Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kom ik Egypte binnen met een visum ipv. een identiteiskaart?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: kom ik Egypte binnen met een visum ipv. een identiteiskaart?

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
    Inderdaad, mea culpa. Ik bedoel de Europese Unie
    OK maar dan klopt het blijkbaar nog steeds niet. Je geeft zelf aan dat voor Egypte een identiteitskaart voldoende is en bij mijn weten is Egypte geen lid van de EU.

Comment

Ik heb 2 paspoorten, eentje die ik bij me heb bij het reizen, eentje bij het reisbureau die reeds in mijn afwezigheid een visum voor een ander land kan aanvragen. Vroeger kon er inderdaad een 2de pp geniet worden maar dit kan niet meer zei men mij op de gemeente.
      Als toerist zal je heel moeilijk een 2de pp krijgen, veel hangt van de willekeur van de gemeenten af maar het is me een raadsel waarom er een 2de pp zou nodig zijn als toerist als je nog 2 lege bladzijden hebt voor een bezoek aan 1 land.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
        Vroeger kon er inderdaad een 2de pp geniet worden maar dit kan niet meer zei men mij op de gemeente.
        Waarschijnlijk omdat er nu ook zijn met 64 bladzijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
          Waarschijnlijk omdat er nu ook zijn met 64 bladzijden.
          Die €250 kosten (zelfde kost voor een pp die aangevraagd wordt in "rush", standaard 32 bladzijden, levering in minder dan 1 week)

Comment

Die €250 kosten (zelfde kost voor een pp die aangevraagd wordt in "rush", standaard 32 bladzijden, levering in minder dan 1 week)
            Afzetterij!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
              OK maar dan klopt het blijkbaar nog steeds niet. Je geeft zelf aan dat voor Egypte een identiteitskaart voldoende is en bij mijn weten is Egypte geen lid van de EU.
              Niet bijdehands doen en beter leren lezen Leonidas.

Ik heb gezegd dat je voor Egypte je identiteitskaart nodig hebt plus 2 pasfoto's. Je krijgt dan na betaling van 15€ een immigratieformulier, dat telt als visum.

Voor de EU-landen heb je enkel je identiteitskaart nodig. Je hebt geen foto's of inreisvisum nodig, je moet niets betalen en als je een paspoort toont in plaats van een identiteitskaart, dan krijg je ook geen stempel in dat paspoort.

Comment

de dominicaanse republiek, Turkije, ook EU
                D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Houd het hier dan nooit op met iemand aan te vallen ????
                  Het leven zit vol imperfecties en als hier iemand met de beste bedoelingen (Notex oa) iets uitlegt moet die maar weer zichzelf 10'tallen keren verdedigen.
                  Benieuwd of jullie in het echte leven ook de allesweters zijn en jullie familieleden, partners, vrienden en vriendinnen steeds verbeteren en je zo te verheffen boven het kl00tjesvolk ...

Comment

Een nieuw paspoort kan zelfs op 1 dag gemaakt worden.
                    Verleden jaar kwam ik van een reis terug en de transparante folie van mijn splinternieuw paspoort was losgekomen.
                    Ik zou niet meer in de USA binnengeraken met die losse folie. 's Anderendaags moest ik echter terug naar de USA. Paspoort om 15h afgegeven op het gemeentehuis en de volgende morgen om 9h kon ik al het nieuwe paspoort ophalen.
                    Het paspoort was om 16h door DHL opgehaald en naar Brussel gebracht. Daar heeft men 's avonds of 's nachts een nieuw gemaakt (onder garantie want het was een productiefout).
                    Het oude paspoort heeft men in Brussel vernietigd. Had ik wel even spijt van, want voor een periode van 1 week stonden er stempels in van de USA, Jamaica, Panama, Nicuragua en Guatemala.

Comment

Houd het hier dan nooit op met iemand aan te vallen ????
                      Het leven zit vol imperfecties en als hier iemand met de beste bedoelingen (Notex oa) iets uitlegt moet die maar weer zichzelf 10'tallen keren verdedigen.
                      Benieuwd of jullie in het echte leven ook de allesweters zijn en jullie familieleden, partners, vrienden en vriendinnen steeds verbeteren en je zo te verheffen boven het kl00tjesvolk ...
                      Dankjewel voor je steun Sultana. Ik heb voor mijn werk 35 jaar continu over de hele wereld rondgevlogen en veel ervaring opgedaan in luchthavens. Komt hier zo een toerist die 1 keer per jaar vliegt, (je kent het type wel dat zijn zetel achterovergooit voor een vluchtje van 2 uur) die het even gaat uitleggen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                        de dominicaanse republiek, Turkije, ook EU
                        Waar slaat dit nu weer op ? Straks ga je nog beweren dat de Dominicaanse Republiek en Cuba bij de EU horen omdat je tijdens je verlof je pr*st*t*** met een briefje van 10 euro mocht betalen

Voor cheapo massatoeristen maakt men in sommige landen inderdaad uitzonderingen. Die mogen er met hun identiteitskkaart en wat centjes binnen.
                        Ieder zijn keuze, maar als jij voor je plezier naar de Dominicaanse vliegt, dan weet ik al in welk bakje ik je moet sorteren.
                        Last edited by notex; 13 februari 2012, 13:40.

Comment

Beter lezen? Je schreef:
                          Buiten de EEG heb je altijd een paspoort nodig.
                          Aangezien Egypte buiten de EU ligt en je daar volgens je eigen stelling aan een identiteitskaart en twee pasfoto's voldoende hebt, klopt het dus niet dat je buiten de EU altijd een paspoort nodig hebt.

Wat is hier zo moeilijk aan c.q. wat heb ik verkeerd gelezen?

Comment

Waar slaat dit nu weer op ? Straks ga je nog beweren dat de Dominicaanse Republiek en Cuba bij de EU horen omdat je tijdens je verlof je pr*st*t*** met een briefje van 10 euro mocht betalen

Voor cheapo massatoeristen maakt men in sommige landen inderdaad uitzonderingen. Die mogen er met hun identiteitskkaart en wat centjes binnen.
                            Ieder zijn keuze, maar als jij voor je plezier naar de Dominicaanse vliegt, dan weet ik al in welk bakje ik je moet sorteren.
                            1) jij komt hier hoog vanop uwe kansel verklaren dat er buiten de EU geen identiteitskaarten aanvaard worden.... : MIS... ondertussen zijn we dat van u al gewoon...

2) Wie beweert er dat ik naar de Dominicaanse op verlof ga, geweest ben of ooit zal gaan?
                            Dat zijn gratuite beweringen van iemand zijn eigen stomiteiten op een cheapo manier wil verdoezelen.

3) Verder stel ik vast dat je blijkbaar goed op de hoogte zijt van de gangbare prijzen. Jij gaat naar zulke landen op zakenreis waarschijnlijk.....
                            Heeft uw madam daar weet van? ?
                            D90 - D70 - F80 + glas

Comment

[QUOTE=Sultana;als hier iemand met de beste bedoelingen (Notex oa) iets uitlegt [/QUOTE]

Graag leren wij iets bij,moet wel correct zijn
                              D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                                ... zijn eigen stomiteiten ...
                                no comment
                                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
                                X