Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Eerstvolgende Shooting Day: Trollenwandeling in De Schorre (Boom) op 12 april 2025.
Die laatste is met een filter "midnight" erop losgelaten, vandaar dat eigenaardige effekt. Ik heb die prent ook nog in "PopArt" maar die durfde ik niet te posten
De eerste is het mooiste qua kleur, maar ik zou er iets meer contrast in steken.
De tweede is zeker de mooiste compo, maar de zon zou inderdaad beter rond gemaakt worden en ik heb ook de indruk dat die ietsje naar links helt.
Nummer drie is wat mij betreft minder geslaagd.
ik dacht dat 't te maken had met de sluitertijd
omdat de D70 zowel een mechanische sluiter als electronische sluiter gebruikt
er is hier in 't verleden al es iets over gezegd geweest
't fijne weet ik er ni meer van
doe es een search op blooming
oa.
"The D70 is a more prone to blooming than other DSLRs because it uses digital shuttering at higher speeds (the focal plane shutter has a top speed of 1/125)."
Last edited by Dirtyharry71; 31 januari 2006, 12:37.
Bestaat daar een eenvoudig trukje voor ? Ik heb geprobeerd om die zon rond te krijgen, maar het is me niet gelukt.......
Ik zeg zomaar wat: linker- en rechterkant selecteren (die wel rond zijn), kopiëren en 90 graden draaien en dan eventueel wat schuiven om op de juiste plaats te komen?
Je kan het dus vermijden door het diafragma te veranderen zodat de sluitersnelheid omlaag gaat... Probeer rond 1/250ste te blijven dus, is voldoende voor groothoek landschapsfoto's...
Je kan het dus vermijden door het diafragma te veranderen zodat de sluitersnelheid omlaag gaat... Probeer rond 1/250ste te blijven dus, is voldoende voor groothoek landschapsfoto's...
Nummer 1 en 2 zijn heel mooi. Bij nummer 3 is het Midnight effect een beetje te overduidelijk. Wat ik vaak handig vind is om dit effect toe te passen op een kopie laag en dan de opacity aanpassen (zeker naar 75%). Eventueel nog de originele laag extra verscherpen met USM om de details nog wat terug te krijgen. Je krijgt dan toch het softe met duidelijke lijnen.
Comment