Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 350d zonder serienummer onderkant body ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 350d zonder serienummer onderkant body ???

    Van serienrs gesproken.. Ben zo eens gaan kijken op mijn materiaal en vind op alles een nr. behalve op de Nikkor Micro 105 2.8. Op de doos staat er één, maar dat vind ik niet genoeg. Zijn er hier nog mensen die op deze lens geen nr. vinden ?

    Groetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #17
      Re: Canon 350d zonder serienummer onderkant body ???

      Soms moet je echt wel heel lang zoeken hoor: bv op plaatsen die je niet kan zien als je scherpstelt op dicht afstanden enzo.

      Comment


      • #18
        Re: Canon 350d zonder serienummer onderkant body ???

        ondertussen heb ik ook al naar Canon gemaild en dit is hun antwoord :

        Geachte heer Machiels,

        Wij hebben uw bericht goed ontvangen. Hierbij vindt u de nodige informatie om het probleem op te lossen. Wij hopen dat deze informatie u verder zal helpen. Zou dit niet het geval zijn kan u ons altijd opnieuw contacteren.
        Doe dit echter niet via "reply/antwoord" maar gebruik de hieronder aangegeven mogelijkheden.

        Indien het serienummer onderaan op de EOS 350 niet meer leesbaar is, kan u het serienummer nog op twee manieren terug vinden:

        - op de doos: Aan de rechterzijde van de doos kleeft een sticker met de vermelding "Body No.". Het nummer onder de eerste barcode is het serienummer. De "(21)" maakt geen deel uit van het serienummer.
        - via ZoomBrowser EX: Als u in ZoomBrowser EX een rechtermuisklik doet op een met de EOS 350D gemaakte foto en Properties aanklikt.

        Het is een gekend probleem maar dit heeft geen gevolgen voor de garantie.

        Indien u nog vragen heeft over uw EOS 350D kan u ons steeds contacteren.

        Met vriendelijke groeten,

        Canon Helpdesk.


        Toch ga ik volgende week opnieuw langs bij Vandenborre. Ik wil héél zeker zijn dat ik niet voor verassingen kom te staan en liefst een ander toestel met serienummer krijgen zodat ik op 2 oren kan slapen.

        Want hoe kan ik met een doos bewijzen dat het toestel erbij hoort ? En hoe kan ik met de exif van een foto bewijzen dat die uit mijn toestel komt als er geen serienummer op de body staat.

        P.S. : De promocode voor de 256Mb heb ik ook gekregen en die is nu geregistreerd.

        Comment


        • #19
          Re: Canon 350d zonder serienummer onderkant body ???

          Goed dat antwoord van Canon.

          Probleem is dat je zoiets één keer zelf meemaakt
          Je kan in die dingen persoonlijk geen ervaring opdoen zodat je
          goed kan anticiperen.
          Als alles is opgelost dan pas weten we het en dan is er de "ervaring".

          Het zou me echter verbazen dat verkopers niet weten wat gaande is.

          Een andere zaak vind ik is dat bijna iedereen tegenwoordig dit segment
          van Canon of Nikon mag/kan verkoopt...
          Het is een soort van wildgroei die me niet aanstaat.

          En als je zoiets meemaakt dan sta je daar...
          En het ambetante is dat je weer kan "lopen" he...

          Maar goed dan alle collega's hier er iets aan kunnen verhelpen
          met raad of daad.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #20
            Re: Canon 350d zonder serienummer onderkant body ???

            Oorspronkelijk geplaatst door machb
            ondertussen heb ik ook al naar Canon gemaild en dit is hun antwoord :

            Geachte heer Machiels,

            Wij hebben uw bericht goed ontvangen. Hierbij vindt u de nodige informatie om het probleem op te lossen. Wij hopen dat deze informatie u verder zal helpen. Zou dit niet het geval zijn kan u ons altijd opnieuw contacteren.
            Doe dit echter niet via "reply/antwoord" maar gebruik de hieronder aangegeven mogelijkheden.

