Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dagje vliegtuigspotten op Wittmund

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dagje vliegtuigspotten op Wittmund





    Last edited by sieds; 19 augustus 2009, 20:44.

  • #2
    Re: Dagje vliegtuigspotten op Wittmund

    Zo das dan goed voor 3 dagen posten, lees eerst de forumregeltjes eens door.Max 3 foto's per topic en 1 zelfde topic per dag
    Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
    www.cromagnonman.be

    Comment


    • #3
      Re: Dagje vliegtuigspotten op Wittmund

      Aah sorry, was er vanuit gegaan dat dit wel mocht, heb het aangepast en wat foto's ertussen uitgehaald. zal er voortaan beter op letten.

      Comment


      • #4
        Re: Dagje vliegtuigspotten op Wittmund

        De eerste mist wat scherpte, heb je ze verscherpt na het verkleinen, is toch wel nodig.
        Ook staan ze nogal krap in het kader
        Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
        www.cromagnonman.be

        Comment


        • #5
          Re: Dagje vliegtuigspotten op Wittmund

          Oorspronkelijk geplaatst door cromagnonman Bekijk bericht
          De eerste mist wat scherpte, heb je ze verscherpt na het verkleinen, is toch wel nodig.
          Ook staan ze nogal krap in het kader
          ik volg...

          zo´n f4 phantom blijft toch een heel speciaal vliegtuig...

          Comment


          • #6
            Re: Dagje vliegtuigspotten op Wittmund

            mooie beelden maar er zit helemaal geen snelheid in.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Dagje vliegtuigspotten op Wittmund

              Agreed, de Phantom II blijft een uniek ding. De sluitertijd lager (starten op 1/250 bijvoorbeeld) zou veel meer dynamiek geven. It just asks for a lower shutter speed in my opinion...
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

              Comment


              • #8
                Re: Dagje vliegtuigspotten op Wittmund

                Vind het toch een mooie gevarieerde reeks. Blijft idd een prachtig vliegtuig die Phantom.

                Wat betreft het krappe kader. Ik vrees dat als je bv bij de laatste naast vliegtuig en parachute (die toch essentieel is ) nog een ruimer kader neemt je toch met een klein vliegtuigje zal overblijven op deze afstand.

                Snelheid erin brengen met enkel lucht op de achtergrond ( foto 1 & 2 ) lijkt mij ook moeilijk. Foto's van jets met enkel lucht op de achtergrond lijken bijna steeds nogal statisch vind ik. En bij de laatste zou ik er niet van verschieten dat het vliegtuig bijna zo goed als stil staat ( parachute blijft lang opgespannen bij het uitbollen ). Maar dat weet de fotograaf beter.

                Bij de eerste foto is de belichting goed onder controle, gevaarlijk met die blinkende neus.

                Iets dichterbij kunnen staan had wellicht beter geweest IMO, maar dat hebben we niet te kiezen he.

                Mvg
                Gert
                Feedback is the breakfast of the champion

                website

                Comment


                • #9
                  Re: Dagje vliegtuigspotten op Wittmund

                  Oorspronkelijk geplaatst door pre Bekijk bericht
                  Vind het toch een mooie gevarieerde reeks. Blijft idd een prachtig vliegtuig die Phantom.

                  Wat betreft het krappe kader. Ik vrees dat als je bv bij de laatste naast vliegtuig en parachute (die toch essentieel is ) nog een ruimer kader neemt je toch met een klein vliegtuigje zal overblijven op deze afstand.

                  Snelheid erin brengen met enkel lucht op de achtergrond ( foto 1 & 2 ) lijkt mij ook moeilijk. Foto's van jets met enkel lucht op de achtergrond lijken bijna steeds nogal statisch vind ik. En bij de laatste zou ik er niet van verschieten dat het vliegtuig bijna zo goed als stil staat ( parachute blijft lang opgespannen bij het uitbollen ). Maar dat weet de fotograaf beter.

                  Bij de eerste foto is de belichting goed onder controle, gevaarlijk met die blinkende neus.

                  Iets dichterbij kunnen staan had wellicht beter geweest IMO, maar dat hebben we niet te kiezen he.

                  Mvg
                  Gert
                  Oke ik zal hier maar even op reageren. Een ruimer kader vind ik persoonlijk niet echt mooi. Ik hou er zelf van het vliegtuig groot in beeld te hebben, maar natuurlijk niet net randje randje. Zoals ik op foto 1 heb weergegeven zit ongeveer ook mijn max. Krapper in het kader dan dat wil ik liever zelf ook niet.

                  Bij foto 3 was dat inderdaad zoals je al zei het vliegtuig bijna tot stilstand gekomen. Wij stonden aan het eind van de baan en de kist reed vlak bij zijn afslag. Hij reed dus al met ongeveer taxisnelheid. De kist was hier aan het draaien om zijn chute eraf te blazen en verder naar het platform te rijden om de pinnetjes terug in het vliegtuig te plaatsen.

                  En inderdaad dichter bij staan was mooier geweest maar helaas konden we niet dichter bij komen omdat we hier op het punt stonden waarbij je het dichtst op de vliegtuigen stond.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dagje vliegtuigspotten op Wittmund

                    knappe n° 1
                    over de twee andere foto's volg ik de heren
                    into minimal techno

                    Comment

                    Working...
                    X