niets?
                  @ Koeno, Niet meer op reageren op de trol.

                  In de landen waar dezelfde sneeuwzone is gepasseerd,Frankrijk, Zuid-Engeland, Nederland lag het verkeer ook plat. Zelfs in Duitsland, ondanks de verplichting aldaar van winterbanden. Maar ja, enkel België is een apenland.
                  Mvg.
                  Robert
                  Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                    Laat me duidelijk zijn, ik ben zeker niet voor een verplichting van winterbanden, wat ik wel zou toejuichen is eenvoudig weg dat als men in dergelijke omstandigheden op de baan gaan enkel verzekerd is als men winterbanden heeft liggen, degenen die dan met zomerbanden op de baan gaan moeten dan maar zelf 100% de verantwoordelijkheden opnemen… er zouden misschien ineens een pak minder problemen bij deze weersomstandigheden zich voordoen…
                    Ik ben pro winterbanden, maar verzekering laten afhangen van de banden?
                    Is dat niet wat belachelijk?

                    dan hetzelfde voor auto's zonder abs? of auto's zonder servo?
                    auto's zonder airbag dan ook meer toevoegen?

                    er zijn evengoed mensen die winterbanden hebben die als slakken zullen rijden hoor
                    de problemen deze ochtend hadden (volgens artikels, niet volgens mij) evengoed te maken met zichtbaarheid,
                    en ik vraag me af welke baan je gedaan hebt dat je moest slalommen tussen gestrande auto's...
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                      Ik ben pro winterbanden, maar verzekering laten afhangen van de banden?
                      Is dat niet wat belachelijk?

                      dan hetzelfde voor auto's zonder abs? of auto's zonder servo?
                      auto's zonder airbag dan ook meer toevoegen?

                      er zijn evengoed mensen die winterbanden hebben die als slakken zullen rijden hoor
                      de problemen deze ochtend hadden (volgens artikels, niet volgens mij) evengoed te maken met zichtbaarheid,
                      en ik vraag me af welke baan je gedaan hebt dat je moest slalommen tussen gestrande auto's...
                      Wat mij betreft mogen ze dit direct doen ja, ik rij jaarlijks ruim 50.000km en al jaren rij ik in de winter met gepaste banden, ik stel ook al jaren vast dat als er eens wat sneeuw valt dat de meeste van de wagens die problemen hebben/veroorzaken er zijn die geen gepast rubber hebben liggen of mensen zijn die eigenlijk niet in staat zijn om in dergelijke omstandigheden te rijden maar dat toch doen. Haal die van de baan ( volgens de tegenstanders van winterbanden is dat toch maar een paar keer op een jaar... ) en het zal voor degenen die wel durven rijden aangenamer zijn om overal veilig te geraken.
                      En als je iemand kent uit de streek van zw vlaanderen vraag hem dan eens hoe de banen er bijlagen tussen 6 en 8u deze morgen...
                      Ik heb deze morgen 2 keer achter eentje gestaan die net als ik een grote baan moest oversteken, die geraakte dus op geen enkele manier de baan over, hij bleef gewoon simpelweg staan doorslippen ( geen achtertractie maar een nieuwe golf ) en als ie dan al weggeraakte was dat aan een zodanig slakkengangetje dat ie het dwarsende verkeer gewoonweg schandalig in gevaar bracht, zo'n mensen moeten dus verplicht worden hun auto thuis te laten en hebben in mijn ogen niks op de openbare weg te zoeken...
                      Last edited by RDB; 12 maart 2013, 14:42.
                      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                        *

                        @ Koeno, Niet meer op reageren op de trol.

                        In de landen waar dezelfde sneeuwzone is gepasseerd,Frankrijk, Zuid-Engeland, Nederland lag het verkeer ook plat. Zelfs in Duitsland, ondanks de verplichting aldaar van winterbanden. Maar ja, enkel België is een apenland.
                        Zeer juist. Trollen horen thuis in de trollenbak.
                        Op radio 2 had inspecteur de Caluwé het deze morgen oa nog over winterbanden die geen sneeuwbanden zijn.
                        Jammer dat een Freddy Loix, een Guy Colsoul, een Robert Droogmans geen fotovrienden zijn en dus hier niet aanwezig.
                        Maar ik durf stellig te beweren dat, zelfs àls ze hier aanwezig zouden zijn, bepaalde trollen het nog véél beter zouden weten.

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                          Ik ben pro winterbanden, maar verzekering laten afhangen van de banden?
                          Is dat niet wat belachelijk?

                          dan hetzelfde voor auto's zonder abs? of auto's zonder servo?
                          auto's zonder airbag dan ook meer toevoegen?

