Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
deze lens lijkt me ook wel wat op mijn d50,alleen ik hoor hier steeds dat je weg moet blijven van 10 keer zoom.
ruud
Het hangt er een beetje vanaf wat je van plan bent !
Als alles-in-een lens tijdens een wandeltocht bij mooi weer of als je niet veel glas wil meenemen op reis is het prima keuze.
Het is natuurlijk compris sluiten, de lens heeft een variabele lichtsterke en is op 200mm slecht 5.6. De VR maakt veel goed
Je mag deze lens zeker niet vergelijken met de 17-35, 28-70, 70-200 nikkors.
En jouw geval zou ik de 18-55 en 55-200 buiten smijten en deze 18-200 in de plaats nemen.
Als je nog een lichtsterke 50mm en 35mm in je zak steekt heb je een universele reiskit.
Ik heb sinds kort de Nikkor 18-200. De VR die daarop zit maakt bij mij best veel geluid. Zeker als ik helemaal inzoom is het erg hoorbaar. De winkel waarik hem kocht zegt dat dat erbij hoort. Hebben meerderen daar 'last' van?
Dit bovenste vond ik bij een ander item. Past hier wel denk ik dus ...
Ik bestelde er eentje. Gebruikers, kennen jullie dit?
BTW, de Sigma 50-500 is ook 10x "zoom".... maar wél
Mss. de uitzondering die de regel bevestigt?
Niet echt de uitzondering. De Bigma is een volledige telezoom, en da's gemakkelijker goed te krijgen, zelfs met 10x zoomfactor.
Al die "universele" lenzen (28-300 full-frame en 18-125/200 DX) maken de overgang van groothoek naar tele, en dat ligt veel moeilijker. Bekijk maar eens de doorsnede van een vaste brandpunt groothoek en telelens, en dan zul je zien dat die zeer verschillend zijn van opbouw.
Dit geldt ook voor meer "normale" zoomfactoren. een 28/35-70, dat lukt nog goed. Maar een 24-70 ligt al veel moeilijker - kijk gewoon eens hoe weinig er daarvan op de markt zijn. Een 17-35 is dan weer andere koek: blijft volledig groothoek, en dus gemakkelijker te maken.
Niet echt de uitzondering. De Bigma is een volledige telezoom, en da's gemakkelijker goed te krijgen, zelfs met 10x zoomfactor.
Al die "universele" lenzen (28-300 full-frame en 18-125/200 DX) maken de overgang van groothoek naar tele, en dat ligt veel moeilijker. Bekijk maar eens de doorsnede van een vaste brandpunt groothoek en telelens, en dan zul je zien dat die zeer verschillend zijn van opbouw.
Dit geldt ook voor meer "normale" zoomfactoren. een 28/35-70, dat lukt nog goed. Maar een 24-70 ligt al veel moeilijker - kijk gewoon eens hoe weinig er daarvan op de markt zijn. Een 17-35 is dan weer andere koek: blijft volledig groothoek, en dus gemakkelijker te maken.
Wij weten dat idd. ...
Mijn "vraag" was echter rhetorisch én met een duidelijke , gewoon als subtiele reactie op algemene statements ivm. "10x zooms"...
als je de poen hebt koop dan de 18-200 als kit lens voor de snapshots en een reeks prims voor het betere werk maar als je zoals veel met uw centen ook nog uw boterhammen moet kopen en je wil toch nog iets meer dan de kitlens dan is deze een mooi stuk glas samen met bv. de sigma 10-20 heb je (bijna)alles met 2 lenzen .
Ik heb deze lens enkele weken geleden besteld maar ze is nog niet binnen. In de zaak hebben ze sinds de introductie nog maar één lens gehad.
Hoe zit het bij in andere winkels? Weet iemand een verwachte termijn dat ze vlotter binnen komen?
Comment