Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ruis uit foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ruis uit foto

    Hoi,

    Ik heb een foto die ik echt leuk vind maar er zit enorm veel ruis op (vandaag genomen in de bos en ik kon niet anders als zo hoog in de iso)
    Dit is de foto


    Ik heb het zelf al geprobeerd in lightroom 3 & photoshop cs4 maar ik zei weining verschil.
    Is hier nog iets aan te doen of is deze hopeloos?

    Alvast bedankt

    Groetjes
    Annelies
    Racing Pics
    Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

  • #2
    Re: Ruis uit foto

    f5,6 56mm 1/400 1600 iso.

    Probleem bij de basis aanpakken en goede instellingen gebruiken.

    Dus diafragma naar 8, sluitertijd naar 1/50(even testen of de VR dat redt) en dan kan iso naar 800. Wil je noch lager in de iso, dan het diafragma iets groter en naar 400 iso.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Ruis uit foto

      Tja 1/50 sluitertijd is moeilijk (zelfs met VR) als uit de hand werkt (en geen statief bij de hand hebt) maar toch bedankt voor de tip.
      Racing Pics
      Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

      Comment


      • #4
        Re: Ruis uit foto

        Voor die brandpuntsafstand zou 1/80ste nodig zijn en dan zou met de 4 stops VR 1/50ste niet lukken? Zelfs als die maar één stop zou doen zit je al op een 1/40ste.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Ruis uit foto

          Oorspronkelijk geplaatst door Lies MX Bekijk bericht
          Hoi,

          Is hier nog iets aan te doen of is deze hopeloos?
          Iso 1600 met een D80 is hopeloos. Bij 400 wordt het al vervelend, bij 800 wordt het onacceptabel. Opnieuw doen en advies hierboven volgen.

          Groeten, Bert
          Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
          www.bertofotografie.be

          Comment


          • #6
            Re: Ruis uit foto

            Niet zo negatief, deze is op 2500 iso, wel met een D200 maar daar was sensor en processor toch vrijwel gelijk.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Ruis uit foto

              pogingkje.
              vanuit raw meer kans denk ik.

              https://www.facebook.com/wilfried.solarz.1

              Comment


              • #8
                Re: Ruis uit foto

                #wil53
                Kan je dan ook schrijven hoe je dat dan gedaan hebt ?
                Nikon D5000 en wat lenzen.

                Comment


                • #9
                  Re: Ruis uit foto

                  Met de optie ruis reduceren in cs5
                  https://www.facebook.com/wilfried.solarz.1

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ruis uit foto

                    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Niet zo negatief, deze is op 2500 iso, wel met een D200 maar daar was sensor en processor toch vrijwel gelijk.
                    http://62.238.21.165/1/33.jpg
                    Ik heb die hier al eens gezien.

                    Als ik dat doe met mijn D200 is het niet aanvaardbaar. Welke software heb je daarvoor gebruikt?
                    Last edited by LesC; 16 december 2010, 09:41. Reden: Foto uit quote gehaald: onnodige herhaling
                    The Knight That Says Ni...kon

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ruis uit foto

                      Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                      Ik heb die hier al eens gezien.

                      Als ik dat doe met mijn D200 is het niet aanvaardbaar. Welke software heb je daarvoor gebruikt?
                      DxO 5
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ruis uit foto

                        Ik heb de optie ruis reduce in cs4 al geprobeerd maar merk weining verschil.
                        Heb nog een andere foto genomen met die hoge iso maar waar de ruis een pak minder was en die heb ik ook even door CS4 gehaald en daar zag je wel resultaat.

                        D80 is idd een ruis kanon, daarmee dat hij deze maand vervangen wordt door de D300S.
                        Het ideale sinterklaas & kerst kadoo.
                        Racing Pics
                        Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ruis uit foto

                          Ruis valt hier toch wel mee? Onderbelichting lijkt me hier meer een issue.
                          Foto bekeken in PS (wat een rot klein formaat foto :P )
                          opgelicht lokaal en overall, wat ruis met NIK Dfine verwijderd en de foto ziet er best redelijk uit (ondanks up en downloaden)
                          Als je dit met het orgineel doet komt het goed. Mensen roepen veel te snel dat een foto de prullenmand in kan.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ruis uit foto

                            Hoi Monica,

                            Ziet er idd beter uit.
                            Ik ben weer aan de slag met de orignele raw maar daar zie je echt de ruis op het zwarte masker in de snoet. Foto is idd onderbelicht (express gedaan) en deze had ik nog niet veranderd wanneer ik de foto uploade.
                            Racing Pics
                            Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ruis uit foto

                              Oorspronkelijk geplaatst door Lies MX Bekijk bericht
                              Hoi Monica,

                              Ziet er idd beter uit.
                              Ik ben weer aan de slag met de orignele raw maar daar zie je echt de ruis op het zwarte masker in de snoet. Foto is idd onderbelicht (express gedaan) en deze had ik nog niet veranderd wanneer ik de foto uploade.
                              Je moet ruis ook niet teveel op 100% gaan bekijken he
                              Mijn objectieven zijn all round...

                              Comment

                              Working...
                              X