Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

help! ik twijfel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• help! ik twijfel

dag iedereen
    als 15-jarige jongen heb ik me al heel ver verdiept in de fotografie en heb ook al met verschillende professionele en semi-prof toestellen gefotografeerd. Nu sta ik echter in beraad een (d)slr aan te schaffen of de bridge camera van fuji de s100fs die het toch aardig doet. Ik zit momenteel te twijfelen dus ongeveer 4 camera's namelijk de canon eos-450d de nikon d60 de fujifilm s100fs en de sony A200
    graag had ik hierover jullie mening geweten en een andere aanbieding van camera is natuurlijk ook welkom ik zeg er wel even bij dat ik niet ga voor een compact want dit heb ik al
    mvg
    o ja nog voor ik het vergeet ik ben iemand die zeer frequent fotografeer en me er ook in verdiep enzo dus een dslr ben ik waardig(maw ik kan er mee omgaan zonder op auto te staan) en ik zou vooral sport (basket vooral) fotograferen en wat macro (en landschappen)

Re: help! ik twijfel

het zijn 4 goeie toestellen, maar ik zou eerder voor de canon of nikon gaan ondanks dat die wat duurder is maar je zult gemakkelijk op bd of ergens anders bijkomend materiaal vinden of kunnen testen
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

*verwijderd*
      Last edited by Brijner; 20 oktober 2008, 02:09.
      Nikon D40 met een 18-200 AF-S DX VR F/3.5-5.6 G-IF ED en een AF-S 18-55 F/3.5-5.6 GII ED Kitlens

Comment

bij het lezen van je eerste zin, komt voor mij de rest van het verhaal toch wat vreemd over hoor en zeker als je eindigt met die laatste twee zinnen.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          bij het lezen van je eerste zin, komt voor mij de rest van het verhaal toch wat vreemd over hoor en zeker als je eindigt met die laatste twee zinnen.
          grt,bouk.
          idd, hier zijn enkele dingen die niet met elkaar rijmen......
          professionele camera's-semi professionele camera's-bridge-compact...............ben je zeker dat je ermee overweg kan???
          Waarom zou je een bridge aanschaffen als je al 'zeer verdiept' bent?
          Bedenk wel dat je wensen (macro,landschappen,sport etc etc) allemaal andere lenzen betekenen!!!
          Kijk eerst je budget eens na............... je moet met bv 500€ niet direct een dslr verwachten met 3 toplenzen

mvg
          glenn
          Mijn site...
          vandaelefotografie.be
          * BD0916BE *

Comment

Zoals Mordred hierboven reeds vermeld is het budget dat je wil besteden van groot belang.

Een bridge bied je een alles in één oplossing.
            Als je voor een dslr gaat moet je er wel mee rekening houden dat voor elk type van fotografie je de benodigde accessoires moet bijkopen.
            VB:
            Fuji s100fs = 599 euro lens is 28-400 mm F/2.8 - 5.3

Wil je dezelfde range halen bij een DSLR:

Canon 450D = 589
            Lens 17-55 F/2.8 (35mm eq = +/- 28-90)= 825
            Lens 55-250 F/4-5.6 (35mm eq = +/- 90-400 mm) = 255
            Lens 50 mm F/2.8 macro = 255
            Totaal Canon DSLR = 1924 euro
            Ik heb hier gekeken naar bereik en gelijkwaardigheid qua lichtsterkte. In dit voorbeeld heb ik nu Canon genomen maar voor de andere marken geldt hetzelfde.

Wil je echter de beste oplossing voor jou type fotografie moet je er nog een paar duizend euro bijtellen wat voor zaalsporten zijn lichtsterke lenzen best aan te raden.
            Last edited by zunoel; 27 juli 2008, 08:28.
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brijner Bekijk bericht
              Heb je enige ervaring met een van de genoemde camera's? Ken je iemand die er een heeft, of weet je een winkel waar je ze mag uitproberen?

Het is moeilijk voor iemand anders om te bepalen wat voor jou de beste camera is. Daarvoor is de keuze te persoonlijk, en een buitenstaander kan niet inschatten wat voor jou de belangrijkste doorslaggevende verschillen zijn tussen de genoemde modellen. Het zijn allemaal goede camera's met elk zijn eigen sterke en zwakke punten.

Ik kan je enkel uit ervaring zeggen dat je het internet en fora als deze heel goed kunt gebruiken om informatie te winnen over de genoemde modellen. Je zal het echter zelf moeten afwegen tegen je eigen criteria om er een te kunnnen kiezen.

Succes ermee!
              bedankt voor de informatie maar ik heb inderdaad ervaring me al de toestellen, maar in 123 kan je ook nie zeggen of een toestel goed is voor je omdat je meestal de dingen later pas vind, ook daarom dat ik nog wat extra informatie zoek erover maar voorlopig gaat men keuze eerder naar de sony
              mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                idd, hier zijn enkele dingen die niet met elkaar rijmen......
                professionele camera's-semi professionele camera's-bridge-compact...............ben je zeker dat je ermee overweg kan???
                Waarom zou je een bridge aanschaffen als je al 'zeer verdiept' bent?
                Bedenk wel dat je wensen (macro,landschappen,sport etc etc) allemaal andere lenzen betekenen!!!
                Kijk eerst je budget eens na............... je moet met bv 500€ niet direct een dslr verwachten met 3 toplenzen

mvg
                glenn
                inderdaad jullie hebben wel gelijk maar ik ben meer op zoek achter een instapslr en zeker niet achter een compact en de bridge die ik bedoel is de beste bridge en is toch ook redelijk maar is wel traag en aangezien ik sport fotografeer zou ik dus toch voor dslr gaan bedankt om me er op te wijzen. Het budget ligt rond de 800 euro en daarom dat ik ook aan een A200 ofzo zou nemen, maar hou wel in acht dat de 800 euro maar voorlopig is dus lenzen kan ik nog altijd bijkopen
                mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                  Zoals Mordred hierboven reeds vermeld is het budget dat je wil besteden van groot belang.

