Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 18-200 Vr

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikkor 18-200 Vr

Raar, ik weet ze nochtans op voorraad...
    Nikon, Apple & Epson

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Donaldduck
      als je de poen hebt koop dan de 18-200 als kit lens voor de snapshots en een reeks prims voor het betere werk maar als je zoals veel met uw centen ook nog uw boterhammen moet kopen en je wil toch nog iets meer dan de kitlens dan is deze een mooi stuk glas samen met bv. de sigma 10-20 heb je (bijna)alles met 2 lenzen .
      Die 2 lenzen kosten je samen 1200-1300 euro.

Lichtsterker en erg scherp koop je voor het zelfde geld in goede staat tweedehands:
      Sigma 2.8 14mm
      Nikon 2.0 35mm of 2.8 28mm
      Nikon 1.8 50mm
      Nikon 1.8 85mm
      Nikon 2.8 180mm of Sigma 2.8 150mm

Qua scherpte, lichtsterkte enz. ben je dan in het voordeel, alleen heb je geen VR.

Maar misschien moet ik die 18-200 eens een weekje testen, wie weet hoe ik er over ga denken.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

Dat klopt, er zijn veel betere lenzen dan de 18-200. Nadeel is zoals je al toon: 'veel lenzen, dus veel gewicht, ...'

Voor mij is het nu voornamelijk belangrijk dat ik de D200 leer kennen en dat de 18-200VR daar prima op werkt.
        (Wanneer ik verlof heb dan ben ik weg, dit jaar nog Cevenne, Corsica en Japan.) Als ik dan al die lenzen moet meesleuren, dan loop ik binnen de kortste keren kreupel.

Een 1:4 of 2:8 geeft natuurlijk veel meer mogelijkheden maar met de afwegingen die ik moet maken, voorlopig niet. Achteraf koop ik wel eens een hele goeie lens die bruikbaar is bij weinig licht, ...

Wanneer ik eens iets wil doen, dan kan ik ook wel ergens een lens huren of lenen. Trouwens de goeie , manuele lenzen, zijn ook nog prima bruikbaar. (Zo heb ik er een paar.)

Comment

Working...
        X