Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma of Nikkor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma of Nikkor

    Iemand ervaring met een van deze lenzen.
    Welke is beter.

    Sigma AF 70-200/2.8 EX APO (HSM) ø 77mm of de Nikkor AF 80-200/2.8 IF ED D ø 77mm.

    Qua prijs komen ze bij elkaar in de buurt.
    het is toch een hele uitgave, vandaar dat ik eerst wat ervaringen wil horen.

    De nikkor heeft zich al bewezen heb ik gehoord.

    Gr S
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

  • #2
    Re: Sigma of Nikkor

    Oorspronkelijk geplaatst door jijsambalbij

    De nikkor heeft zich al bewezen heb ik gehoord.
    De Sigma ook,... heb ik gelezen...

    Comment


    • #3
      Re: Sigma of Nikkor

      De Sigma is in elk geval heel scherp op een 20D, maar dat zal ook zo zijn op een Nikon (als je die voor Nikon bestelt natuurlijk ).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Sigma of Nikkor

        Oorspronkelijk geplaatst door jijsambalbij
        De nikkor heeft zich al bewezen heb ik gehoord.

        Gr S
        simpel, dan zou ik daar niet aan twijfelen....
        die lens behoud ook z'n waarde...

        Comment


        • #5
          Re: Sigma of Nikkor

          Voor gelijkaardige prijzen zou ik niet weten waarom je een ander merk kiest dan je camera.
          compatibiliteit is toch altijd best gegarandeerd bij je eigen merk.
          Als buget een doorslag gevende factor is kan ik het begrijpen anders niet.

          Frans

          Comment


          • #6
            Re: Sigma of Nikkor

            Oorspronkelijk geplaatst door frans_vdm
            Voor gelijkaardige prijzen zou ik niet weten waarom je een ander merk kiest dan je camera.
            compatibiliteit is toch altijd best gegarandeerd bij je eigen merk.
            Als buget een doorslag gevende factor is kan ik het begrijpen anders niet.

            Frans
            Heb je wel gelijk in, maar misschien hebben er mensen hier met beide ervaring, en die ervaringen wilde ik graag horen.
            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

            Comment


            • #7
              Re: Sigma of Nikkor

              optisch zal er nie veel verschil zijn..


              maar bij nikkor ga je minder compabiliteits problemen hebben later.

              Comment


              • #8
                Re: Sigma of Nikkor

                De Sigma heeft HSM, de Nikkor heeft dat niet (AF-S of Silent Wave in Nikkor termen)....

                Niet volledig vergelijkbare specificaties dus.
                En de prijzen liggen toch ook wel wat uit mekaar (prijzen van Corné):
                Nikkor 909€
                Sigma 745€

                De Sigma is zeker een toplens (ik heb hem zelf) uit de EX reeks van Sigma (= de professionele serie).

                Qua optische kwaliteiten zullen ze mekaar zeker niet veel ontlopen. Maar bij de Sigma vind ik de HSM motor een grote troef t.o.v. de Nikkor.

                Dat de Nikkor zijn waarde beter behoud is misschien wel zo, maar dat maakt het geen betere lens (cfr een Toyota tov een Volkswagen). Dat moet je zelf afwegen, ben je iemand die deze aankoop weloverwogen doet en er 10 jaar mee doet of wil je hem na een jaar weer verkopen? Wil je nu 164€ meer betalen om een optisch vergelijkbare lens te hebben zonder AFS om er dan later 164€ meer voor te kunnen krijgen als je hem wil verkopen?

                Compatibiliteit met toekomstige bodies is ook een aandachtspunt, maar in het Nikon kamp zal dat minder problematisch zijn dan in het Canon kamp.

                Mijn gedacht is :

                Sigma = Meeste waar voor geld als je niet gehecht bent aan 'merk-snobisme'
                Nikkor = betaalbare toplens van Nikkor, (maar afwezigheid van SW moet je erbij nemen voor 164€ meer)
                Last edited by bezoeker; 16 juni 2005, 11:59. Reden: prijsverschil verbeterd

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma of Nikkor

                  Jover, kan ik ergens fotos bekijken hier met de sigma gemaakt?

                  Gr S
                  Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma of Nikkor

                    Oorspronkelijk geplaatst door jijsambalbij
                    Jover, kan ik ergens fotos bekijken hier met de sigma gemaakt?

                    Gr S


                    Is wel geen hsm....maar zou dat uitmaken aan de kwaliteit
                    van de foto's?
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma of Nikkor

                      @jover:
                      je kan ook niet zeggen dat die nonAFS versie (de gewone AF dus) trager is
                      dan de HSM van sigma, puur omdat hij de specificatie niet heeft...
                      de nikkor AF zou 80% zo snel zijn als de AFS,
                      en wie zegt dat de HSM even snel is als de AFS? (ik weet t niet, tis dus
                      een vraag he?)

                      Besluit: hoeveel sneller is die HSM dan de AF die 80% haalt van de AFS?

                      ik weet hier zelf het antwoord niet op...
                      maar je moet het zeker eens opzoeken!
                      Nikon

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma of Nikkor

                        Bedankt Theokus,
                        Ligt het nu aan mij of mis ik scherpte in die fotos?
                        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma of Nikkor

                          Over de snelheid van HSM versus de AFS of de gewone AF kan ik niet oordelen. Misschien benadert de snelheid van de gewone AF van Nikon wel de HSM van Sigma en is de AFS nog een pak sneller, wie zal het zeggen?

                          Maar het is voor mij ook belangrijk dat je met HSM (en AFS ook natuurlijk) iets meer gebruikscomfort hebt: geruisloos, ringen die niet meedraaien, makkelijk wisselen auto/manueel, een modernere techniek kortom.

                          Dat de Nikon AF dit niet heeft én nog 164€ meer kost laat mij de Sigma verkiezen, maar dat is mijn opinie natuurlijk. Ook de algemeen goede reviews van de Sigma hebben mij daartoe geleid. Moest de Sigma niet zo goed gewaardeerd zijn dan had ik misschien getwijfeld, maar gezien de reputatie van beide lenzen heb ik eigenlijk nooit getwijfeld.

                          De Nikkor is niet slechter natuurlijk , verre van, maar de Sigma biedt voor mij het meeste waar voor zijn geld.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma of Nikkor

                            Oorspronkelijk geplaatst door jijsambalbij
                            Bedankt Theokus,
                            Ligt het nu aan mij of mis ik scherpte in die fotos?
                            Graag gedaan...

                            Ik heb eens vlug een 40-tal foto's bekeken op pbase...
                            En ja... die konden beter
                            Het hangt er ook van af WIE en HOE die foto's gemaakt zijn
                            omdat ik deze Sigmalens geen onrecht wil aandoen.

                            Je kan het ook anders bekijken.
                            Ik heb ook een S2 Pro en die "verdraagt" alléén goede lenzen...
                            als je prima resultaten wenst maar dus ook om diezelfde lens tot
                            zijn volle recht te laten komen.
                            Het is een samenspel.

                            Bekijk die foto's van de Nikon nog eens...

                            Een leuke kostprijs voor een lens is verleidelijk, ik moet ook dikwijls op
                            mijn tanden bijten...
                            Moest het lukken dan zou ik zelf foto's willen maken met deze lens,
                            om te proberen.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma of Nikkor

                              Deze foto's zijn allemaal gemaakt met de Sigma 70-200 f2,8 (maar dan wel op een 20D ).


                              Last edited by Black B@ndit; 16 juni 2005, 19:07.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X