Een bridge bied je een alles in één oplossing.
                  Als je voor een dslr gaat moet je er wel mee rekening houden dat voor elk type van fotografie je de benodigde accessoires moet bijkopen.
                  VB:
                  Fuji s100fs = 599 euro lens is 28-400 mm F/2.8 - 5.3

Wil je dezelfde range halen bij een DSLR:

Canon 450D = 589
                  Lens 17-55 F/2.8 (35mm eq = +/- 28-90)= 825
                  Lens 55-250 F/4-5.6 (35mm eq = +/- 90-400 mm) = 255
                  Lens 50 mm F/2.8 macro = 255
                  Totaal Canon DSLR = 1924 euro
                  Ik heb hier gekeken naar bereik en gelijkwaardigheid qua lichtsterkte. In dit voorbeeld heb ik nu Canon genomen maar voor de andere marken geldt hetzelfde.

Wil je echter de beste oplossing voor jou type fotografie moet je er nog een paar duizend euro bijtellen wat voor zaalsporten zijn lichtsterke lenzen best aan te raden.
                  Dit is inderdaad waar, maar als we de kwaliteit en de snelheid beschouwen (wat ik toch zeker voor basket nodig heb!) is een dslr toch zeer belangrijk, nu zal ik wel zeggen dat het ook niet de bedoeling is om nu al direct een d3x ofzo te kopen. Het gaat vooral om de beste tussen die 4 als je alles in achte neemt. Bedankt voor de reactie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rocking soul Bekijk bericht
                    Dit is inderdaad waar, maar als we de kwaliteit en de snelheid beschouwen (wat ik toch zeker voor basket nodig heb!) is een dslr toch zeer belangrijk, nu zal ik wel zeggen dat het ook niet de bedoeling is om nu al direct een d3x ofzo te kopen. Het gaat vooral om de beste tussen die 4 als je alles in achte neemt. Bedankt voor de reactie
                    Take your pick, ze zijn alle 4 goed. Kijk hoe ze in de hand liggen tov de top DSLR's die je al hebt gebruikt, het zijn de lenzen die je snelheid zullen bepalen van je sportfotografie (de lens die je natuurlijk maar later zal kopen daar je met je budget onmogelijk de juiste lens kan kopen met je vooropgestelde budget).

Comment

Het is niet de camera die belangrijk is maar de lens
                      Voor basket ga je dus een 70-200 F/2.8 nodig hebben voor op je DSLR.

Canon
                      Nikon
                      Sony

't is maar dat je een gedacht hebt
                      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                        Het is niet de camera die belangrijk is maar de lens
                        Voor basket ga je dus een 70-200 F/2.8 nodig hebben voor op je DSLR.

Canon
                        Nikon
                        Sony

't is maar dat je een gedacht hebt
                        Dit is inderdaad waar en eerlijk gezegd als je bij de "betere" klassen kijkt van lenzen/camera's kosten alle lenzen veel (de lenzen kosten 3x je body ) en ook ben ik van plan toch enkele jaartjes verder te doen met mijn aankoop en tegen dat 20-30 jaar ben kan ik dan nog altijd een veel betere camera kopen met eventuele motorlens ofzo
                        mvg

Comment

Dit is inderdaad waar en eerlijk gezegd als je bij de "betere" klassen kijkt van lenzen/camera's kosten alle lenzen veel (de lenzen kosten 3x je body ) en ook ben ik van plan toch enkele jaartjes verder te doen met mijn aankoop en tegen dat 20-30 jaar ben kan ik dan nog altijd een veel betere camera kopen met eventuele motorlens ofzo
                          mvg
                          Dus een motorlens is wat jij noemt een toplens

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                            Dus een motorlens is wat jij noemt een toplens
                            nee, zeker niet, maar ik bedoel een motorlens is zeer handig voor sport en actie en kost trouwens ook maar 800euro +-. Natuurlijk heb je nog veel betere lenzen, maar voorlopig ligt dit echter wat buiten beschouwing vooral voor de prijs...
                            mvg

Comment

nee, zeker niet, maar ik bedoel een motorlens is zeer handig voor sport en actie en kost trouwens ook maar 800euro +-. Natuurlijk heb je nog veel betere lenzen, maar voorlopig ligt dit echter wat buiten beschouwing vooral voor de prijs...
                              mvg
                              Wat bedoel je feitelijk juist met een "motorlens"?
                              Als het een focus motor is dan is zowel de AF-S 55-200VR als de AF-S 70-200VR een motorlens.
                              Maar 15mm verschil maar in kwaliteit en prijs een gigantisch verschil.
                              Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Working...
                              X