Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom doe je niet (meer) mee aan de challenge ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waarom doe je niet (meer) mee aan de challenge ?

    Cyrox maakte er al een opmerking over in een andere topic en het is misschien interessant om er een aparte topic voor te beginnen.

    Vaststelling : minder en minder deelnemers aan de maandelijkse challenge (behalve de "best of" challenge). Deze maand slechts 25 deelnemers ...
    Ik heb niets met de organisatie te maken, maar het zou jammer zijn mocht deze uitdaging verloren gaan door een gebrek aan interesse omwille van redenen die evt te verhelpen zijn.

    Vraag : Waarom doe je niet of niet meer mee aan de challenge ?
    - spreken de thema's je niet aan ? Er is nu wel een poll, dus je kan je voorkeur laten blijken.
    - viel de combinatie weer-thema (deze maand) tegen ?
    - heb je gewoon te weinig tijd (door werk, gezin, ...) om iets te bedenken voor de challenge ?
    - stuur je liever je foto's in voor wedstrijden waar meer of duurdere prijzen mee te winnen zijn ?
    - ben je (te) ontgoocheld over de (lage) punten die gegeven worden ?
    - vind je dat er te weinig commentaren bij de foto's staan ?
    - vind je het niveau van de inzendingen te hoog/te laag ?
    - is het reglement te streng ?
    - vind je de validator te streng ? Heb je misschien een slechte ervaring waardoor je niet meer wil meedoen ?
    - vind je dat er ook zware bewerkingen zouden moeten toegestaan worden ? Dat bvb kaders zouden moeten toegelaten worden ?
    - ...

    M.a.w : Waarom doe je niet of niet meer mee aan de challenge ?

    Alvast bedankt voor jullie feed-back.
    Mijn fotowebsite : www.filover.be

  • #2
    Re: Waarom doe je niet (meer) mee aan de challenge ?

    Uitdaging en tijd waren deze maand niet in de juiste verhouding voor mij!
    Ik (samen met 18 anderen) had gekozen voor koud. Onderwerp werd geschrapt, maar we mochten niet opnieuw kiezen. Een nieuwe keuze had de uitdaging misschien kunnen beïnvloeden.

    Comment


    • #3
      Re: Waarom doe je niet (meer) mee aan de challenge ?

      filip,

      jij als mijn grote voorbeeld moet toch zoiets kennen als de search-functie. ik meen me te herinneren dat ik er en topic aan heb gewijd, o althans toch zeker al aan heb bijgedragen. ik ben zeker van twee topics hieromtrent.

      mijn bijdrage deze keer:
      1) een beetje in het achterhoofd verzeild geraakt
      2) ik wou iets zeer speciaal
      3) ik ben te kritisch voor mezelf, dat moet jij nu al wel weten en zeker in de challenge ben ik meer dan kritisch, maar dan ook met mijn eigen foto's. ik leg mezelf dus enkele vereisten op, zodat ik terug op 2) uit kom

      You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


      Comment


      • #4
        Re: Waarom doe je niet (meer) mee aan de challenge ?

        Een goede vraag Filipo! Het viel mij de laatste maandan ook al op dat er minder meedoen en minder mensen beoordelen en nog minder mensen commentaar geven.

        Misschien moet nu er sommige leden weg zijn en er veel nieuwe leden bij zijn, de challenge weer eens onder de aandacht worden gebracht, wat je hierbij gedaan hebt .

        Ik dacht (als ik me niet vergis) ook dat je vroeger via het (oude) forum in de challenge kon komen en nu moet je er voor naar de homepage. misschien scheelt dat ook iets.

        Comment


        • #5
          Re: Waarom doe je niet (meer) mee aan de challenge ?

