Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Den troep

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Den troep

    Documentaire Vanavond . Mss iets voor de iets minder jonge BDers.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

  • #2
    Re: Den troep

    Sh*t he, gemist ...
    - Photography made me look at things differently -

    Comment


    • #3
      Re: Den troep

      Ik ben nét dat beetje slimmer geweest en heb me laten afkeuren op medische grond.
      Ik heb niks gemist.

      Comment


      • #4
        Nooit spijt gehad van mijn legerdienst, integendeel zelfs, zeer nuttige ervaringen opgedaan en relaties aan overgehouden die mijn leven positief beinvloed hebben.
        Legerdienst is vooral wat je er zelf van maakte, geen haar op mijn hoofd dat er ooit aan gedacht heeft een manier te zoeken om afgekeurd te worden!
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: Den troep

          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Nooit spijt gehad van mijn legerdienst, integendeel zelfs, zeer nuttige ervaringen opgedaan en relaties aan overgehouden die mijn leven positief beinvloed hebben.
          Legerdienst is vooral wat je er zelf van maakte, geen haar op mijn hoofd dat er ooit aan gedacht heeft een manier te zoeken om afgekeurd te worden!
          In die tijd had ik nog veel haar
          Komaan Francis, vertel, ik vraag me al lang af waarom al die miliciens vooral naar huis wilden als het kon.
          Zelf heb ik een aantal jaar mijn plan moeten leren trekken op een elementair kot in Gent, ik heb daar volgens mij meer van geleerd. Het was wel niet het soort kot met de voorzieningen van tegenwoordig (maar ik geef toe dat ik niet kan vergelijken).

          Comment


          • #6
            Re: Den troep

            Een en ander in de uitzending is van een heel stuk voor mijnen tijd ... heb geen nare herinnering aan mijn legertijd en 'k heb er integendeel nog wat geleerd van topografie/landmeterij ... .. verder een heel "low profile" gehanteerd en goed gestaan met iedereen = nooit problemen gehad, werd altijd "vakkundig" over het hoofd gezien bij vervelende klussen .. maar ik trok al mijn plan voor ik naar 't leger ging ...

            Comment


            • #7
              Re: Den troep

              Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
              In die tijd had ik nog veel haar
              Komaan Francis, vertel, ik vraag me al lang af waarom al die miliciens vooral naar huis wilden als het kon.
              Zelf heb ik een aantal jaar mijn plan moeten leren trekken op een elementair kot in Gent, ik heb daar volgens mij meer van geleerd. Het was wel niet het soort kot met de voorzieningen van tegenwoordig (maar ik geef toe dat ik niet kan vergelijken).
              Sorry, maar hier wil ik wel op reageren.
              Je laten afkeuren en dan beginnen vergelijken met hetgeen je nooit hebt hoeven te doen vind ik wat abstract.
              Er zijn zoveel verhalen als er miliciens zijn; maar je kan er enkel over praten als je het zelf ondergaan hebt.
              Of het nu goed of slecht was, laat ik in de midden, maar ik kan er tenminste wel over meepraten.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #8
                Re: Den troep

                Vanmiddag wordt het herhaald, om 16u35 (mijn Digicorder vanop 't werk kunnen programmeren is een luxe )

                Hopelijk komt de zeemacht ook aan bod - chauffeur matroos van '89 in Oostende kijkt er naar uit
                flickr.com/wernerwattenbergh
                flickr.com/vdpsportfotograaf
                http://voetbalfotografie.wordpress.com

                Comment


                • #9
                  Re: Den troep

                  Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                  Ik ben nét dat beetje slimmer geweest en heb me laten afkeuren op medische grond.
                  Ik heb niks gemist.
                  Aha altijd al geweten dat je een postkaart was
                  Want enkel de echte man komt uit den troep

                  Ik ben maar een week in Turnhout geweest en dan naar Altenrath 17RA C batterij

                  Ah den troep daar leerde je tenminste iets nuttig.
                  Hoe je het best een bakje bier verzet hoe en waar de beste plaatsjes zijn om te slapen.
                  Welk eten je moest mijden om niet ziek te worden, kortweg teveel om op te noemen.
                  Vooral die mooie wandelingen in het bos blijven mij het meest bij, door zon en regen met pak en zak op stap

                  Comment


                  • #10
                    Re: Den troep

                    Ze kunnen m'n rug op ! Als 18-jarige knaap, pas afgestudeerd van het middelbaar, we spreken eind jaren '80, supergemotiveerd om bij de (toen nog) rijkswacht te gaan. Alle proeven met glans doorstaan, tot de laatste hindernis, de medische keuring. Alles perfect in orde, behalve één ding, ontoereikend stereoscopisch zicht.
                    Maar voor 't leger was ik wel goed genoeg. Eikels. Toch geprobeerd om ervan af te geraken, niet gelukt, en dan uit protest burgerdienst gedaan (was de laatste lichting, was maar 2 maand langer dan gewone legerdienst). Als ik nie kan schieten bij de rijkswacht, kan ik da ook niet bij 't leger !
                    Panasonic Lumix FZ2000

                    Comment


                    • #11
                      Re: Den troep

                      Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
                      Vooral die mooie wandelingen in het bos blijven mij het meest bij, door zon en regen met pak en zak op stap
                      De koude, sneeuw en ijs in Vogelsang.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Den troep

                        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        De koude, sneeuw en ijs in Vogelsang.
                        Om nog over Hohne te zwijgen. Brr.. da was pas koud (begin maart '72).
                        gekazerneerd 14A Werl
                        perman
                        canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                        Comment


                        • #13
                          Re: Den troep

                          Oorspronkelijk geplaatst door wernwatt Bekijk bericht
                          Vanmiddag wordt het herhaald, om 16u35 (mijn Digicorder vanop 't werk kunnen programmeren is een luxe )

                          Hopelijk komt de zeemacht ook aan bod - chauffeur matroos van '89 in Oostende kijkt er naar uit
                          Chauffeur bij de zeemacht, valt dat te rijmen ? Of durfde je niet in kaki rondlopen ?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Den troep

                            Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                            Om nog over Hohne te zwijgen. Brr.. da was pas koud (begin maart '72).
                            gekazerneerd 14A Werl
                            Hmmm
                            Wij "lagen" in Spich.
                            NOOIT klagen gehad over het eten.
                            De klagers denk ik kregen thuis elke dag gastronomische maaltijden...

                            In het weekend op stap in Overath.
                            Heb ongeveer 90 dagen verlof gehad.

                            Mijn broer lag in Kassel.
                            Maar niet lang.
                            Door een dodelijk ongeval vlak in zijn buurt mocht hij naar huis.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #15
                              Re: Den troep

                              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                              Chauffeur bij de zeemacht, valt dat te rijmen ?
                              Natuurlijk valt dat te rijmen.
                              Ken je de auto van Kapitein Zeppos niet?
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X