Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kom ik Egypte binnen met een visum ipv. een identiteiskaart?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: kom ik Egypte binnen met een visum ipv. een identiteiskaart?

    Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
    Het antwoord kon in een handomdraai gevonden worden op de mooie site van buitenlandse zaken: http://diplomatie.belgium.be/nl/Dien...eisdocumenten/
    Alles staat er heel duidelijk in aangegeven wat je nodig hebt.
    sorry voor mijn domme vraag. Volgende keer zal ik mij proberen aanpassen aan het eenzaam hoog intelectueel peil van bepaalde posts hier.
    Last edited by dréten; 14 februari 2012, 07:31.

    Comment


    • #32
      Re: kom ik Egypte binnen met een visum ipv. een identiteiskaart?

      Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
      3) Verder stel ik vast dat je blijkbaar goed op de hoogte zijt van de gangbare prijzen. Jij gaat naar zulke landen op zakenreis waarschijnlijk.....
      Heeft uw madam daar weet van? ?
      Het waren inderdaad allemaal zakenreizen. Mijn firma betaalt ALLE onkosten terug, zonder dat ik aan de firma, mijn vrouw of aan u enige verantwoording moet geven.
      Morgenvroeg vertrek ik voor 3 of meer weken naar Zuid-Spanje met drie vrouwen. Eén ervan is mijn echtgenote. Kwestie van genoeg vrouwen bij te hebben om mij te vertroetelen.
      Last edited by notex; 13 februari 2012, 19:30.

      Comment


      • #33
        Re: kom ik Egypte binnen met een visum ipv. een identiteiskaart?

        Wij zijn in december nog voor 1 weekje naar Egypte geweest. Als je je reis hebt geboekt via een touroperator heb je zeker voldoende met je identitieitskaart en 2 pasfoto's. Bij aankomst moet je dan een visum kopen (dacht 15 euro) waar ze dan je pasfoto op nieten. Bij het verlaten van Egypte moesten we het visum terug afgeven.

        mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

        Comment


        • #34
          Re: kom ik Egypte binnen met een visum ipv. een identiteiskaart?

          Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
          Als je je reis hebt geboekt via een touroperator heb je zeker voldoende met je identitieitskaart en 2 pasfoto's. Bij aankomst moet je dan een visum kopen (dacht 15 euro) waar ze dan je pasfoto op nieten.
          Geweldig Dat is nou informatie waar de TS iets aan heeft.


          Comment


          • #35
            Re: kom ik Egypte binnen met een visum ipv. een identiteiskaart?

            Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
            Het waren inderdaad allemaal zakenreizen. Mijn firma betaalt ALLE onkosten terug, zonder dat ik aan de firma, mijn vrouw of aan u enige verantwoording moet geven.
            Morgenvroeg vertrek ik voor 3 of meer weken naar Zuid-Spanje met drie vrouwen. Eén ervan is mijn echtgenote. Kwestie van genoeg vrouwen bij te hebben om mij te vertroetelen.
            Toch niet uw kinderen....want tegenwoordig....

            Aan mij hoeft u geen verantwoording af te leggen, ik moet die pr**titu** verhalen niet zo
            Aan uw echtgenote ...dat is begrijpelijk dat je zwijgt....wat een leven
            Een firma die alle onkosten vergoed, zomaar, omdat het notex is...moet kunnen
            D90 - D70 - F80 + glas

            Comment


            • #36
              Re: kom ik Egypte binnen met een visum ipv. een identiteiskaart?

              Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
              no comment
              Doeme toch... Een 'm' vergeten....
              Iedereen werkt niet met autocorrectie, leopard
              D90 - D70 - F80 + glas

              Comment


              • #37
                Re: kom ik Egypte binnen met een visum ipv. een identiteiskaart?

                Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                Geweldig Dat is nou informatie waar de TS iets aan heeft.


                Wat is er mis met mijn reactie Leonidas ?
                Snap je nirt goed ??

                mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                Comment


                • #38
                  Re: kom ik Egypte binnen met een visum ipv. een identiteiskaart?

                  Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                  Wat is er mis met mijn reactie Leonidas ?
                  Niks, dat van die nietjes wisten we nog niet.