            Indien het serienummer onderaan op de EOS 350 niet meer leesbaar is, kan u het serienummer nog op twee manieren terug vinden:

            - op de doos: Aan de rechterzijde van de doos kleeft een sticker met de vermelding "Body No.". Het nummer onder de eerste barcode is het serienummer. De "(21)" maakt geen deel uit van het serienummer.
            - via ZoomBrowser EX: Als u in ZoomBrowser EX een rechtermuisklik doet op een met de EOS 350D gemaakte foto en Properties aanklikt.

            Het is een gekend probleem maar dit heeft geen gevolgen voor de garantie.

            Indien u nog vragen heeft over uw EOS 350D kan u ons steeds contacteren.

            Met vriendelijke groeten,

            Canon Helpdesk.


            Toch ga ik volgende week opnieuw langs bij Vandenborre. Ik wil héél zeker zijn dat ik niet voor verassingen kom te staan en liefst een ander toestel met serienummer krijgen zodat ik op 2 oren kan slapen.

            Want hoe kan ik met een doos bewijzen dat het toestel erbij hoort ? En hoe kan ik met de exif van een foto bewijzen dat die uit mijn toestel komt als er geen serienummer op de body staat.

            P.S. : De promocode voor de 256Mb heb ik ook gekregen en die is nu geregistreerd.
            Maak de foto in die winkel he...
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #21
              Re: Canon 350d zonder serienummer onderkant body ???

              Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens
              Van serienrs gesproken.. Ben zo eens gaan kijken op mijn materiaal en vind op alles een nr. behalve op de Nikkor Micro 105 2.8. Op de doos staat er één, maar dat vind ik niet genoeg. Zijn er hier nog mensen die op deze lens geen nr. vinden ?

              Groetjes,
              Pol.
              Pol,

              Ik heb me zo plat gezocht naar het serienummer van mijn 70-210....
              Stond dus wel op het garantiekaartje van destijd (1987).
              Maar dat nummer vinden op de lens zelf.... was effe zoeken.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #22
                Re: Canon 350d zonder serienummer onderkant body ???

                Inderdaad Theo, staat er wel op. Heb het nr. nu pas gevonden. Maar je moet de lens wel onder een lichtbron houden om het te vinden. Dank.

                Groetjes,
                Pol.
                Last edited by enero; 1 juli 2005, 21:15.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #23
                  Re: Canon 350d zonder serienummer onderkant body ???

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus
                  Maak de foto in die winkel he...
                  Ik wil eens zien in hoeveel Vandenborre's je kan beginnen over EXIF e.d. zonder dat ze het horen donderen in Keulen
                  Ik treed dus theokus volledig bij ivm die wildgroei !!

                  Dan koop ik liever online dan bij een winkel waar je achteraf ook geen (technische) vragen moet gaan stellen...

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon 350d zonder serienummer onderkant body ???

                    Vanmorgend direct naar VandenBorre gebeld.
                    De verkoper hoorde het inderdaad in Keulen donderen. Volgens hem zou het serienummer onder de batterij zitten Hij wist er geen raad mee en toen ik inderdaad over een exif begon was het helemaal stil aan de andere kant.
                    Afin, wat hebben wij nu afgesproken : Hij heeft het serienummer (van de doos ) genoteerd en het faktuurnummer en gaat nu contact op nemen met een vertegenwoordiger van Canon om te kijken wat ze er kunnen aan doen.
                    Ik ben benieuwd hoe snel ze mij gaan terugbellen.

                    2 opmerkingen nog :

                    1) Op de faktuur staat inderdaad ook geen serienummer vermeld (merkwaardig toch)

                    2) Ook mij garantiebewijs was niet ingevuld. Dit was volgens de verkoper niet
                    nodig omdat Vandenborre zich baseert op de faktuur. Maar dit betekent wel dat ik voor alle herstellingen via VandenBorre moet gaan en niet gewoon bij een dealer kan binnenstappen. Ik heb de verkoper dan ook gevraagd om toch maar dat garantiepapier in te vullen.

                    to be continued ...

