Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Microsoft-Outlook automatisch laten openen bij opstart pc, Hoe ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Microsoft-Outlook automatisch laten openen bij opstart pc, Hoe ?

misschien een domme vraag, maar ik vind het niet onmiddellijk...

Iemand een tip waar ik wat moet instellen om automatisch mijn é-mails te kunnen bekijken bij het aanzetten van de pc ?

alvast dank !

R
    Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Re: Microsoft-Outlook automatisch laten openen bij opstart pc, Hoe ?

Outlook toevoegen in menu opstarten?

Comment

Twee mogelijkheden
      1. The easy way: Snelkoppeling (icoontje) van Outlook in de map Start --> Programma's --> Opstarten slepen
      2. The hard way: Via de registry: Start --> Uitvoeren --> regedit intype --> naar de sleutel HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Curre ntVersion\Run gaan --> nieuwe sleutel (string value) aanmaken --> geef deze de naam Outlook --> sleutel bewerken (dubbelklikken) en bij waarde het volledige pad met bestandsnaam van outlook.exe inzetten (bv:C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\outlook.exe)
      Nikon D80 / Sony DSC-H5

Comment

Steven,

Outlook 2003 in Vista Ultimate.
        In het rechterscherm waar de mappen staan, staat bij mij alles dubbel.
        Dus 2 keer die persoonlijke mappen... hoe kan dat nu?
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Theokus,

Blame Vista and go back to XP

Nee, effe serieus, moet ik eens terug opzoeken. Heeft voor zover ik weet niets met Vista te maken. Ik heb dit vroeger ook eens aan de hand gehad, na het inlezen van een pst file (bestand waarin al je outlook folders met mails, contacts, afspraken,... zitten).
          Heb jij dit toevallig ook gedaan of je pst file proberen te verplaatsen?
          Zijn beide folders hetzelfde en bevatten ze dezelfde mails?
          Een mogelijkheid kan ook zijn dat de pst file corrupt is.

Maak eerst een backup van je huidige situatie (In outlook kies Bestand en dan backup of importeren/exporteren)

En volg dan de stappen in deze link voor een nieuw profiel aan te maken
          (is in het Engels, als je problemen hebt, laat het even weten)

Best verwijder je ook geen bestanden, maar hernoem je ze naar old. In het geval er toch nog iets mis zou lopen kan je altijd teruggaan...
          Nikon D80 / Sony DSC-H5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven_V Bekijk bericht
            Theokus,

Blame Vista and go back to XP

Nee, effe serieus, moet ik eens terug opzoeken. Heeft voor zover ik weet niets met Vista te maken. Ik heb dit vroeger ook eens aan de hand gehad, na het inlezen van een pst file (bestand waarin al je outlook folders met mails, contacts, afspraken,... zitten).
            Heb jij dit toevallig ook gedaan of je pst file proberen te verplaatsen?
            Zijn beide folders hetzelfde en bevatten ze dezelfde mails?
            Een mogelijkheid kan ook zijn dat de pst file corrupt is.

Maak eerst een backup van je huidige situatie (In outlook kies Bestand en dan backup of importeren/exporteren)

En volg dan de stappen in deze link voor een nieuw profiel aan te maken
            (is in het Engels, als je problemen hebt, laat het even weten)

Best verwijder je ook geen bestanden, maar hernoem je ze naar old. In het geval er toch nog iets mis zou lopen kan je altijd teruggaan...
            Ik heb idd. een *.pst bestand geïmporteerd.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              In het rechterscherm waar de mappen staan, staat bij mij alles dubbel. Dus 2 keer die persoonlijke mappen... hoe kan dat nu?
              Zo eentje te veel op?

Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Theo,

Hoeveel mappen zie je als je klikt op "Bestand" => "Gegevensbestandsbeheer"?
                En de twee mappen, hebben die dezelfde inhoud? Als er een nieuwe mail binnen komt, staat die dan in de twee "Postvak In"?

Jij had opnieuw geïnstalleerd zekers? Dan moet je best niet importeren maar toevoegen en dat als standaard instellen ofwel het pas aangemaakte blanco PST-bestand overschrijven door hetgeen je al had.

Het maken van een nieuw profiel is normaal overbodig om dit op te lossen.
                Last edited by VerSeg; 5 oktober 2007, 23:43.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Theo,

Hoeveel mappen zie je als je klikt op "Bestand" => "Gegevensbestandsbeheer"?
                  En de twee mappen, hebben die dezelfde inhoud? Als er een nieuwe mail binnen komt, staat die dan in de twee "Postvak In"?
                  Twee VerSeg, staan op verschillende plaatsen.
                  Eentje wissen?
                  1 > Outlook.pst
                  2 > outlookreservekopie.pst = die moet ik houden denk ik.

