Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Landschapsfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Landschapsfotografie

    Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
    Ik heb al jaren een 5D en werk al jaren met de 17-40
    Ideale combinatie lens en FF...
    Zie deze.
    Resultaat mag er toch zijn vind ikzelf?
    Dit zijn het type fotos die ik wil verkrijgen, indien dit kan met bvb een 7d met 17-55 2.8 lens zou het fantastisch zijn, body stuk goedkoper en snellere af dan de 5d.
    Het valt me op dat dit type fotos (van zo'n kwaliteit) altijd met een ff worden gemaakt.

    Comment


    • #32
      Re: Landschapsfotografie

      Oorspronkelijk geplaatst door Vlairie Bekijk bericht
      ... body stuk goedkoper en snellere af dan de 5d.
      Voor de snel bewegende landschappen dan ?
      I may disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it (Evelyn Beatrice Hall)

      Comment


      • #33
        Re: Landschapsfotografie

        Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
        d800 + 14-24mm is ongeveer 4000 euro. Canon zal wel ongeveer hetzelfde zijn. En dan hebt ge nog geen statief van minstens 500 euro.
        Die kwaliteit heeft Canon nog niet al leg je 10.000 euro op tafel.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #34
          Re: Landschapsfotografie

          Oorspronkelijk geplaatst door Vlairie Bekijk bericht
          Dit zijn het type fotos die ik wil verkrijgen, indien dit kan met bvb een 7d met 17-55 2.8 lens zou het fantastisch zijn, body stuk goedkoper en snellere af dan de 5d.
          Het valt me op dat dit type fotos (van zo'n kwaliteit) altijd met een ff worden gemaakt.
          Hoe kun jij dat zien op foto's van 900px breed? Zo komen die trouwens ook niet rechtstreeks uit een 5D.

          Comment


          • #35
            Re: Landschapsfotografie

            Oorspronkelijk geplaatst door Vlairie Bekijk bericht
            Dit zijn het type fotos die ik wil verkrijgen, indien dit kan met bvb een 7d met 17-55 2.8 lens zou het fantastisch zijn, body stuk goedkoper en snellere af dan de 5d.
            Het valt me op dat dit type fotos (van zo'n kwaliteit) altijd met een ff worden gemaakt.
            Weet je wat je op zulke foto's ziet ? Het manneke achter de camera
            Want er zijn wel degelijk verschillen tussen een crop en FF maar die vallen enkel op als je weet wat je doet.
            Maar dat leer je met te doen en niet met op DXO te lezen dat de nieuwste camera 0.01% beter presteert op een testwand.
            Wat je ook ziet bij zo'n mensen is dat het niet enkel het toestel is maar dikwijls ook voorbereiding en minstens even belangrijk, de nabewerking.
            Want 99% van de mooie platen is min of meer nabewerkt.
            Iemand die weet wat hij doet mag mijn gerust mijn trouw maken met een D300 terwijl een beginneling met een D800 er niet aan moet beginnen ,zo simpel is het.
            D800 en een goed glasservies

            Comment


            • #36
              Re: Landschapsfotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
              Ik heb al jaren een 5D en werk al jaren met de 17-40
              Ideale combinatie lens en FF...
              Zie deze.
              Resultaat mag er toch zijn vind ikzelf?
              U zou het even goed gedaan hebben met een crop en een 10-22mm ofzo, neen ?
              Schitterende reeks, trouwens.

              mvg
              I may disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it (Evelyn Beatrice Hall)

              Comment


              • #37
                Re: Landschapsfotografie

                Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                Iemand die weet wat hij doet mag mijn gerust mijn trouw maken met een D300
                Iemand die trouwt weet eigenlijk zelf niet goed wat hij doet, vrees ik

                mvg
                I may disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it (Evelyn Beatrice Hall)

                Comment


                • #38
                  Re: Landschapsfotografie

                  Indien je al de 17-55 f/2.8 in huis hebt haal dan toch gewoon de 7D erbij.
                  Waarom zo een prachtlens wegdoen én daarboven op én een 5DII kopen + nog een andere lens om waarschijnlijk geen verschil te zien.
                  Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Landschapsfotografie

                    Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                    Ik heb al jaren een 5D en werk al jaren met de 17-40
                    Ideale combinatie lens en FF...
                    Hier 't zelfde verhaal .. .. ..
                    grts Peter
                    BD1754BE / Body & glass

                    Comment


                    • #40
                      Re: Landschapsfotografie

                      Oorspronkelijk geplaatst door omerti Bekijk bericht
                      Indien je al de 17-55 f/2.8 in huis hebt haal dan toch gewoon de 7D erbij.
                      Waarom zo een prachtlens wegdoen én daarboven op én een 5DII kopen + nog een andere lens om waarschijnlijk geen verschil te zien.
                      Hier zit ook iets van waarheid in .. .. ..
                      grts Peter
                      BD1754BE / Body & glass

                      Comment


                      • #41
                        Re: Landschapsfotografie

                        Oorspronkelijk geplaatst door jhoub Bekijk bericht
                        Hier is geen ja-nee antwoord op. 5D II heeft een iets groter dynamisch bereik dan de 7D. Bij een landschap dat bestaat uit grote contrasten zal je dus met die 5D minder snel diepe schaduwen hebben of uitgebrande lichten en zal in dit geval dus een mooier beeld opleveren. Dit kan opgelost worden door twee beelden te maken met verschillende belichting en die achter samen te voegen.
                        5D II is ook iets scherper maar dat ga je niet merken tenzij je gaat pixelpeepen.

