Eerst het origineel van Irineas
En dan de bewerking van Gno !
En ik vind hem helemaal goed.
Dit is genomen bij net optrekkende mist op tweede paasdagmorgen.
Dit is overigens waar het hier op dit Forum om gaat, leren van elkaar, laat elkaar zien hoe het kan en moet.
En dat geld ook voor het maken van een HDR.
En natuurlijk samen fotokes maken.
![]()
Laatst gewijzigd door Irineas; 23 april 2009 om 21:35 Reden: Origineel bijplaatsen uit ander draadje
Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol ☻
mooie bewerking van gno
deze is beter dan de eerste van de brug die je gepost heb
maar waar gaat dit hier naartoe op bd als ze al eerst fotos posten
en dan nog eens dezelfde foto op bd zetten bewerkt door iemand anders![]()
ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
*BD1034BE
Juist. Vind dat geen inbreng van de TS eerlijk gezegd.
Ofwel bewerk je deze zelf en zet hem in beoordeling of te wel niet.
Nu staat hij niet terecht in SC vind ik. Sorry maar dat is mijn eerlijke mening.
De foto op zich is geen slechte bewerking Irineas alleen zag ik liever de brug in het midden van de foto.
No hard feelings he?![]()
Je kan de originele hier bijplaatsen
Hans[Mod]
Laatst gewijzigd door CH Photography; 23 april 2009 om 17:12
Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt
deze brave man had mij dat gevraagd,en ik heb proberen mijn best te doen,dat het met posten verkeerd liep,daar kan ik niet voor.maar als we allemaal een beetje helpen niewaar.....wordt het er alleen maar beter op
daar doen we het per slot van rekening voor hé
René,
graag gedaan
grtjs,
gNo
Never any hard feeling Schoonspikke.
Eerlijke meningen worden altijd geapricieerd.
De foto is genomen vanaf het begin van de Wilhelmina brug en is daardoor in perspectief.
Een centrale foto zal ik voor u de volgende keer maken.
@ Gno, helemaal en nogmaals bedankt.
Het is fijn met je samen te werken.
Maar zaken zijn nu recht getrokken met de draadjes en de medewerking van Hans en nu kan iedereen weer zijn eerlijke mening zeggen.
En dat acht ik hier zeker zo belangrijk
Eigenlijk wilde ik hiermee ook een tegenhanger tonen van de vaak korte lontjes.
Echt tonen dat het ook anders kan, samenwerken mogelijk is en er dan hele geslaagde zaken voor ons aller hobby uit voort kan vloeien.
Ben je het hier wel of niet mee eens ?
Beoordeel dan altijd eerst de foto en zet dan er ook een zeer korte en zakelijk mening over in. Graag lees ik die na mijn vakantie.
Doen hoor !![]()
Laatst gewijzigd door Irineas; 23 april 2009 om 22:27
Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol ☻
Compo mag toch meer verzorgd worden als je voor dit soort foto's wilt gaan met een symbiose tussen de voorste en achterste brug.
Het is niet omdat het, en mistig is en je 2 mooie maar aparte bruggen ziet dat je ook een goede compositie/foto hebt op dat moment.
Iedereen heeft zijn visie en die is evenwaardig aan die van alle andere personen, maar dit neemt niet weg dat je je eigen werk met de nodige strengheid moet bekijken en blijven doen.
Over de 2e foto kan ik zeggen dat de lucht te artificieel is en de rest van de foto te donker.
Nou ik probeer je echt serieus te volgen, maar dat valt even niet mee.
Ik vermoed dat je nogal op een erg persoonlijke wijze de bedoelingen van mijn foto aan het invullen bent gegaan, maar dan wel geheel met jouw fantasie.
En dat zonder de plaat en de begeleidende tekst gewoon echt even goed te bekijken en te lezen, en te accepteren als een weergegeven situatie bij optrekkende mist met diens eigen licht en sfeer effecten. Dat staat er overigens ook en meer niet.
Jij dringt nu het forum even snel het idee op dat er hier een simbiose had moeten worden gepleegd tussen twee bruggen die alleen maar achter alkaar liggen te liggen.
En voortbordurend op jouw aanname stel je meteen een aantal bijvoeglijke naamwoorden aangaande mijn zelfkritiek en streng zijn en zo waar je toch echt al geheel de plank had misgeslagen.
Had ik die bruggen willen samenvoegen, geloof me , dan had jij dat echt niet gezien.
verder zou dat een totaal onzin foto opleveren welke ik dus ook zo niet zou maken laat staan verzinnen.
