Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aandelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Aandelen

    Ik zou hetzelfde doen als nete hier voorstelt. Open een rekening bij Binckbank en laat je portefeuille overplaatsen zoals ik dat ook heb gedaan enige tijd geleden van KBC naar Binckbank. Je zal er de -kost dat je oude bank rekent mogen doorgeven aan Binckbank en je krijgt er de waarde terug in transactiekosten. Dan kan je zelf stuk voor stuk je aandelen verkopen als het je past. En je hebt uiteraard de koersen in real time op hun website. Let op, het kan een tijdje duren vooraleer je met alles klaar bent, want alles hangt af van de spoed die je oude bank erachter steekt om de transfer te doen. Je moet dus aandringen en ook Binckbank verwittigen van de transactie. Je kan ondertussen een rekening openen bij Binckbank en er een klein bedrag van vbv. 10€ opzetten. Eens je effecten in portefeuille ben je weg en verkoop je als het je past. Makkelijker kan dus niet. En ik moet zeggen dat bij Binckbank de verkoops- en aankoopsorders perfect worden uitgevoerd voor de cijfers die je ingeeft. Er is ook een handleiding op de site om de basisbegrippen van aandelen verhandelen aan te leren.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • Re: Aandelen

      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
      Bedankt voor die duidelijke info Nete. Ik heb de link afgeprint en die afdruk ga ik meenemen naar de bank. Inderdaad vreemd dat ik daarvoor persoonlijk naar de bank moet komen. BinckBank ga ik dadelijk eens bestuderen.

      Nog een vraagje van een volslagen leek : op beursduivel zie ik dat de aandeelprijs van minuut tot minuut verandert, zowel in stijgende als dalende lijn.
      Deze morgen Thrombogenetics zelfs 8,62% stijging op 2 uur. Straks kan dat evengoed terug 10% dalen.
      Als ik nu aan de bank opdracht geef om te verkopen, hoe bepalen ze dan het voordeligste moment op de dag om te verkopen.
      Of doen ze dat niet voor je en verkopen ze ten alle koste ?
      Het is normaal dat de koersen minuut per minuut en zelfs per seconden- veranderen. Dit is het spel van vraag en aanbod. Maar het is zo dat er 's morgens meestal meer speculatie is dan in de namiddag. Koersen die in de voormiddag in het rood gaan kunnen 's namiddags gemakkelijk weer positief worden. En je moet vooral wachten tot de Amerikaanse beurzen opengaan (15u30 - 16u), want die hebben nogal eens invloed op het algemeen verloop. Natuurlijk is een beslissing nemen altijd een gok moment. Maar je zet best limieten. Dit kan zowel naar onder (waaronder je niet wil verkopen) of naar boven (vanaf wanneer je bereidt bent te verkopen).
      Aangezien jou aankopen in de periode van 2008 gebeurd zijn is er uiteraard nogal wat verlies geweest. KBC en Inbev zullen veruit het beste hersteld zijn tot nog toe. Een reden om toch nog even te wachten met verkopen aangezien het beursklimaat er toch nog altijd goed uitziet. Maar verschiet ook niet als er eens iets gebeurt zoals bvb. vorige week in de Krim. De beurzen lijden daar direct onder omwille van de speculanten die gaan overreageren, maar meestal is dit dan enkele dagen nadien weer hersteld, zoals je nu zal zien bvb.
      En naar Thrombogenics moet je ook niet teveel zien. Dit aandeel is al meer dan een jaar aan het zwalpen. Wat er ooit van wordt is mij nog steeds een groot vraagteken.
      Last edited by enero; 19 maart 2014, 20:37.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • Re: Aandelen

        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
        Bedankt voor die duidelijke info Nete. Ik heb de link afgeprint en die afdruk ga ik meenemen naar de bank. Inderdaad vreemd dat ik daarvoor persoonlijk naar de bank moet komen. BinckBank ga ik dadelijk eens bestuderen.

