Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk BBQ-vlees heeft jullie voorkeur?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk BBQ-vlees heeft jullie voorkeur?

    ZOals de titel aangeft had ik graag eens geweten welk vlees jullie graag op de BBQ zien liggen.
    Voor mezelf mag er niet ontbreken:
    - kippeboutje
    - ribbetje
    - klein biefstukje
    - vers spek

    Alle stukjes natuurlijk gemarineerd
    Last edited by Sultana; 30 juni 2008, 19:51.

  • #2
    Re: Welk BBQ heeft jullie voorkeur?

    In volgorde

    Gemarineerde brochetten (liefst runds, maar mag varkens ook zijn)
    Gemarineerde biefstukjes
    Gemarineerde ribbetjes

    En een aardappel, met achteraf wat lookboter opgedaan, gaat er ook altijd in


    (wanneer moeten we vrij houden)
    To make your dreams come true, wake up

    Comment


    • #3
      Re: Welk BBQ heeft jullie voorkeur?

      Kunnen we hier inschrijven voor de grote Belgiumdigital-barbecue?
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Welk BBQ heeft jullie voorkeur?

        Euhm...ribbetjes, ribbetje en ribbetjes...
        Wat scampibrochetjes.
        Een stukje zalm.

        Dessert: Banaantje/cointreau
        Mvg Tim

        Comment


        • #5
          Re: Welk BBQ heeft jullie voorkeur?

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Kunnen we hier inschrijven voor de grote Belgiumdigital-barbecue?
          Dat zou pas een idee zijn

          Comment


          • #6
            Re: Welk BBQ-vlees heeft jullie voorkeur?

            Kippenboutjes
            Scampi brochette
            Kalkoenbrochette
            Zalm
            Mergueze (spelling?) worstjes

            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

            Comment


            • #7
              Re: Welk BBQ-vlees heeft jullie voorkeur?

              Zonder enige twijfel côte à l'os
              Kotteletjes en worstjes en kippeboutjes en.............. k'stop ermee want morgen is het BBQ weer
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Welk BBQ-vlees heeft jullie voorkeur?

                Een stukje schaap/lam.
                Ik ben niet echt zo'n preparaten liefhebber (worst, hamburger...), geef mij maar een stevig stuk echt vlees, al dan niet gemarineerd.
                'k krijg alweer honger!
                You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

                Comment


                • #9
                  Re: Welk BBQ-vlees heeft jullie voorkeur?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Zonder enige twijfel côte à l'os
                  Kotteletjes en worstjes en kippeboutjes en.............. k'stop ermee want morgen is het BBQ weer
                  Precies daarom, ik moet voor BBQ vlees zorgen voor ... morgen .
                  Daarom even wat inspiratie zoeken

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welk BBQ-vlees heeft jullie voorkeur?

                    Dit jaar al een stuk of 20 BBQ's achter de rug...

                    Meestal is het als volgt..

                    - Verwelkoming gasten met aperitief (Sangria, of à la carte)
                    - BBQ wordt aanstoken..
                    - Wanneer het eerste vuur (heb er 3 op mijn selfmade BBQ) klaar is, gooi ik er een mergueze en chipolatta's op, eventueel wat scampi's. Dit alles als aperitief hapje, veel beter dan al die chips en nootjes.
                    - Dan goedgekruide ribbetjes
                    - Kippenboutjes (geen al te grote) + Brochetten + Worsten en Witte penzen
                    - Lamskoteletjes

                    En als afsluiter gaat er niks boven een hele grote Côte à l'os (met been natuurlijk)!
                    Zorg dat de Côte à l'os al een tijdje uit de koelkast is zodat hij niet koud meer is van binnen. Dan inkruiden met Peper en zout en lookpoeder.
                    Maak nieuw vuur, die erg heet is...wacht tot de kolen wit zijn...zorg dat eventueel overgebleven as weg is, zodat die niet aan je vlees blijven kleven en gooi dan je stuk vlees erop. Laat goed dichtschroeien.
                    Zorg dat de andere kant ook gekruid is met peper, zout, lookpoeder.
                    Wanneer de ene kant goed is dichtgeschroeid, draai het stuk vlees en doe het zelfde.
                    Afhankelijk van de dikte, nog elke kant eens draaien en opdienen voor degenen die 'Bleu' willen. Fijne sneetjes afsnijden en daarna het overgebleven vlees er opnieuw opleggen om 'saignant' en 'au point' te bekomen.

