Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50 1.4 en 1.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 50 1.4 en 1.8

Vraagje,
    Aan alle Canon en ook Nikon enz …
    Wie heeft er een 50 1.8 en 50 1.4 en kan mij zeggen of hij er tevreden van is.

Maar gaat mij eigelijk maar om te weten naderhand van de reacties
    Of ik er goed aangedaan heb om er zo eentje te kopen en of ik niet beter de 1.4 versie had gekocht.
    Hebben al veel foto’s gezien hier en bevalt mij wel.
    En er zijn nog veel mensen die dit lensje wel willen maar misschien schrik hebben van de aankoop.
    Enne waar leren wij het meeste
    Wel das een domme vraag van mij he maar ik leer het meeste van en goede conversatie en degelijke uitleg hier op den BD.
    En een korte samenvatting is zeer waardevol als info.

En beschrijvingen als = join the club with that plastic fantastic... =
    Bevalt mij wel en andere lezers die geïnteresseerd zijn ook wel denk ik

Kort beschrijf van voor en tegen over deze lens.
    Graag ook niet uitlopen naar andere modellen zoals 85 enz.. of zoomlensjes enkel bij de 50.enz.. blijven , thks

Grts
    Formatje

Ps, modjes als deze hier niet goed staat willen jullie dan zo vriendelijk zijn om deze op de juiste plaats te zetten, Thks

Re: 50 1.4 en 1.8

de 1.4 moet je alleen kopen als je niet genoeg hebt aan de 1.8 versie.
    Ik vind het een heerlijke lens, klein, licht van gewicht, contrastrijk.
    En natuurlijk super scherp, mooie bokeh.
    Wat dat plastic betreft, nog nooit een nadeel van gemerkt.

Gewoon kopen, voor die +/-100 euro (voor de 1.8) kan je geen verkeerde aankoop doen.

Niet te lang over nadenken en reviews lezen, iedereen zegt hetzelfde
    gewoon kopen dus en genieten van deze razend scherpe lens!

Zie deze gallery, allemaal gemaakt met de Nikon 50mm F1.8
    Gallery Nikon 50mm F1.8
    Last edited by rkonings; 6 september 2005, 09:02.
    Met vriendelijke groeten,
    Ronald
    www.konings.biz

Comment

Ik heb de Canon 1.8.
      Ivm die overstap naar de 1.4, dat is zoals rkonings al duidelijk maakte.

Ik vind hem behoorlijk scherp op 1.8, en vanaf 2.8 écht scherp. Verder is de scherpstelling nogal "traag" en maakt het wel wat lawaai.

Ook de minimale focusafstand van 45cm vind ik wel een beetje veel.

Maar alles bekeken, zeker met de prijs erbij, een must have.

ik ben bezig een vb-foto op te laden

zware foto (!)
      Last edited by Karreaux; 6 september 2005, 09:38.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6
        Ook de minimale focusafstand van 45cm vind ik wel een beetje veel.
        Dan kan je voor de 50mm f/2.5 macro gaan (focus op 23 cm)
        "Away put your weapon, I mean you no harm"

Comment

Ik heb de 1.4 versie, droom van een lens

Comment

Ik heb de Canon 50mm f1.8 en dit is een zeer goede, maar trage lens. Vanaf f2.8 of f3.2 is deze lens echt superscherp. Zoals hier eerder al is opgemerkt kan je voor € 85.00 niet sukkelen.
            www.photopower.be

Comment

Zeer mooie foto hvr. Ik heb ook de 50mm f1.4, op dit moment ook mijn enige lens. Maar ik vind dat op zich helemaal niet erg. Hij is 80mm op mijn 350D maar je leert wel op andere manieren werken met een lens. Anders zou je alleen maar zoomen voor de goede kadrage.

Superscherp. Als de focus spot on is, soms niet simpel in f1.4.