        Nog een vraagje van een volslagen leek : op beursduivel zie ik dat de aandeelprijs van minuut tot minuut verandert, zowel in stijgende als dalende lijn.
        Deze morgen Thrombogenetics zelfs 8,62% stijging op 2 uur. Straks kan dat evengoed terug 10% dalen.
        Als ik nu aan de bank opdracht geef om te verkopen, hoe bepalen ze dan het voordeligste moment op de dag om te verkopen.
        Of doen ze dat niet voor je en verkopen ze ten alle koste ?
        Altijd met een limiet werken.
        Zodra de koers dan over de limiet gaat, zijn jouw aandelen verkocht.

        Maar inderdaad, eerst eens naar een internetbank bellen, het zal je minder kosten, en een transfer is snel geregeld.

        Keytrade is ook een aanrader.

        Comment


        • Re: Aandelen

          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          De aandelen waren aangekocht in 2008. Ik volg ze nu 2 weken op beursduivel, maar dat is echt niets voor mij.
          Ik heb me nog nooit met geldzaken moeten bezighouden. Dat deed mijn vrouw altijd. Ik had daar geen tijd voor.
          Vandaag ben ik 2500€ rijker dan gisteren, maar dan mag je niet vergeten dat ik op 13 maart 6000€ armer werd.
          In de portefeuille zit Ackermans & Van Haren, AB Inbev, UCB, Solvay, Umicore, KBC, ING en KPN.
          Allemaal stijgers, maar KBC staat nu op 42% van de aankoopprijs. ING op 30% en KPN op 25%.
          Dat is natuurlijk het risico van beleggen. Gedurende de aankoop in 2008 stonden de aandelen zeer hoog.
          Had men in 2008 de aankoopsom in een sok gestoken en onder de matras gelegd, in plaats van in aandelen te investeren, dan was er buiten de interestderving en inflatie geen verlies geweest. Dat verlies op de aandelen is na de crash meer dan de prijs van een huis.
          Mijn vrouw beweert dat ik slecht gehumeurd ben sedert ik nu regelmatig naar Beursduivel kijk om de koersen te controleren.
          Zij heeft gisteren gezegd : "Verkopen, die rommel. Achtereen krijg je er nog maagzweren van".
          Bedoel je hiermee dat jouw aandelen KBC, ING en KPN nog onder de aankoopprijs staan?
          Indien ja, zou ik zeker niet wegdoen en de zaken op lange termijn bekijken. De beurzen herstellen zich nog steeds...
          Mijn Ankora's stonden voor de crisis op 16€. Ze zijn tijdens de crisis zelfs gezakt naar 3 à 4 €. Toch heb ik ze niet weggedaan en nu staan ze weer 28€. Ik win momenteel rond de 3000€. Gaan ook nog niet weg. KBC heb ik enkele maanden geleden verkocht met 1500€ winst en heb er nu spijt van, maar wie het klein niet.... Dus om maar te zeggen dat je vroeg of laat jezelf gemoedsrust moet gunnen en doorhakken.
          Het zijn immers de heel grote rijken die steeds maar meer en meer winnen omdat ze een zeer grote diversiteit hebben. Dit alleen kan goed renderen. ik ben zeker niet één van hen. Voor mij is het enkel een spel. en op is op... Ik ben zeker niet verslaafd. Maar wat is het alternatief. Opdoen ook geen goed idee? Misschien in een huis investeren of verbeteringswerken doen ivm energiezuiniger wonen. Iedereen moet dit hier voor zichzelf invullen. Maar ik heb liever wat last van mijn geld, dan dat ik er geen heb hoor.
          Last edited by enero; 19 maart 2014, 20:50.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • Re: Aandelen

            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
            Bedoel je hiermee dat jouw aandelen KBC, ING en KPN nog onder de aankoopprijs staan?
            Indien ja, zou ik zeker niet wegdoen en de zaken op lange termijn bekijken. De beurzen herstellen zich nog steeds...
            Dat klopt. De aandelen zijn aangekocht in 2008, toen ze op de hoogste koers stonden (KBC=96€ , KPN=11€ , ING=33€).
            Huidige waarde KBC=45 , KPN=2.5 , ING =10.
            (Ik heb ze zelf niet gekocht, maar verleden jaar geërfd)

