Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Photoshop muis van Toshiba

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe Photoshop muis van Toshiba

    Toshiba introduceert de E-Mouse
    Een ergonomisch ontworpen computermuis in penformaat
    Ze is er eindelijk...
    De E-muis van Toshiba.
    Dit is eigenlijk geen muis maar een pen.
    Ik heb ze vandaag gevonden in een winkel in Aken... (39 Euro in Saturn)

    Dit is echt ideaal om te photoshoppen. Selecteren en maskers tekenen is een kinderspel. We kunnen namelijk beter met een pen tekenen dan met de muis.
    Je kan ze tegen je TFT houden en de contouren ermee afgaan (Grapje hoor) (alhoewel je TFT sneller dan verslijt )

    Maar je kan ze bv op een tijdschrift of tekening leggen en dit traceren... Kinderspel.

    Ze heeft twee knoppen zoals een muis. en werkt zeer goed door het hoge dpi gehalte. Ze werkt ook zeer goed op niet gladde oppervlakten bv op je broek of hand...
    Lekker achterover liggen in je computerstoel en op je hand tekenen en foto's bewerken.

    Ideaal om je foto's te bewerken in Photoshop.
    Ze wordt op een USB poort aangesloten door een draadloos adaptertje. En ze kan opgeladen worden door ze met een kabeltje te verbinden met je USB poort.
    Ze kan ook dienen om bv Powerpoint presentaties te geven.
    Er zit zelfs een laserpointer in als je ze omdraait. Erg handig ding.

    Dit was de info die ik al had van 't internet...
    Citaat Toshiba:
    Toshiba introduceert de E-Mouse, een ergonomisch ontworpen computermuis in penformaat, bedoeld voor de designminnende consument en de zakelijke gebruiker die zijn computerpresentaties wil verbeteren.

    De Toshiba E-Mouse, die uiterlijk het midden houdt tussen een pen en een computermuis, is eenvoudig te bedienen en doet zijn werk zeer nauwkeurig op elke niet weerkaatsende ondergrond, zelfs als deze zacht of hobbelig is. De E-Mouse is twintig keer preciezer dan een gewone optische muis. Hij kan gebruikt worden tot op tien meter afstand van de computer en weegt slechts 35 gram, waarmee het een ideaal presentatiegereedschap is voor de professional die goed voor de dag wil komen.

    De Toshiba E-Mouse heeft in Japan de 2005 Good Design Award gewonnen: de kroon op de erkenning van zijn kwalitatief hoogstaande ergonomische vormgeving en functionaliteit. Het prijswinnende ontwerp, dat naadloos in de handpalm past, wordt bediend met de vingers en pols, in een beweging die veel lijkt op schrijven. Dit zorgt voor grotere nauwkeurigheid. Voor de zakelijke gebruiker die de E-Mouse toepast bij presentaties, is er de geïntegreerde laser pointer: een krachtige rode laserstraal als ‘aanwijsstok’. Twee onafhankelijke muisknoppen stellen de spreker bovendien in staat om probleemloos te scrollen. De E-Mouse heeft ook een energiebesparende functie in drie stappen en is gemakkelijk en snel op te laden via de USB-poort. Tevens is de E-mouse eenvoudig uit te zetten hetgeen handig is voor onderweg.

    De Toshiba E-Mouse is uitgerust met gepatenteerde optische functies die zorgen voor superieure tracking, zowel op gladde als reliëfrijke oppervlaktes. Gebruik van 2,4 Ghz Radio Frequency (RF)-technologie maakt bediening tot op tien meter afstand van de computer mogelijk, waardoor de presentator vrijelijk over het podium kan bewegen om zijn voordracht tot leven te brengen.

    De E-Mouse is compatibel met Windows 98SE, 2000, ME en XP en verder met Mac OS 8.6 en Linux, via USB. Hij is vanaf eind oktober in Nederland verkrijgbaar en gaat 49,- euro kosten (adviesprijs incl. btw).
    Last edited by mic; 10 november 2005, 18:02.

  • #2
    Re: Nieuwe Photoshop muis van Toshiba

    cool!!

    zal zeker een aankoop worden !!!

    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe Photoshop muis van Toshiba

      geniaal dingske!
      Canon eos 350D - 18-55mm - Canon Powershot G5 voor het gevaarlijker werk

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe Photoshop muis van Toshiba

        ziet er nog iets beter uit dan de trackball muis en nog nauwkeuriger voor te selecteren
        D70 + Sigma 17-70 Macro, SB-800, SB-28, sigma 70-200, sigma 180 macro, lowpro computrekker,2 x manfrotto 190pro + 229 kop, Gitzo RA4 en RN4 kop een eenigte paraplukes en nog veel rommel :)

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe Photoshop muis van Toshiba

          Jep, ben der nu één dag mee bezig.
          Dit ding is veel handiger dan zo'n Wacom tablet.
          Je kan er overal mee op "schrijven"...
          De eerste uren is 't effe wennen. Maar na een tijdje ben je dat ding gewoon. Als je wat oefent moet je zelfs niet aan je buro blijven zitten. Ik doe de muisbewegingen gewoon op mijn linkerhand.
          Let wel, dit is ideaal voor Photshop, Word, office toepassingen enz... heerlijk om foto's te bewerken.
          Maar niet voor bv het internet, surfen enz.. Dan mis ik de twee andere knoppen van m'n Microsoft muis de pagina vooruit en terug, ook het dubbel scrolwieltje mis ik bij 't internet, naar boven en beneden, links en rechts scrollen moet met de schuifbalken dat gaat makkelijker met een scrolmuis.
          Maar om foto's te bewerken zou ik ze al niet meer kunnen missen. Je kan ze perfect naast elkaar gebruiken, de gewone muis en deze e-mouse, elk op een andere USB poort.
          Daarstraks met de laptop op weg, had ik al spijt dat ik ze niet bijhad.