Ik vraag me soms af of ik niet alles in Prime zou kopen (24L? of 35L, 85 f1.8, 200L) ipv 70-200mm L en 16-35L ! Kon ik ze maar allemaal testen ergens!
              Last edited by multipasser; 6 september 2005, 23:14.
              Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

zeker content van de Nikkor 50mm 1.8
                kost bijna niks en presteert goed in verschillende disciplines
                heb em ook al gebruikt voor concertfotografie
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

mijn mening heb je dus al gelezen, de 1.8 is écht wel goed. beter dan de 1.4 kan ik niet zeggen echter wegens geen ervaring met de 1.4-versie...

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                  [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                  Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
                    mijn mening heb je dus al gelezen, de 1.8 is écht wel goed. beter dan de 1.4 kan ik niet zeggen echter wegens geen ervaring met de 1.4-versie...
                    jep that fine fantastic plastic
                    zo iets was het he, vind het ook een geweldig lenske hoor.
                    Wel als ik lees en ook een beetje mijn conclusie is dat ik maar bij de 1.8 blijf omdat ik zelf ook meest op 2.8f en 3.2f sta en dus er voor mij niet veel op zal zitten.
                    en ik ben ook nie van de rapste dus voor mij maakt het niet uit of de ander rapper is

Thks
                    Formatje

Comment

IK heb enkel de 1.8 en heb nog nooit een 1.4 mogen testen. Inderdaad, plastiekerig, maar daar heb ik nog nooit last van ondervonden.

Volgende werden allemaal daarmee genomen:
                      http://faan.31tigersqn.be/home.php?p...phy&cat=events (allemaal)
                      http://faan.31tigersqn.be/home.php?p...phy&cat=people (een hoop, zie exif rechts van de foto)

Als je de 1.4 niet nodig hebt, zou ik voor de 1.8 gaan...
                      Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
                      Focaldesign

Comment

Faan , mooi album en foto's
                        En zoals ik zie slechts eenmaal op 1.8 en andere wat hoger zoals f2 en meer
                        Zoals ik vermelde gebruik hem toch meest op f2.8 dus is zal overstap mij niet veel bijbrengen.

Zal wel blijven waar ik ben en dat is met beide voeten op de grond

Thks voor de vele info en hulp, moet nog veel leren enne BD das nen boek die dikker is dan de dikke van daele
                        Tegen dat ik rond ben met lezen kan ik opnieuw beginnen want den enceclopedy brengt nieuwe info aan die rapper gaat dan mijn ogen hoor

Grts
                        Formatje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71
                          zeker content van de Nikkor 50mm 1.8
                          kost bijna niks en presteert goed in verschillende disciplines
                          heb em ook al gebruikt voor concertfotografie
                          Maak je dan gebruik van het croppen of hoe doe je dit?
                          Je kan "het gebeuren" toch niet naar je toe trekken. Is het omdat de foto's zo scherp zijn dat croppen weinig probleem geeft?
                          stomme vraag misschien maar ik zou het toch willen weten.

Comment

heb de nikon 1.8

en vind deze zeer goed. ideaal voor musea en plaatsten waar flitsen niet gewenst is. en kost bijna niks he

Comment

Ik had de 1.8 II, heb dan de hand kunnen leggen op een 1.8 I (oude versie met metalen mount) en overweeg nu een 1.4.

Ik denk dat alle voordelen van de 50mm al aan bod zijn gekomen: klein, licht, superscherp, mooi contrast en kleuren. Bijkomend voordeel: het is een prime, dus het ideale instrument als je wil leren kadreren. Nadeel van de 1.8 (I&II) is de luidruchtige motor en de traagheid van de AF. Vandaar dus de f1.4 die ik wel zie zitten zodra de financiën het weer toelaten: dat grotere diafragma is niet écht een punt (merendeel van mijn foto's zit ik zo rond de 2.8-4.0 te werken).

Die 50mm ... ik zou niet zonder kunnen.
                              Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

Comment

Working...
                              X