            Ons huis in België is afgelopen maand gerenoveerd met nieuwe ramen en deuren met superisolerend glas, en een nieuw dak (zonder enige overheidspremie !). Ons huis in Spanje is pas 2 jaar oud. Vastgoed bijkopen om te verhuren begin ik niet meer aan.
            Geld opdoen aan wereldreizen zeker niet. Ik heb voor mijn job 35 jaar lang de wereld rondgereisd.
            Over een week verkas ik weer voor 6 maanden naar Spanje. Beetje gek want de meesten gaan overwinteren in Spanje "om op stookkosten in België te besparen".
            Zoals je zegt : ik heb last met mijn geld. Ben al benieuwd wat ze me straks bij AXA willen gaan aansmeren. Eens zien hoe ze reageren als ik over de transfer naar Bincbank begin te praten.

            Comment


            • Re: Aandelen

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Altijd met een limiet werken.
              Zodra de koers dan over de limiet gaat, zijn jouw aandelen verkocht.
              "Onder" de limiet bedoel je ?
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • Re: Aandelen

                Amaai, Thrombogenics op dit moment -30%
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • Re: Aandelen

                  Yep, ik scheur er ook mijn broek aan.
                  Kon ik meer dan één keer deftig mee gaan eten (met een man of 5 in het Hof van Cleve)....

                  Nu laat ik ze niet meer los, tenzij met winst, ook al duurt het nog een paar jaar.

                  Een nieuw product op de markt zetten is altijd moeilijk, en blijkbaar zijn we allemaal wat blind geweest.

                  EVS is ook al gene vette dit jaar...

                  Comment


                  • Re: Aandelen

                    Ons laatste aandelen vorige week verkocht.
                    Broek niet aan gescheurd, maar ook (bijna) niks opgebracht in de vijf jaar dat we ze hadden.
                    Dus toch wat verlies aan gedaan, maar met de interesten van de laatste jaren, is dit 'verlies' ook verwaarloosbaar.
                    Nu komen er geen meer in huis .
                    Groetjes

                    Comment


                    • Re: Aandelen

                      Jawadde.
                      En ik maar naar die YT filmpjes kijken en mijn bedenkingen hebben tegen hypes (en Feesboek en zo... )
                      En daardoor iets vergeten, volgens de visie van de belegger, dus.
                      Avago Technologies Ltd +7,5%

                      Om te volgen.
                      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                      Comment


                      • Re: Aandelen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                        Jawadde.
                        En ik maar naar die YT filmpjes kijken en mijn bedenkingen hebben tegen hypes (en Feesboek en zo... )
                        En daardoor iets vergeten, volgens de visie van de belegger, dus.
                        Avago Technologies Ltd +7,5%

                        Om te volgen.
                        Nu weet ik waar de opbrengst van de "Bucket Challenge" kan naartoe gaan...
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • Re: Aandelen

                          Een goede verstaander.......
                          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                          Comment


                          • Re: Aandelen

                            Over Januari kunnen we niet klagen. Een dikke 10% in één maand. Nog nooit meegemaakt.

                            Comment


                            • Re: Aandelen

                              Gouden tijden... zowel letterlijk als figuurlijk te nemen .

                              Comment


                              • Re: Aandelen

                                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                                Over Januari kunnen we niet klagen. Een dikke 10% in één maand. Nog nooit meegemaakt.
                                Inderdaad, het beursklimaat is dezer dagen zeer gunstig. Hier ook al wat kunnen meegenieten. En hopelijk kan het feestje blijven duren, warvoor ik wat vrees, maar goed, wie durft hierover betrouwbare uitspraken te doen ???
                                Leeft en LAAT LEVEN !

                                Comment

                                Working...
                                X