Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kapel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Kapel

    Aangezien de winter toch niet komt en ik er ook niet meer naartoe kan ben ik gaan grasduinen in mijn archieven uit winterse perioden. Deze werd genomen in de omgeving van Zurs, Voralberg te Oostenrijk.

    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: Kapel

    Knap geslaagde compositie voor mij . Mooi !!

    Comment


    • #3
      Re: Kapel

      Mooie compositie, geeft goed de grootsheid van het gebergte weer.
      Groeten Andre

      Comment


      • #4
        Re: Kapel

        Blij omdat eens te zien, heel mooie foto
        http://www.photo-patricske.be
        Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

        Comment


        • #5
          Re: Kapel

          Fantastisch kleurcontrast. Je wordt mooi de berg opgeleid.
          Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
          Website - 500px - Instagram

          Comment


          • #6
            Re: Kapel

            mooi ,het nietig huisje beklemtoont de omvang van deze berg ,ook mooie details in de sneeuw
            ik zie wel een rechte lijn die ik niet kan verklaren in het midden van de foto op de berg waarvan de ene kant helderder is dan de andere kant van de lijn ,tja ik kijk nu eenmaal teveel naar details is een beetje hobbymisvorming

            Comment


            • #7
              Re: Kapel

              Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
              mooi ,het nietig huisje beklemtoont de omvang van deze berg ,ook mooie details in de sneeuw
              ik zie wel een rechte lijn die ik niet kan verklaren in het midden van de foto op de berg waarvan de ene kant helderder is dan de andere kant van de lijn ,tja ik kijk nu eenmaal teveel naar details is een beetje hobbymisvorming
              Inderdaad, was ook het eerste wat me opviel daarjuist
              In de lucht is er een verschil tussen links en rechts en dat wordt heel sterk afgelijnd
              Tevens heb je dan op een andere locatie (meer naar het midden) dat verschil op de berg/sneeuw en is ook recht afgelijnd

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Kapel

                Heel mooie compo die de nietigheid van die kapel toont tegen deze reus van een berg. Die lijn zoals reeds aangehaald is misschien een bewerkingsfoutje dat te corrigeren valt?

                Comment


                • #9
                  Re: Kapel

                  Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                  mooi ,het nietig huisje beklemtoont de omvang van deze berg ,ook mooie details in de sneeuw
                  ik zie wel een rechte lijn die ik niet kan verklaren in het midden van de foto op de berg waarvan de ene kant helderder is dan de andere kant van de lijn ,tja ik kijk nu eenmaal teveel naar details is een beetje hobbymisvorming
                  Die lijn (of onderscheidt) heb ik ook gemerkt. Deze zit zo in de opname en heb er geen verklaring voor, heb de foto dan maar geplaatst zoals de opname was... eventueel had ik die misschien kunnen verzachten of wegwerken alhoewel deze laatste een moeilijke bevalling zou geweest zijn, denk ik.
                  Bedankt aan alle schrijvers voor de positieve reacties.
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kapel

                    Mooie opname, wat een nietig kapelletje dat door een sneeuwlawine nog nietiger zou kunnen worden
                    die lijn dat is wel iets raars, als dat zo uit de camera komt zou ik hopen dat het niks met de sensor te maken heeft maar met de datakaart vermits de opname niet nagelnieuw is zal de camera wel intact zijn
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kapel

                      Oorspronkelijk geplaatst door Andrevl Bekijk bericht
                      Mooie compositie, geeft goed de grootsheid van het gebergte weer.
                      Volg hierin.
                      Mvg.
                      Jean-Luc.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kapel

                        Graag toch even een rechtzetting : Ik heb aan andere fotografen en bergfanaten deze foto voorgelegd met de opmerkingen betreffend die 'lijn' met volgende commentaar dat aan deze foto niets abnormaals is, als men de 'lijn' ontleed dan is deze breuk heel normaal in dit landschap te bevestigen door de schaduwen die vanaf die 'lijn' waar te nemen zijn en verwijzen naar een lichte ophoping of kleine bergrug, de lijn loopt trouwens niet over gans de foto !
                        Het veroorzaakt een valse indruk want andere opnames met een klein verschil in stand vervagen die lijn of verdwijnt geheel in de omgeving. Hopelijk is dit raadsel hiermee opgelost !
                        Frans en Jean-Luc bij deze ook bedankt voor de nagekomen reactie.
                        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kapel

                          Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                          Graag toch even een rechtzetting : Ik heb aan andere fotografen en bergfanaten deze foto voorgelegd met de opmerkingen betreffend die 'lijn' met volgende commentaar dat aan deze foto niets abnormaals is, als men de 'lijn' ontleed dan is deze breuk heel normaal in dit landschap te bevestigen door de schaduwen die vanaf die 'lijn' waar te nemen zijn en verwijzen naar een lichte ophoping of kleine bergrug, de lijn loopt trouwens niet over gans de foto !
                          Het veroorzaakt een valse indruk want andere opnames met een klein verschil in stand vervagen die lijn of verdwijnt geheel in de omgeving. Hopelijk is dit raadsel hiermee opgelost !
                          Frans en Jean-Luc bij deze ook bedankt voor de nagekomen reactie.
                          En hoe zit het dan met die lijn en het kleurverschil in de lucht Raymond ?
                          Dat loopt niet gelijk met die lijn op het landschap
                          Tevens klopt de uitleg die je geeft niet volledig, als je dit vergelijkt met de rest van de schaduwen op de sneeuw en rotsen
                          Ik denk dat je een apart fenomeen hebt vastgelegd zo te zien, mss komen we er wel nooit uit en dat is ook eens leuk

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kapel

                            Wat die lijn betreft ik geloof die "rechtzetting" ook niet hoor Raymond, voor mij heeft het eerder te maken met een haperingetje dat opgetreden is in de electronica, misschien had het wel met koude te maken ...
                            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kapel

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              En hoe zit het dan met die lijn en het kleurverschil in de lucht Raymond ?
                              Dat loopt niet gelijk met die lijn op het landschap
                              Tevens klopt de uitleg die je geeft niet volledig, als je dit vergelijkt met de rest van de schaduwen op de sneeuw en rotsen
                              Ik denk dat je een apart fenomeen hebt vastgelegd zo te zien, mss komen we er wel nooit uit en dat is ook eens leuk

                              grts
                              Sieg
                              Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                              Wat die lijn betreft ik geloof die "rechtzetting" ook niet hoor Raymond, voor mij heeft het eerder te maken met een haperingetje dat opgetreden is in de electronica, misschien had het wel met koude te maken ...
                              Ga niet in discussie treden als ik zelf niet zeker ben van de "waarheid" want het verleden heeft me vele dingen geleerd en laten zien - niet enkel in de fotografie ! Verschillende meningen horen is altijd al interessant geweest. Mag hij blijven zitten of moet hij gedegradeerd worden ?
                              Thanks voor de communicatie.
                              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                              Comment

                              Working...
                              X