                  Comment


                  • #39
                    Re: kom ik Egypte binnen met een visum ipv. een identiteiskaart?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                    Niks, dat van die nietjes wisten we nog niet.
                    Oei en nog vergeten melden dat er ook een stempel opgezet werd.

                    Maar goed speel maar gerust verder hoor in de kindertuin.

                    mir
                    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                    Comment


                    • #40
                      Re: kom ik Egypte binnen met een visum ipv. een identiteiskaart?

                      Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                      Wij zijn in december nog voor 1 weekje naar Egypte geweest. Als je je reis hebt geboekt via een touroperator heb je zeker voldoende met je identitieitskaart en 2 pasfoto's. Bij aankomst moet je dan een visum kopen (dacht 15 euro) waar ze dan je pasfoto op nieten. Bij het verlaten van Egypte moesten we het visum terug afgeven.

                      mir
                      Nog een "domme" mens die zich verstandig voordoet
                      Bedankt Mir

                      Comment


                      • #41
                        Re: kom ik Egypte binnen met een visum ipv. een identiteiskaart?

                        Ik begrijp wel niet goed hoe je erbij komt om met je visum van ZA Egypte binnen te mogen?

                        mir
                        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                        Comment


                        • #42
                          Re: kom ik Egypte binnen met een visum ipv. een identiteiskaart?

                          zie mijn post #6 :

                          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                          Reis je naar Egypte, dan heb je 2 keuzes.
                          1)met identiteitskaart die nog minimum 6 maand geldig is : 2 pasfoto's meenemen en op de luchthaven een visum kopen @ 15€. Je krijgt dan een papier dat je als toerist maximum 90 dagen in Egypte mag verblijven.
                          OF
                          2)met paspoort dat nog 6 maanden geldig is : Na betaling van 15€ zet men een visumstempel in je paspoort.
                          Ondertussen is dat al door 4 andere posters min of meer herhaald.

                          Voor Pietje Precies nog een detail : Ik lees hier in mijn paspoort op de Egyptische zegels die erin kleven :

                          In maart 2011 :
                          " MULTIPLE ENTRY VISA VALID FOR AN INTENDED STAY OF NO MORE THAN 90 DAYS PER PERIOD OF 180 DAYS. DURATION BEGINS ON THE DATE OF ENTRY TO EGYPT"
                          Tekst is volgens mij op meerdere wijzen te interpreteren, maar voor 15€ ga je beter niet in discussie met de autoriteiten.

                          In oktober 2011 :
                          "MULTIPLE ENTRY VISA FOR THREE MONTHS."
                          Blijkbaar is er toch discussie geweest en de tekst is aangepast.

                          Zoals Mir zegt, moest hij het visum afgeven bij het verlaten van Egypte.

                          Met een paspoort kan je voor dezelfde prijs meerdere keren Egypte binnen.

                          Maar ja, wie gaat er nu meerdere keren per jaar naar Egypte

                          Comment


                          • #43
                            Re: kom ik Egypte binnen met een visum ipv. een identiteiskaart?

                            Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                            Ik begrijp wel niet goed hoe je erbij komt om met je visum van ZA Egypte binnen te mogen?

                            mir
                            ik bedoelde het paspoort dat ik voor ZA heb moeten aanvragen.
                            'k heb mijn onwetendheid enkele posts hierboven al rechtgezet
                            Last edited by dréten; 14 februari 2012, 07:30.

                            Comment


                            • #44
                              Re: kom ik Egypte binnen met een visum ipv. een identiteiskaart?

                              Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                              het gaat me inderdaad om de vraag of ik met enkel een "paspoort" (het bruin lederen zakboekje waar men stempels in zet) het land in en uit kom zonder problemen.
                              Hé Dréten,
                              Jij hebt blijkbaar het luxe bruine lederen zakboekje. Bij mij is het maar een ordinair geplastificeerd roodbruin notaboekje.

                              Comment


                              • #45
                                Re: kom ik Egypte binnen met een visum ipv. een identiteiskaart?

                                Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                                Oei en nog vergeten melden dat er ook een stempel opgezet werd.
                                Je vergeet het voornaamste ... ze raken dat ook allemaal eens aan.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X