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon 350d zonder serienummer onderkant body ???

                      Vandaar dus mijn opmerking dat ik dan liever online koop dan bij prutsers als Vandenborre

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon 350d zonder serienummer onderkant body ???

                        Hopelijk een goed einde.... Maar wat ik wil vertellen is dat het serienummer van men 20d verdwenen is. Er is dus ook sprake van problemen met het serienummer van de 350d/EOS Digital Rebel XT. (http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=78546)

                        April 15, 2005
                        We discovered that, for some of the EOS 20D and EOS Digital Rebel XT models that were produced during a certain period of time, the body number printed on the label had worn off following use of the product. This problem affects some products in the following serial number ranges:

                        EOS 20D:
                        Body No. "0910400001 - 0910402496", "0920400001 - 0920407771", "0930400001 - 0930417770"
                        EOS Digital Rebel XT:
                        Body No. "0310100001 - 0310112966", "0320100001 - 0320105992", "0330100001 - 0330127407"

                        The body number becoming faint or wearing off does not affect the product functionality. It also does not affect warranty service since the body number is recorded as data in the product. Please contact your local service center if you encounter this problem.
                        -=- Light is the key...

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon 350d zonder serienummer onderkant body ???

                          hier nog enkele links die over dezelfde problemen gaan :

                          Weekly digital photography contest site, featuring active forums, tutorials, photographer profiles, and more. Enter and/or vote -- fun learning for ALL skill levels.


                          Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


                          Niet dat ik paranoia ben of zo maar ook het probleem dat je zeer snel krassen hebt op de body (van je nagels bv) en als je er dan terug overwrijft verdwijnen die opnieuw, net alsof er laagjes verdwijnen. Hebben jullie dit ook met jullie 350d ??

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon 350d zonder serienummer onderkant body ???

                            Vandaag toestel terug binnen gebracht bij VandenBorre. Ze willen het niet ruilen. Wel wordt het toestel nu opgestuurd naar Canon voor een nieuw plaatje met serienummer aan te brengen. Ik ben volgens hun mijn toestel voor 14 dagen kwijt

                            to be continued ...

                            Weet er iemand of ze bij canon automatisch de censor reinigen bij elk toestel dat terug in herstelling komt ?

                            Comment


                            • #29
                              Re: Canon 350d zonder serienummer onderkant body ???

                              ondertussen toestel al 2,5 week terug binnen en nog steeds niet terug Binnenkort heb ik mijn nieuw lens en dan heb ik mijn toestel nog niet terug Had ik mijn toetsel maar in duitsland gekocht dan had ik net zoveel service gehad

                              Comment


                              • #30
                                Re: Canon 350d zonder serienummer onderkant body ???

                                Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
                                Vandaar dus mijn opmerking dat ik dan liever online koop dan bij prutsers als Vandenborre
                                Inderdaad kopen daar waar het goedkoopst is, is volgens mij de beste regel, (de zaak moet natuurlijk wel een beetje een betrouwbare indruk geven) heb zelf zeer slechte ervaringen met de zogenaamde betere fotozaken, verkopers weten daar meestal zelf ook niet zoveel over DSLR's, bij Vandenborre weten ze dan tenminste nog iets over wasmachines en koelkasten etc.. Moet wel zeggen uit eigen ervaring (was dan wel niet met een kodakske) dat de service binnen de garantie periode bij Vandenborre prima is en dat ze er al aan doen om je tevreden te houden. In dit geval vrees ik dat veel zal afhangen van de Canon distribiteur.
                                Natuurlijk zijn er ook nog wel goede fotowinkels ge kunt deze vlug herkennen door eens een babbeltje te gaan doen met nen verkoper en een paar vraagskes te stellen die ge wat voorbereid hebt zoals eens stomweg vragen wat de verschillen zijn tussen een compactcamera en een DSLR.
                                Als ze zich beperken tot verwisselbare lens gaat dan maar rap ergens anders iets kopen.

                                Comment

                                Working...
                                X