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe Photoshop muis van Toshiba

            Dit ziet er heel interessant uit, straks eens gaan zien in Mediamarkt of ze die al hebben.
            Cypho
            Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe Photoshop muis van Toshiba

              Is dit niet te dik om gemakkelijk in je hand te liggen ?
              Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
              Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe Photoshop muis van Toshiba

                Oorspronkelijk geplaatst door Xentro
                Is dit niet te dik om gemakkelijk in je hand te liggen ?
                Dik ?
                Dik dik dik, ik ben nie dik
                pats poef mot klop enz.....
                lees graag astrix , valt op he.
                Mischien ietske voor mensen met grote handen
                Denk dat ze dat hier wel duurder gaan verkopen dan waar Mic het gevonden heeft

                Vraagske aan Mic en anderen die dit al hebben, is er ook software bij ?


                Grts
                Formatje

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe Photoshop muis van Toshiba

                  Werkt dit relatief of absoluut? Het voordeel aan een tablet is dat de pen zich verhoudt tot je scherm. Is dit hier ook zo?
                  Gallery: http://www.fotogallerij.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe Photoshop muis van Toshiba

                    Vroeg ik me dus ook af... past de pen zich dan aan aan de resolutie + grootte van je scherm?

                    Dit geld natuurlijk alleen als je daadwerkelijk OP je scherm gaat tekenen... Of was je hierover even te euforisch mic?
                    flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe Photoshop muis van Toshiba

                      Ik vermoed dat hier hetzelfde principe als van de "gewone" muis wordt gehanteerd.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe Photoshop muis van Toshiba

                        Is deze al verkrijgbaar?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe Photoshop muis van Toshiba

                          De resolutie, dus de verhouding tot het scherm is exact hetzelfde als een gewone muis; Je moet het bezien als een muis in penvorm.
                          Ze is niet te dik. Ze past juist in je hand. ik vind het juist goed zo. Als ze maar zo dun als een stylo was zou je kramp krijgen na een uur... nu ligt ze ergonomisch in je hand. Toshiba heeft de ergonomisch Design prijs 2005 gewonnen met deze e-mouse.

                          Ik heb ze in Duitsland gekocht (koop alle hardware in Duitsland) In Aken bij Saturn (Achter kaufhoff) kost ze 39 euro. Wat ze hier kost weet ik niet en of ze hier in de winkels ligt weet ik ook niet.
                          Software? Heb je niet nodig bij windows XP enz. Je steekt de USB adapter in en Windows herkent ze, ze is klaar voor gebruik. (Zoals een ander gewone muis)
                          Er is een CD bij met een handleiding. Geen software omdat je die niet nodig hebt.
                          Je kan door een toetscombinatie ze in presentatie modus zetten. Dan kan je bv Powerpoint mee bedienen, dia vooruit en achteruit. En de laserpointer kan je dan bedienen. Dan heb je zo'n rood puntje om iets aan te wijzen. Ik zal ze veel gaan gebuiken in m'n Workshops en presentaties. Erg handig.
                          Link Diskidee. http://www.diskidee.nl/hardware/nieuws/index.htms/6202
                          Link De digitale revolutie
                          Eigenlijk komen we allemaal vroeg of laat ruimte tekort in huis. Dan kun je er voor kiezen om te gaan verhuizen. 



                          Ze blijft ook rechtstaan.. Bij bv een Wacom Tablet ligt de pen op je buro, je moet ze telkens oppakken om te gebruiken. (of in de penhouder steken) Hier niet, ze blijft recht staan en bedien je dus even snel als een gewone muis.
                          Last edited by mic; 10 november 2005, 18:10.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe Photoshop muis van Toshiba

                            Oorspronkelijk geplaatst door guRuh
                            Vroeg ik me dus ook af... past de pen zich dan aan aan de resolutie + grootte van je scherm?

                            Dit geld natuurlijk alleen als je daadwerkelijk OP je scherm gaat tekenen... Of was je hierover even te euforisch mic?
                            Hahahaaa , neen dat was een grapje hoor... ik zien er niemand mee op z'n scherm tekenen. Dat is trouwens niet nodig ook. Ze werkt zeer precies en makkelijk.
                            De muis werkt wel op je scherm...Maar dan kloppen de verhoudingen niet. Je kan dus in principe niet natekenen op je scherm. Het is zoals een optische muis.
                            Ik zou trouwens ook niet over m'n scherm gaan tekenen, mijn duur TFTke zou rap versleten zijn.

                            Je moet het niet zozeer zien als een pen maar meer als een muis in een gemakkelijk ergonomische vorm. Daardoor wordt Photoshoppen en tekenen makkelijker dan met een gewone muis.
                            Last edited by mic; 10 november 2005, 18:18.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe Photoshop muis van Toshiba

                              Oorspronkelijk geplaatst door wannabee
                              Is deze al verkrijgbaar?
                              Ja, in Duitsland... Benelux.. geen idee.. Zal wel komen.

                              Comment

                              Working...
                              X