          Ik ben nog niet zo lang actief op dit forum en wou deze challenge wel meedoen, met de bedoeling elke maand de uitdaging aan te gaan. Alleen heb ik vandaag 3u rondgefietst met mijn materiaal in de sneeuw op zoek naar iets anders dan auto's (staan er nogal wat in de challenge deze maand). Vliegveld: alles binnen in de hangars gezet. Leie: geen enkele boot zien passeren. Trein: na 45min opgegeven, normaal passeren er daar veel, vandaag blijkbaar geen. Ik heb wel al enkele mogelijke foto's, maar ben er totaal niet content van en in vergelijking met de reeds geuploade zal ik het jullie besparen
          Hopelijk vind ik een dezer toch nog een goeie en zal ik die zeker uploaden!
          Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
          Focaldesign

          Comment


          • #6
            Re: Waarom doe je niet (meer) mee aan de challenge ?

            Zeer goed initiatief deze topic; want ook ik vraag me af waar de inzendingen deze maand bleven. Ok het weer zat wat tegen maar met wat creativiteit kan je dat nadeel ombuigen in een extra element zoals te zien op een aantal foto's...

            Misschien zijn een aantal mensen gewoon inderdaad de weg kwijt... onlangs werd door de crew het idee aangehaald om een banner op de site te zetten misschien kan dat wat helpen...
            Christian D.

            Comment


            • #7
              Re: Waarom doe je niet (meer) mee aan de challenge ?

              Ik had idd. gestemd voor verkeer, met in het achterhoofd een vrij mooie (vind ik toch) foto, maar na het lezen van de regels bleek dat ik deze niet meer mocht posten -> Nieuwe foto gaan nemen, maar na het bekijken van de foto's op groot formaat, zag ik dat er irriterende druppels op de lens zaten, en ik heb ondertussen nog altijd geen tijd gehad om een nieuwe foto te gaan nemen

              Comment


              • #8
                Re: Waarom doe je niet (meer) mee aan de challenge ?

                Mijn keuze was naar een ander onderwerp uitgegaan. De stem van de meerderheid was echter geldend. Ik had een bepaald idee, doch dat bleek minder makkelijk realiseerbaar dan gewenst (veiligheid primeert nog altijd boven alles).
                Andere, wel realiseerbare foto's speelden ook door mijn hoofd, maar steeds weer kwam ik tot de vaststelling dat ze tè alledaags, tè cliché, tè veel reeds gedaan waren.
                De tijdsindeling van de voorbije maand kwam er natuurlijk ook voor een stuk bij kijken.
                Spijtig, maar volgende maand beter waarschijnlijk ?
                En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

                Comment


                • #9
                  Re: Waarom doe je niet (meer) mee aan de challenge ?

                  Mijn keuze was ook "verkeer", maar niet ingestuurd. De redenen: geen tijd. Ik had wel een aardig idee en de weersomstandigheden werkten ook mee (was iets van plan met autootjes op de snelweg die een hele spray aan opspattend regenwater achter zich aan trokken), maar net op 't verkeerde moment.

                  Overigens heb ik normaliter niet zo veel met dit soort onderwerpen - doe mij maar iets abstracts. Dan kun je je natuurlijk afvragen waarom dan niet op een ander onderwerp gestemd, maar er zat stomweg niets tussen waar ik ook nog wat leuks mee kon (koude wel dus, maar ja... al geweest en dat worden al snel van die standaard fotootjes van koelkasten en vriezers enzo).

                  Kortom: doe mij maar een uitdaging waar je even over na moet denken en dan vervolgens je creativiteit in kwijt kan. Oh ja, en misschien kan iemand even de aarde afremmen zodat er wat meer uurtjes in een dag passen?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waarom doe je niet (meer) mee aan de challenge ?

                    nog even een opmerking: kijk eens naar de commentaren bij de foto's. er staat er niet één !!! voordien stonden er gemiddeld toch bij elke foto laat ons zeggen, een tweetal commentaren????

                    het is dus niet enkl de inzending, het blijkt de interesse te zijn.

                    dat kan ik beamen. ik spendeer ettelijke uren per dag door op het forum, en pas onlangs kwam ik pas terug op het idee van de challenge. dus het zit hem in de geest deze keer toch wel.

