Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mac gebruikers: Don't shoot the messenger!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mac gebruikers: Don't shoot the messenger!

    Ik wil zeker geen Windows <> Mac discussie opstarten, noch aan Mac bashing doen.
    Dit is enkel ter informatie : http://www.zdnet.be/news/127837/mac-...-in-scareware/

    Wanneer je het als onzin beschouwt, mij best, maar: Don't shoot the messenger!

  • #2
    Re: Mac gebruikers: Don't shoot the messenger!

    Als ik morgen mijn auto in Brussel parkeer, er een groot paneel opzet dat de deuren open zijn en dat er wat leuks uit te halen is, zal het niet lang duren eer er een en ander zal verwijnen.

    Nu ja, minder slimme gebruikers kan je niet steeds beschermen.

    Comment


    • #3
      Re: Mac gebruikers: Don't shoot the messenger!

      Bestaat er dan een antivirus voor Mac?
      Telkens ik iemand over Mac bezig hoor zegt die dat er geen virussen zijn voor Mac, waarom dan massaal een antivirus installeren?
      Is heel de boel niet wat opgeblazen? In de media is alles altijd een ramp!
      Doen ze met Windows ook altijd.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Mac gebruikers: Don't shoot the messenger!

        Bon, de gebruker geeft zelf de toesteming om het te nstalleren nietwaar...?

        Gebruik hier al meer dan 4 jaar Macs zonder antivirus oid. Nog geen probleem gehad... Ik schamper op Windows gebruikers (en erger me aan dat ik het verplicht dien te gebruiken op het werk.) Wat een verademing als je gewoon terug achter een mac zit... Wil zeker niet meer terug!
        http://www.digifotofreak.nl

        Comment


        • #5
          Re: Mac gebruikers: Don't shoot the messenger!

          Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht

          Gebruik hier al meer dan 4 jaar Macs zonder antivirus oid. Nog geen probleem gehad... Ik schamper op Windows gebruikers (en erger me aan dat ik het verplicht dien te gebruiken op het werk.) Wat een verademing als je gewoon terug achter een mac zit... Wil zeker niet meer terug!
          Same here
          www.indetailfotografie.nl

          Comment


          • #6
            Re: Mac gebruikers: Don't shoot the messenger!

            Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
            Bon, de gebruker geeft zelf de toesteming om het te nstalleren nietwaar...?

            Gebruik hier al meer dan 4 jaar Macs zonder antivirus oid. Nog geen probleem gehad... Ik schamper op Windows gebruikers (en erger me aan dat ik het verplicht dien te gebruiken op het werk.) Wat een verademing als je gewoon terug achter een mac zit... Wil zeker niet meer terug!

            Boach : heb ook nog 13 maanden dagelijks professioneel moeten werken op mac : wat een verademing dat ik thuis terug achter mijn windows-PC kon zitten... .
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #7
              Re: Mac gebruikers: Don't shoot the messenger!

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Bestaat er dan een antivirus voor Mac?
              Telkens ik iemand over Mac bezig hoor zegt die dat er geen virussen zijn voor Mac, waarom dan massaal een antivirus installeren?
              Is heel de boel niet wat opgeblazen? In de media is alles altijd een ramp!
              Doen ze met Windows ook altijd.

              Comment


              • #8
                Re: Mac gebruikers: Don't shoot the messenger!

                Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                Boach : heb ook nog 13 maanden dagelijks professioneel moeten werken op mac : wat een verademing dat ik thuis terug achter mijn windows-PC kon zitten... .
                Niet dat ik je wil uitdagen of zo, maar zou wel eens willen weten wat je eraan zo goed vindt...
                http://www.digifotofreak.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Mac gebruikers: Don't shoot the messenger!

                  mac = eenvoudigheid voor mij ... geen honderden instellingen - gewoon gebruiksvriendelijk - geen driver gedoe ... en last but not least time machine
                  Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mac gebruikers: Don't shoot the messenger!

