Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Duiven vangen mag dit zomaar ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Duiven vangen mag dit zomaar ?

    Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht

    Er zit al vuurwerk in zijn hoofd, heb er geen andere verklaring voor
    .
    Zwijg dan, want met onbeschoftheid ga je het toch weer niet halen.

    Comment


    • #17
      Re: Duiven vangen mag dit zomaar ?

      Ik vind dit niet kunnen ! Ik heb me ook al eens kwaad gemaakt op een paar kinderen die duiven wilden vangen voor 'de fun'.

      t Gaat er niet om of die vrouw honger heeft en of de duiven een plaag zijn, maar om het feit dat duiven dieren met gevoelens zijn !

      Als ik goesting in seks heb en ik heb geen relatie, dan bespring ik toch ook niet de eerste de beste die voorbijkomt.

      Ik vind dat de duivenbond zou moeten opdraaien voor de kosten die de stadsduiven maken. Elke stadsduif is namelijk een ontsnapte wedstrijdduif, of toch nageslacht ervan.

      Er is ook een wet die zegt dat dieren geen nodeloos leed bezorgd mag worden of een onnodige doodsstrijd, zelfs al is het 'maar' vee of een 'plaag'.

      En nee, hier komt al 15 jaar geen vlees, vis of kip meer binnen.
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

      Comment


      • #18
        Re: Duiven vangen mag dit zomaar ?

        Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
        Ik vind dit niet kunnen ! Ik heb me ook al eens kwaad gemaakt op een paar kinderen die duiven wilden vangen voor 'de fun'.

        t Gaat er niet om of die vrouw honger heeft en of de duiven een plaag zijn, maar om het feit dat duiven dieren met gevoelens zijn !

        Als ik goesting in seks heb en ik heb geen relatie, dan bespring ik toch ook niet de eerste de beste die voorbijkomt.

        Ik vind dat de duivenbond zou moeten opdraaien voor de kosten die de stadsduiven maken. Elke stadsduif is namelijk een ontsnapte wedstrijdduif, of toch nageslacht ervan.

        Er is ook een wet die zegt dat dieren geen nodeloos leed bezorgd mag worden of een onnodige doodsstrijd, zelfs al is het 'maar' vee of een 'plaag'.

        En nee, hier komt al 15 jaar geen vlees, vis of kip meer binnen.
        Voilà, dat is ook mijn gevoel. Al eet ik nog wel vlees....
        Maar ik denk dan aan die andere dieren die hun soortgenoot kwijt zijn.
        En nog iets, een duif is toch geen plaag? Omdat ze een beetje schijten? We worden als mens toch wel superarrogant, niet?
        Als dat madammeke ten onrechte duiven pikt, moet dat dan maar kunnen?

        Comment


        • #19
          Re: Duiven vangen mag dit zomaar ?

          Misschien verkoopt ze die wel...??



          anderzijds, mocht je zelf in armoe zitten, honger hebben, misschien wel enkele monden te voeden...hoe zou jij handelen?
          Stelen in winkels ..of op jacht trekken...?
          perman
          canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

          Comment


          • #20
            Re: Duiven vangen mag dit zomaar ?

            Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht

            En nee, hier komt al 15 jaar geen vlees, vis of kip meer binnen.
            En dan moet iedereen dat maar doen...
            Laat dat vrouwtje dan maar creveren, als de duiven maar gelukkig zijn
            Rare gasten die vegetariërs
            Trouwens het is tweemaal een ontkenning, dus jij eet toch nog vlees,enz
            D90 - D70 - F80 + glas

            Comment


            • #21
              Re: Duiven vangen mag dit zomaar ?

              Volgens mij is er nog altijd de voedselbank etc ...