Nieuwe mail komt binnen in "potvak.in" in het bovenste gedeelte (dus links waar die mappen staan)
                  Maar waarin ze opgeslagen worden weet ik niet.
                  IS dat die outlook.pst of die outlookreservekopie.pst

Andere zaak met Outlook.
                  "reservekopie maken" > zie google, is een 'gratis' bestandje van Microsoft.
                  Als ik dat installeer dan staat die toepassing NIET in menuonderdeel > 'bestand'.
                  In XP Pro > geen probleem.
                  Als ik het wilde downloaden via Vista heeft MS gecontrolleerd of mijn Office wel "in orde" was
                  Ik had nog een kopie dus...
                  Last edited by theokus; 5 oktober 2007, 23:51.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Ik veronderstel dat outlook.pst een blanco pst is en de andere de PST die je wou behouden van voor de herinstallatie? Klopt dit?

Zorg wel dat alle reeds ontvangen mails in dezelfde PST kommen te zitten, je kan ze van de ene naar de andere slepen indien nodig.
                    Last edited by VerSeg; 5 oktober 2007, 23:57.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Wat staat er onder "Extra" => "emailaccounts" => "volgende" => "Nieuwe email bezorgen op"?

Hier kies je deze dat je wil houden ... vermoedelijk de andere dan die dat nu actief is (gokje).

Dan ga je terug naar "Bestand" => "Gegevensbestandsbeheer" en verwijder je deze dat je niet moet hebben. Dit kan geen kwaad, het bestand wordt niet weggedaan maar alleen de link ernaar. Als het verkeerd is kan je dus nog steeds terug naar de vorige situatie.

Als je echt problemen blijft houden met dubbele mappen kan je best eens herbeginnen ...
                      Niet herinstalleren hé ... gewoon even je kopij van je pst dat je had terugzetten, ik vermoed dat je die nog hebt en dat die correct was ... ik weet nu ook niet wat je al allemaal uitgestoken hebt hé.
                      Mocht ik het zien was het twee minuten werk en poepsimpel maar ik pik maar in op jullie verhaal hier.
                      Last edited by VerSeg; 6 oktober 2007, 00:01.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Wat staat er onder "Extra" => "emailaccounts" => "volgende" => "Nieuwe email bezorgen op"?

Hier kies je deze dat je wil houden ... vermoedelijk de andere dan die dat nu actief is (gokje).

Dan ga je terug naar "Bestand" => "Gegevensbestandsbeheer" en verwijder je deze dat je niet moet hebben. Dit kan geen kwaad, het bestand wordt niet weggedaan maar alleen de link ernaar. Als het verkeerd is kan je dus nog steeds terug naar de vorige situatie.
                        Klopt niet helemaal
                        Ik zie niet die "Nieuwe email bezorgen op" als ik dat volg (is geen ramp).
                        MAAR ik heb wel gevonden dat die bezorgd wordt aan outlook.pst
                        (gevonden via opties enz.) en niet dus aan "outlookreservekopie.pst).
                        Last edited by theokus; 6 oktober 2007, 00:06.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Als je echt problemen blijft houden met dubbele mappen kan je best eens herbeginnen ...
                          Niet herinstalleren hé ... gewoon even je kopij van je pst dat je had terugzetten, ik vermoed dat je die nog hebt en dat die correct was ... ik weet nu ook niet wat je al allemaal uitgestoken hebt hé.
                          Mocht ik het zien was het twee minuten werk en poepsimpel maar ik pik maar in op jullie verhaal hier.
                          Die kopie heb ik nog (van 13/09/2007).
                          Dit heb ik al een keer gedaan gisteren maar ja het resultaat ken je intussen

Bijkomende probleem bij een nieuwe installatie van Outlook 2003.
                          Vista laat alles nog staan op een plaats waarbij ik "verborgen bestanden" moet aanvinken, anders zie ik niks.
                          Daarna kan ik alles wissen MAAR is dan ook alles weg??

Ik vind dit niet juist he
                          Als ik ze zeg weg met dat ding dan moet "weg" zijn he....
                          Last edited by theokus; 6 oktober 2007, 00:05.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Klopt niet helemaal
                            Ik zie niet die "Nieuwe email bezorgen op" als dat volg.
                            MAAR ik heb wel gevonden dat die bezorgd wordt aan outlook.pst
                            (gevonden via opties enz.) en niet dus aan "outlookreservekopie.pst).
                            Je kan dit scherm op verschillende manieren bekomen, maakt niet uit hoe je het doet.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Vista laat alles nog staan op een plaats waarbij ik "verborgen bestanden" moet aanvinken, anders zie ik niks.
                              Was onder XP ook zo hoor.
                              Ik vind dit niet juist he
                              Als ik ze zeg weg met dat ding dan moet "weg" zijn he....
                              Wat jij wil is niet altijd hetgeen Microsoft ervan denkt hé.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Working...
                              X