                        Als dat landschap in een regenbui zit dan zal je met die 5D wel betere foto's maken want die weather-sealed (alsook de 17-40 als je een filter op de lens schroeft)
                        7D heeft ook enkele dichtingen maar ik zou me er niet goed bij voelen om er in echt natte of stoffige omstandigheden mee te werken.

                        Voor landschap-fotografie vind ik weather sealing toch een belangrijk punt. De duurdere canons en nikons hebben dat.
                        Wil je echt storm-proof dichtingen ga dan naar een pentax. Vb de K-5. Is een paar honderd euro in prijs gezakt. Voor 1500 heb je er een met de 16-50 2.8. Lichter en compacter dan de canon's, beeldkwaliteit bij de top in APS en je hebt nog 1000€ over voor statief e.d

                        mvg
                        Jelle
                        Als het regent gebruik ik gewoon een raincoat van 50 euro.
                        @TS,
                        Als je al een 17-55 2.8 van Canon hebt, zou ik gewoon investeren in een goede Canon body waar die lens oppast, en eventueel een groothoek (zoom of prime) erbij kopen. Zelf zou ik dan neigen naar een prime, omdat die 17 mm van je huidige lens al aardig in de buurt komt.
                        Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                        Our English website: www.kaichitravel.com
                        Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                        Comment


                        • #42
                          Re: Landschapsfotografie

                          Ik denk dat die prijsdaling er ondertussen geweest is en dat de prijs die je nu betaalt wel redelijk te noemen is.
                          Je vind de 5dmkII momenteel ook tweedehands tussen de 1000 en 1200 euro, dat geeft je weer wat ruimte voor lenzen of andere zaken.
                          Die 17-40 zal best een hele mooie lens zijn toch zou ik ook uitzien naar iets meer bereik eventueel een extra standaard of telezoom voor details. Deze kunnen natuurlijk ook tweedehands zijn.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Vlairie Bekijk bericht
                          ja, maar de 17-55 die ik nu heb is een Canon, dus moet toch verdwijnen, vandaar...

                          Maar het zal dan toch de 5d MII worden met de 17-40 lens, nu gelezen op canon rumours dat de 5dMII veel zal zakken in prijs...dus misschien nog even afwachten


                          http://www.canonrumors.com/category/...on-5d-mark-ii/
                          Albums
                          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Landschapsfotografie

                            Oorspronkelijk geplaatst door hotmijl Bekijk bericht
                            Iemand die trouwt weet eigenlijk zelf niet goed wat hij doet, vrees ik

                            mvg
                            Een goeike maar op mij niet van toepassing want ik ben één van de uitzonderingen die al lang gelukkig getrouwd is.
                            D800 en een goed glasservies

                            Comment


                            • #44
                              Re: Landschapsfotografie

                              Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                              Die kwaliteit heeft Canon nog niet al leg je 10.000 euro op tafel.
                              Overdrijf je niet een beetje? En nee ik ga hier niet met nikonianen in discussie...
                              Het is trouwens hetvtoestel niet maar het menneke er achter. Wat ben je met een ferari als je er niet mee kan rijden?
                              Laat me niet lachen...
                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              Als je schiet..schiet dan raak!
                              500 PIXHuawei P30 PRO

                              Comment


                              • #45
                                Re: Landschapsfotografie

                                Oorspronkelijk geplaatst door hotmijl Bekijk bericht
                                U zou het even goed gedaan hebben met een crop en een 10-22mm ofzo, neen ?
                                Schitterende reeks, trouwens.

                                mvg
                                Uiteraard...Als je maar weet waar je mee bezig bent. In die reeks staan zelfs fotos die niet allemaal met de 5 d gemaakt zijn maar ook met een simpele 300 d en een 40 D...weet alleen niet welke dadelijk maar de oudste daar ben ik zeker van.
                                Het is al eens gezegd hier. Als je met en nstap model goed overweg kan....wat is een instapmodel?,,, dan ben je al aardig op weg om je shots te verbeteren. Een beter toestel of duuer hoe je het mag noemen zal daar qua dynamiek iets aan gaan toe voegen. Maar je betaald er wel een prijs voor..
                                Maar die 10-22 is ook een super lens hoor..
                                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                                Als je schiet..schiet dan raak!
                                500 PIXHuawei P30 PRO

                                Comment

                                Working...
                                X