              Binnen x jaar zal het niet meer vanzelfsprekend zijn om nog vlees te eten, zeker niet als iedereen in de 'groeilanden' hetzelfde consumptiepatroon als het Westen wil aannemen. Dan wordt onze planeet gewoon te klein. En dat heeft niets met dierenrechten maar alles met 'duurzaamheid' te maken.
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

              Comment


              • #22
                Re: Duiven vangen mag dit zomaar ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                Voilà, dat is ook mijn gevoel. Al eet ik nog wel vlees....
                Maar ik denk dan aan die andere dieren die hun soortgenoot kwijt zijn.
                En nog iets, een duif is toch geen plaag? Omdat ze een beetje schijten? We worden als mens toch wel superarrogant, niet?
                Als dat madammeke ten onrechte duiven pikt, moet dat dan maar kunnen?
                Uw geloofwaardigheid is ook ver te zoeken hé
                Wat met die varkens, kippen, koeien die een soortgenoot kwijt zijn, dat bedek jij blijkbaar met de mantel der liefde...om geen ander woord te gebruiken
                Enkel als het om duiven gaat, kan het niet...
                En als dat madammeke ten onrechte creveert van de honger, moet dat maar kunnen?
                Het is misschien het enige vlees dat ze zich kan permitteren
                Wat als, die duiven die geen plaag zijn, uw huis komen onderschijten
                D90 - D70 - F80 + glas

                Comment


                • #23
                  Re: Duiven vangen mag dit zomaar ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                  Volgens mij is er nog altijd de voedselbank etc ...

                  Binnen x jaar zal het niet meer vanzelfsprekend zijn om nog vlees te eten, zeker niet als iedereen in de 'groeilanden' hetzelfde consumptiepatroon als het Westen wil aannemen. Dan wordt onze planeet gewoon te klein. En dat heeft niets met dierenrechten maar alles met 'duurzaamheid' te maken.
                  En als we nu met zijn allen vegetariër worden, ook een tekort aan groenten en tofu
                  D90 - D70 - F80 + glas

                  Comment


                  • #24
                    Re: Duiven vangen mag dit zomaar ?

                    wat in Antwerpen verboden is dat is de duiven voederen. Ze zijn inderdaad een plaag en verspreiden ook verschillende ziektes.
                    Antwerpen heeft wel een schepen voor dierenwelzijn, misschien kan je die contacteren via www.antwerpen.be
                    Albums
                    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Duiven vangen mag dit zomaar ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht

                      Ik vind dat de duivenbond zou moeten opdraaien voor de kosten die de stadsduiven maken. Elke stadsduif is namelijk een ontsnapte wedstrijdduif, of toch nageslacht ervan.
                      Euhm:
                      volgens mij waren er al duiven voor dat er duivenbonden waren...

                      Zo kan ik al verkondigen dat ik vind dat mensen die katten houden moeten opdraaien voor de kosten die ik heb dankzij loslopende katten/straatkatten/whatever

                      we kunnen natuurlijk overdrijven he

                      maar ondanks die onenigheid,
                      ik vind niet dat mensen zomaar duiven moeten gaan vangen,
                      ten eerste voor die beesten,
                      maar ten tweede: als er daar een minder gezond beest tussen zit,
                      dan bestaat de kans dat mevrouw wel is ziek wordt...
                      en op kosten van ziekenkas nen docter nodig heeft...
                      en dat brengt dan weer onnodige kosten voor ons mee
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Duiven vangen mag dit zomaar ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                        Volgens mij is er nog altijd de voedselbank etc ...

                        Binnen x jaar zal het niet meer vanzelfsprekend zijn om nog vlees te eten, zeker niet als iedereen in de 'groeilanden' hetzelfde consumptiepatroon als het Westen wil aannemen. Dan wordt onze planeet gewoon te klein. En dat heeft niets met dierenrechten maar alles met 'duurzaamheid' te maken.
                        Ik hoop van harte dat jij nooit beroep zal moeten doen op de voedselbank!

                        Wettelijk of niet, als dat vrouwtje dit doet onwille van de honger, dan zal ik de laatste zijn om hier tegen op te treden.