                    Njammie..


                    Edit: Neem genoeg tijd voor je BBQ, dien niet alles ineens op. Bij ons zijn we meestal bezig van 12u tot 18h of later (maar dat is dan meer drankgerelateerd)
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welk BBQ-vlees heeft jullie voorkeur?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                      Dit jaar al een stuk of 20 BBQ's achter de rug...

                      Meestal is het als volgt..

                      - Verwelkoming gasten met aperitief (Sangria, of à la carte)
                      - BBQ wordt aanstoken..
                      - Wanneer het eerste vuur (heb er 3 op mijn selfmade BBQ) klaar is, gooi ik er een mergueze en chipolatta's op, eventueel wat scampi's. Dit alles als aperitief hapje, veel beter dan al die chips en nootjes.
                      - Dan goedgekruide ribbetjes
                      - Kippenboutjes (geen al te grote) + Brochetten + Worsten en Witte penzen
                      - Lamskoteletjes

                      En als afsluiter gaat er niks boven een hele grote Côte à l'os (met been natuurlijk)!
                      Zorg dat de Côte à l'os al een tijdje uit de koelkast is zodat hij niet koud meer is van binnen. Dan inkruiden met Peper en zout en lookpoeder.
                      Maak nieuw vuur, die erg heet is...wacht tot de kolen wit zijn...zorg dat eventueel overgebleven as weg is, zodat die niet aan je vlees blijven kleven en gooi dan je stuk vlees erop. Laat goed dichtschroeien.
                      Zorg dat de andere kant ook gekruid is met peper, zout, lookpoeder.
                      Wanneer de ene kant goed is dichtgeschroeid, draai het stuk vlees en doe het zelfde.
                      Afhankelijk van de dikte, nog elke kant eens draaien en opdienen voor degenen die 'Bleu' willen. Fijne sneetjes afsnijden en daarna het overgebleven vlees er opnieuw opleggen om 'saignant' en 'au point' te bekomen.

                      Njammie..


                      Edit: Neem genoeg tijd voor je BBQ, dien niet alles ineens op. Bij ons zijn we meestal bezig van 12u tot 18h of later (maar dat is dan meer drankgerelateerd)
                      Et voila...we hebben onze chef al te pakken voor de BD-BBQ
                      Mvg Tim

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welk BBQ-vlees heeft jullie voorkeur?

                        Als ik een stuk Côte à l'os op de BBQ leg moet er inderdaad een been aan zijn. Bij het bereiden heb ik echter een speciale techniek. Ik gebruik walnotenolie om het stukje vlees regelmatig in te wrijven met een borsteltje. Nog nooit iemand een negatief woord horen zeggen van de Côte à l'os.

                        Bij de ribbetjes durf ik die al eens in te smeren met honing (de laatste 2 minuten)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welk BBQ-vlees heeft jullie voorkeur?

                          Kom kom 't is al goed hé.
                          Wanneer wordt die BBQ nu georganiseerd.
                          Mvg Tim

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welk BBQ-vlees heeft jullie voorkeur?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                            Als ik een stuk Côte à l'os op de BBQ leg moet er inderdaad een been aan zijn. Bij het bereiden heb ik echter een speciale techniek. Ik gebruik walnotenolie om het stukje vlees regelmatig in te wrijven met een borsteltje. Nog nooit iemand een negatief woord horen zeggen van de Côte à l'os.

                            Bij de ribbetjes durf ik die al eens in te smeren met honing (de laatste 2 minuten)
                            Nog niet getest...

                            Die honing is mij te zoet vrees ik..
                            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welk BBQ-vlees heeft jullie voorkeur?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                              Kom kom 't is al goed hé.
                              Wanneer wordt die BBQ nu georganiseerd.


                              tsss
                              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                              Comment

                              Working...
                              X