                    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                    Comment


                    • #11
                      Re: Waarom doe je niet (meer) mee aan de challenge ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
                      nog even een opmerking: kijk eens naar de commentaren bij de foto's. er staat er niet één !!! voordien stonden er gemiddeld toch bij elke foto laat ons zeggen, een tweetal commentaren????

                      het is dus niet enkl de inzending, het blijkt de interesse te zijn.

                      dat kan ik beamen. ik spendeer ettelijke uren per dag door op het forum, en pas onlangs kwam ik pas terug op het idee van de challenge. dus het zit hem in de geest deze keer toch wel.

                      Dus jij die veel uren op het forum hebt doorgebracht, ook vergeten commentaar te posten ???
                      Ik heb wel meegedaan aan de challenge, doch het ontbreekt mij echter aan de nodige tijd.
                      Ik doe de rating en commentaar meestal als alle foto's zijn ingezonden.
                      Dus het moet nog gebeuren !

                      Greetz
                      Yvan
                      Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waarom doe je niet (meer) mee aan de challenge ?

                        En ik heb gewoon ook meegedaan en ga de foto's twee dagen voor het einde van de maand beoordelen. Stuk voor stuk en geen cijfers beneden de 5.

                        Groeten, Jan.
                        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Waarom doe je niet (meer) mee aan de challenge ?

                          oeps, ik kom zelden boven de 5.

                          u bemerkt mijn kritische ingesteldheid, dus ik maak het voor mezelf ook moeilijk

                          ik beoordeel: techniek, onderwerp~challenge, geheel, ...

                          You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                          Comment


                          • #14
                            Re: Waarom doe je niet (meer) mee aan de challenge ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Cookie
                            ...
                            Andere, wel realiseerbare foto's speelden ook door mijn hoofd, maar steeds weer kwam ik tot de vaststelling dat ze tè alledaags, tè cliché, tè veel reeds gedaan waren.
                            ...
                            Spijtig, maar volgende maand beter waarschijnlijk ?
                            Dat idee had ikzelf ook, hoewel ook voor verkeer gekozen. Maar juist dan blijkt hoe moeilijk zo'n alledaags idee van 'verkeer' kan zijn. Ik vond dat ik ondanks het alledaagse toch moest proberen iets bijzonders te doen. Of dat geslaagd is moet ik afwachten, ik denk overigens (de anderen al gezien hebbende) dat dat niet zo is.

                            Aan alle andere mede challengers, ik wist werkelijk niet dat commentaar geven mede de bedoeling was. Ik heb wel 'cijfers' gegeven, maar dacht dat het commentaar optioneel was. En ivm tijdgebrek (duh...)...
                            Volgende maand véél beter!
                            Groets, Gerhard
                            Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

                            Comment


                            • #15
                              Re: Waarom doe je niet (meer) mee aan de challenge ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Thor
                              Dat idee had ikzelf ook, hoewel ook voor verkeer gekozen. Maar juist dan blijkt hoe moeilijk zo'n alledaags idee van 'verkeer' kan zijn. Ik vond dat ik ondanks het alledaagse toch moest proberen iets bijzonders te doen.
                              Het was inderdaad niet zo een makkelijk idee.
                              En zeker niet als men iets "aparts" wou realiseren. Ik héb pogingen gedaan; overdag, 's avonds. Maar niets kon mij tevreden stellen. Nachtelijke snelwegen met lange sluitertijden, wegen bij daglicht,... ze zijn de revue gepasseert.
                              Maar ze konden me niet bekoren. Dan doe ik liever geen inzending ipv een foto op te geven waar ik mezelf niet kan in vinden.

                              Het zou me ook niet verwonderen dat dit onderwerp bij de voting sterk onderschat werd.
                              En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

                              Comment

                              Working...
                              X