                        En duiven zijn wel degelijk een plaag in de stad. Zelfs bosduiven (en dat zijn geen ontsnapte wedstrijdduiven) zakken af naar de stad omdat ze daar te makkelijk aan voedsel komen (en daar hebben wij wel degelijk schuld aan). Los van hun uitwerpselen verspreiden ze ziektes. Ze worden ook gezien als vliegende ratten.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Duiven vangen mag dit zomaar ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                          Euhm:
                          volgens mij waren er al duiven voor dat er duivenbonden waren...

                          Zo kan ik al verkondigen dat ik vind dat mensen die katten houden moeten opdraaien voor de kosten die ik heb dankzij loslopende katten/straatkatten/whatever

                          we kunnen natuurlijk overdrijven he

                          maar ondanks die onenigheid,
                          ik vind niet dat mensen zomaar duiven moeten gaan vangen,
                          ten eerste voor die beesten,
                          maar ten tweede: als er daar een minder gezond beest tussen zit,
                          dan bestaat de kans dat mevrouw wel is ziek wordt...
                          en op kosten van ziekenkas nen docter nodig heeft...
                          en dat brengt dan weer onnodige kosten voor ons mee
                          En als ze ondervoed is nog meer kosten voor de 'ziekenkas'
                          Tenzij ze de duif rauw eet, zie ik geen enkel probleem...
                          En als een duif ziek is dan zie je dat zeer duidelijk.
                          Punt is, dat jij hier geen onbevooroordeeld antwoord kan geven.
                          En zeker niet als vegetariër.
                          D90 - D70 - F80 + glas

                          Comment


                          • #28
                            Re: Duiven vangen mag dit zomaar ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                            wat in Antwerpen verboden is dat is de duiven voederen. Ze zijn inderdaad een plaag en verspreiden ook verschillende ziektes.
                            Antwerpen heeft wel een schepen voor dierenwelzijn, misschien kan je die contacteren via www.antwerpen.be
                            Ga ik doen, mercikes.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Duiven vangen mag dit zomaar ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                              En als ze ondervoed is nog meer kosten voor de 'ziekenkas'
                              Tenzij ze de duif rauw eet, zie ik geen enkel probleem...
                              En als een duif ziek is dan zie je dat zeer duidelijk.
                              Punt is, dat jij hier geen onbevooroordeeld antwoord kan geven.
                              En zeker niet als vegetariër.
                              Ik praat over een zieke duif, ok kan je soms wss goed zien,
                              maar kan een ongetraind iemand dit snel zien?

                              als je een duif niet genoeg kuist,
                              kan dit dan geen kwaad?

                              je weet niet wat die duif al gegeten heeft,
                              alleh ik heb er geen volle verstand van,
                              ben geen kenner, maar ook geen vegetariër...
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Duiven vangen mag dit zomaar ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                                Ik praat over een zieke duif, ok kan je soms wss goed zien,
                                maar kan een ongetraind iemand dit snel zien?

                                als je een duif niet genoeg kuist,
                                kan dit dan geen kwaad?

                                je weet niet wat die duif al gegeten heeft,
                                alleh ik heb er geen volle verstand van,
                                ben geen kenner, maar ook geen vegetariër...
                                Tja, de champagne begint zijn werk al te doen
                                Die laatste twee zinnen waren bedoeld voor JDM
                                Een zieke duif haar pluimen staan recht, en zit ineengedoken.
                                Ze zal zich ook niet mengen in het gevecht om het toegeworpen voedsel.
                                Er is natuurlijk altijd een risico... Maar dat kan ook gebeuren bij dioxine kippen, dolle koeien, salmonellaeieren
                                'k ga aan het voorgerecht beginnen, witte wijn... als da maar goe komt...
                                D90 - D70 - F80 + glas

                                Comment

                                Working...
                                X