                          er zijn evengoed mensen die winterbanden hebben die als slakken zullen rijden hoor
                          de problemen deze ochtend hadden (volgens artikels, niet volgens mij) evengoed te maken met zichtbaarheid,
                          en ik vraag me af welke baan je gedaan hebt dat je moest slalommen tussen gestrande auto's...
                          Koen, je slaat de nagel op de kop. En ik ben nu even heel serieus en -met mate- ironisch : als we bepaalde trollen moeten volgen dan kunnen we de verzekering verder ook laten afhangen van het maximaal vermogen (check), het gewicht van de wagen (check), de leeftijd van de chauffeur, het al dan niet dragen van een bril, het al dan niet aanwezig zijn van een (permanente, inschakelbare of intelligente) 4x4 aandrijving, de maat van de banden, het al dan niet aanwezig zijn van nightvision, de leeftijd van de wagen, het feit dat hij met propere ramen uit een garage komt (ik heb hier deze morgen nogal wat zien rondcrossen), en, ook zeer belangrijk : het al dan niet dragen van hoge hakken in de auto

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                            het feit dat hij met propere ramen uit een garage komt (ik heb hier deze morgen nogal wat zien rondcrossen),
                            Om even serieus op deze in te hakken:

                            Hoeveel mensen maken lampen, motorkap, dak en koffer sneeuwvrij?
                            velen vergeten welk gevaar dat mee brengt.

                            Lampen: niet zichtbaar
                            motorkap: word even warm, en sneeuw kan plots op voorruit glijden = even blind rijden.
                            Dak: kan bij remactie plots op voorruit glijden, of na warmte uit de auto plots op achterligger waaien
                            koffer: achterligger kan plots een lading krijgen...

                            maar evengoed hoeveel mensen hun ramen en spiegels echt sneeuwvrij maken...
                            soms net genoeg om "iets" te zien...
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                              Kleine nuance:


                              Wie gedraagt zich nu oerdom, hardleerse en potdoof?

                              (ps welke nationaliteit staat op jouw paspoort? )
                              Ahja juist, nuanceren; nog zoiets waarin de intelligente Belgen zeer sterk en onklopbaar zijn...
                              Het grootse probleem nuanceren, tot het minimum herleiden en minimaliseren zodat iedereen de indruk krijgt dat het toch niet zo erg was
                              als de realiteit toonde.
                              In de volksmond ook beter gekend en bemind als operatie doofpot.

                              Slechte zaak voor 90% van de goedgelovige intelligente Belgen; "och, er was maar 500km i.p.v. 1600km file door de sneeuwval,
                              ziede nu wel sjoeke dat winterbanden in België overbodig en een nutteloze investering zijn"?!!

                              Vanochtend moest ik richting A'pen stad, heb over een afstand van 15km "amper" anderhalf uur gereden maar ik zal nuanceren en heb er genuanceerd slechts 45 minuten over gedaan.

                              Ik ben iig héél blij met mijn super ogen want tijdens onze trip naar Oostenrijk begin februari zag je op de grens Oostenrijk/Duitsland werkelijk geen hand voor uw ogen
                              door de zeer hevige sneeuwval en toch bleef iedereen, ondanks de 10cm sneeuwlaag op de Autobahn, vlot doorrijden.

                              Belgisch, jammer genoeg want ik voel mij momenteel heel beschaamd en om Belgische te zijn.

                              en tot slot; als je nog nooit op winterbanden hebt gereden, er op rijdt of zal op rijden zwijg dan gewoon over de voor en nadelen ervan in situaties zoals
                              vandaag op onze Belgische wegen.
                              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht

                                en tot slot; als je nog nooit op winterbanden hebt gereden, er op rijdt of zal op rijden zwijg dan gewoon over de voor en nadelen ervan in situaties zoals
                                vandaag op onze Belgische wegen.
                                Stop met je poging om mij het zwijgen op te leggen. (je laat ALWEER merken dat je dus gewoon mensen hun posts niet leest, maar gewoon je eigen mening propagandeert)
                                Ik rijd met winterbanden, mijn vader rijd met winterbanden door mijn toedoen, mijn vriendin rijdt op winterbanden,
                                mijn schoonouders en schoonrboer rijden op winterbanden. DUS IK KEN DE VOORDELEN.
                                Maar ik ken ook de NADELEN van mensen zoals jij die blind overtuigd en gevaarlijk rijden omdat ze goed rubber hebben en zich daardoor heer en meester willen voelen.

                                Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                                Belgisch, jammer genoeg want ik voel mij momenteel heel beschaamd en om Belgische te zijn.
                                Daar is een simpele oplossing voor:
                                verhuizen naar waar het beter is.
                                Maar ik heb een vermoeden dat je zelfs daar te klagen zal hebben

                                en als je geen hand voor ogen ziet, hoe kan je dan super ogen hebben?
                                Last edited by Koeno; 12 maart 2013, 15:20.
                                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                                Comment

                                Working...
                                X