Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Manfrotto : Welk statief ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Manfrotto : Welk statief ?

    Ik heb reeds de zoekfunctie gebruikt, maar ik kom er op dit gebied toch niet goed uit
    Voor de andere "problemen" ivm aankoop body, lenzen, ... kon ik hier altijd voldoende info vinden om een goed gefundeerde beslissing te nemen, maar voor een statief

    Ik heb op dit ogenblik een Manfrotto 055XPROB met als balhoofd 322RC2 met een tas MBag80P. Ik werk met een EOS 40D met als zwaarste lens EF 70-200mm f/2.8 IS. ( G = +/- 2.5 kg ). Dit geheel is meer als goed genoeg voor mijn gebruik, MAAR door het gewicht van deze combinatie ( 2.4 + 0.7 + 0.8 = 3.9 kg ) zie ik ertegen aan om het mee te nemen, met als gevolg dat ik meestal zonder statief erop uit trek .

    Nu ben ik op zoek gegaan naar een lichter maar toch nog stevig statief, ik zou ook graag bij Manfrotto blijven (degelijke prijs/kwaliteit verhouding, reserve snel-koppelplaatjes).

    Na een lange zoektocht ben ik bij volgende combinatie gekomen :
    Manfrotto 190CXPRO3 met 498RC2 balhoofd (Gewicht : 1.3 + 0.6 = 1.9 kg ; prijs +/- 400 euro)

    En dan begint het twijfelen : Moet ik voor de stevigheid toch niet gaan naar de 055CX (1.8 kg) maar dan is het weer zwaarder ; of naar een lichter type zoals bvb 732CY (0.95 kg) ; zou ik voor het gewicht niet naar een lichter balhoofd gaan bvb 486RC2 ( 0,46 kg ) of zelfs 484RC2 ( 0.32 kg ) ; .....

    Ik heb ook eens een Gitzo van 950 euro in mijn handen gehad, geweldig maar zoveel wil ik er zeker niet aan geven.

    Graag wat hulp in deze beslissing, simpel gezegd zwaarder is beter maar lichter ga ik meer gebruiken, wat is een bruikbare tussenoplossing.
    Dank bij voorbaat
    Fujifilm XT1 - XT3 - XF 18-55mm - XF 18-135mm - XF 55-200mm - XF 35mm - XF 60mm Macro

  • #2
    Re: Manfrotto : Welk statief ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Thunder Bekijk bericht