Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nummering foto's CanonEos20D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nummering foto's CanonEos20D

    Beste,

    Een tijd terug zat ik met mijn Canon Eos 20D aan foto 7293 (IMG7293). Ik gebruikte dan even een kaart van iemand anders, en sedertdien zit mijn nummering ergens in de 3300 terug (op kaart in folders 330 en 331etc ...) . Ik had graag dat mijn nummering terug gewoon doorloopt, zodat ik kan zien hoeveel foto's ik zelf heb genomen. Kan dit nog (dan zou ik nu rond de 8 à 9 duizend moeten zitten) ?

    Diederik
    Canon Eos 20D + 100-400mm USM / Nikon Coolpix 4500

    Only when the last tree has been cut down,
    Only when the last river has been poisened,
    Only when the last fish has been caught,
    Then only will you see that money cannot be eaten.

  • #2
    Re: nummering foto's CanonEos20D

    kheb dat ook al eens geconstateerd.
    Ik vermoed dat het aan het geheugenkaartje ligt.

    want ik zat met mijn 300D ergens aan een 5200 foto's (map 520 ofzo). Nu heb ik tweedehands een 10D gekocht, en volgens de vorige eigenaar staan er een 10.000-tal op de teller. Nu ik er mijn kaartjes ingestopt heb (met map 520) lijkt het alsof er vanaf die offset wordt verder geteld.

    Kan dit kloppen?

    Comment


    • #3
      Re: nummering foto's CanonEos20D

      Je kan die resetten, en dan het geheugenkaartje gebruiken dat er ingezeten heeft net voor je dat andere kaartje gebruikt hebt. Maar als er daarmee ondertussen al foto's gemaakt zijn, dan helpt het niet meer omdat er dan ook de andere nummering opstaat.

      Misschien krijg je de juiste nummering er wel terug op als je via de kaartlezer op het kaartje een foto zet met een aangepast cijfer.

      In het begin stond bij mij de nummering ook al direkt boven de 9.000 omdat ik het keertje van de 300D niet vooraf geformatteerd had. En dan heb ik die nummering gereset, en eerst alle kaartjes die ik gebruik via de PC geformatteerd. Gisteren is de teller over de 10.000 gegaan (staat nu op 200_0035).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: nummering foto's CanonEos20D

        Voor wat het waard is: op het dpreview-forum stond hier ook iets over en hoe de counter te resetten:

        Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


        Het gaat hier wel over de 350d, maar het zal voor de 20d wellicht gelijkaardig zijn.

        Hopelijk ben je er iets mee,
        Musty
        Canon 350d + Tamron 17-50mm 2.8 + Sigma 70-200mm 2.8
        Mijn Flickraccount

        Comment


        • #5
          Re: nummering foto's CanonEos20D

          De bestand hernoemen truc schijnt inderdaad te werken. Het is bovendien de enige mogelijkheid om de boel enigzins te restaureren.
          Groeten,

          Albert Jan

          Website AJH
          lidnummer: BD0371NL

          Comment

          Working...
          X