                    Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                    Als ik morgen mijn auto in Brussel parkeer, er een groot paneel opzet dat de deuren open zijn en dat er wat leuks uit te halen is, zal het niet lang duren eer er een en ander zal verwijnen.

                    Nu ja, minder slimme gebruikers kan je niet steeds beschermen.

                    Tjah dat geldt ook voor Windowsgebruikers eh.
                    Heb nog nooit last gehad van virussen/malware op mijn windows machines, dus wat mij betreft is Windows even veilig als een Mac, of misschien wel veiliger omdat er op regelmatige tijd updates voor uitkomen.

                    Dit geval maakt dus duidelijk dat het OS zo veilig is als de domste gebruiker, los van Het type en blijkbaar bestaan die ook in de Mac community.
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mac gebruikers: Don't shoot the messenger!

                      Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                      Niet dat ik je wil uitdagen of zo, maar zou wel eens willen weten wat je eraan zo goed vindt...
                      Dat is een non-vraag, over smaak en kleuren valt niet te discussiëren. Ik voel me perfect gelukkig met Win 7, doet alles wat het moet kunnen. Maar goed, dat had ik ook met Win XP SP3 en zelfs met Win NT 4 SP6a.
                      De welke eigenlijk allemaal volwassen uitwerkingen waren van hun voorgangers.

                      Beroepshalve wordt van mij meer verwacht dan wat kunnen surfen en mailen.
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mac gebruikers: Don't shoot the messenger!

                        Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                        Ik wil zeker geen Windows <> Mac discussie opstarten, noch aan Mac bashing doen.
                        Dit is enkel ter informatie : http://www.zdnet.be/news/127837/mac-...-in-scareware/

                        Wanneer je het als onzin beschouwt, mij best, maar: Don't shoot the messenger!
                        En we zijn toch weer stillekes begonnen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mac gebruikers: Don't shoot the messenger!

                          Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht
                          geen honderden instellingen - gewoon gebruiksvriendelijk - geen driver gedoe ...
                          Als we die filosofie (te) ver zouden doortrekken zaten we hier allemaal met een point-and-shoot camera natuurlijk

                          Malware en virussen is zelden een OS probleem. OS X, Windows of elk ander besturingssysteem heeft geen ingebouwde common sense, dat moet van de gebruiker komen. Een safe is maar veilig zo tot je ze zelf openzet. Als er een groep is die zich onkwetsbaar waant is dat voor virus makers alleen maar goed nieuws.

                          Voor zover het technisch te ontleden is, is er weinig functioneel verschil tussen de 2. De rest is persoonlijke voorkeur, niet meer of niet minder.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mac gebruikers: Don't shoot the messenger!

                            Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                            Tjah dat geldt ook voor Windowsgebruikers eh.
                            Heb nog nooit last gehad van virussen/malware op mijn windows machines, dus wat mij betreft is Windows even veilig als een Mac, of misschien wel veiliger omdat er op regelmatige tijd updates voor uitkomen.

                            Dit geval maakt dus duidelijk dat het OS zo veilig is als de domste gebruiker, los van Het type en blijkbaar bestaan die ook in de Mac community.
                            heb ik ook maar 1 letter naar windows verwezen?
                            Ik heb zelf speciaal gezet "de deuren" zijn open en niet "de vensters" zijn open om ook maar enig misverstand hieraangaande te vermijden.
                            Die windowsfanaten voelen zich wel heeeeeel snel aangesproken.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mac gebruikers: Don't shoot the messenger!

                              Na 5 maanden parallel met Mac en Windows te werken is mijn conclusie :
                              Mac is voor mij geen echte meerwaarde. Een groot gemak is wel de vlugge start en afsluiten, geen virusgescan met vertragingen allerhande en inderdaad timemachine. En voor wie houdt van design, een juweeltje. Waarom zou je anders, als je op een reklame iemand vóór een computer ziet zitten, altijd een Apple zien?
                              Maar voor de rest kan ik nog altijd beter overweg met windows.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment

                              Working...
                              X