Dan jouw commentaar op foto 2 waarbij de lucht van foto 2 niet goed was maar blijkbaar er wel een goed verzorgde compo was omdat je daar niets over zegt.
Dit is een HDR bewerking van de eerste foto.
En die kan je wel of niet mooi vinden, maar de compo is echt wel het zelfde.
Had je nu rustig even aandacht aan de teksten besteed dan had je gegarandeered anders gereageerd zonder die vooringenomendheid van jouw aanname.
En wil je zo vriendelijk zijn wat voorzichtiger anderen op hun persoon aan te spreken? zoals kreten aangaande betere zelfkritiek hebben en dergelijke ? en Zeker als je de ander niet kent ?
Daarmee geef je namelijk helemaal geen bepoordeling van de foto, maar van de persoon. En de persoon is hier nooit een onderwerp van enige discussie.
Verder heb jij die positie ook helemaal niet ten opzichte van wie dan ook.
Ik heb niet met jou in dezelfde zandbak gespeeld en had mogelijk je vader wel kunnen zijn. Dus neem dat in acht.
Dit komt affronterender over en geeft ongewenste sferen in draadjes.
Dus niet meer doen.
Mijn advies, efkes rustig de draadjes doorlezen en niet te snel conclusies trekken.
Dat geeft voor mij betere kritieken en leermomenten waar ik ook echt wat mee zal kunnen.
Dat zal Micro ook wel gezien hebben. En had hij geschreven dat de tweede ook een slecht compo had dan was het ook niet goed.Dan jouw commentaar op foto 2 waarbij de lucht van foto 2 niet goed was maar blijkbaar er wel een goed verzorgde compo was omdat je daar niets over zegt.
Dit is een HDR bewerking van de eerste foto.
En die kan je wel of niet mooi vinden, maar de compo is echt wel het zelfde.
En de rest van je repliek? komaan zeg. Doet mij denken aan " Grumpy old men".
Wat de foto betreft. Spreekt mij niet aan. Compositie is niet goed. Eén landhoofd wel en het andere niet. Wat ik wel kan smaken is de dat de tweede brug een centrale plaats krijgt op je foto. Links een stuk croppen en er kan wat mij betreft nog wat water af ook. De waterlijn staat mooi recht een dat is super. De bewerking maakt er nog geen betere foto van.
Verder kan ik Wanka Tanka wel volgen, beter een topic starten met je eigen foto die je wil laten verbeteren door een fora collega. En die kan dan in "reactie" zijn bewerking plaatsen met de "hoe en waarom heb ik dat gedaan verhaal" erbij.
En verder nog een goed verlof Irineas.
Ik vind dat geen probleem, als een medeposter van alhier een beeld van mij, op mijn vraag, of op zijn minst met mijn akkoord, even gaat bewerken. Je hebt nu eenmaal meesters en leerlingen, en meester moeten ook hun nek durven uitsteken.
Zo kunnen leerlingen bijleren, wat er allemaal in hun beelden stak, dat ze er zelf niet zonder meer uit kregen.
C U,
Raf
Irineas merci voor de reactie en zulke draden volg ik steeds op de voet.
gNo kent me ondertussen al een beetje als persoon en als BD,er.
Maar je zou eens eventueel kunnen proberen je foto te plaatsen in Beoordeling en dan doen zoals ik op dit draadje gedaan heb.Tenminste als je wil dat ze der aan gaan frutselen he?
Maar dan heb je mooi voorbeeld van hun verbeteringen die kan je vergelijken met die van jou.
De interpretatie is natuurlijk heel iets anders.
Ik vind dit geen terechte opmerking van je..Allez lansg de ene kant wel en langs de andere niet.
Je kan wel een foto afstaan die hij als voorbeeld gaat bewerken maar dan post je die toch niet zeker? Das met iemand anders zijn pluimen gaan lopen..
Neem nu een voorbeeld.Ik noem twee namen. Xiebu en wanka die in het verleden hier al meer dan hun pluimen hebben verdiend met nominaties en al.
IK vraag aan 1 van hen kom eens wat RAWS halen en zie maar wat je er mee doet en geen tag onder de fotos.
Ik zo fier als een gieter een prachtige foto geplaatst met Oeh,s en ahhhh,sss.
Wie gaat er dan met de eer lopen?
Je kan beter eens vragen aan deze personen hoe ze het doen en dan op verkenning gaan.
Heb ik ook gedaan en je kan duidelijk een verschil zien tussen mijn allereerste posts en bv mijn laatste.
gNo die heeft daar nu ook reeds ook al een beter resultaat door naar de experts te luisteren. Dus zelf proberen is nog altijd de beste leerschool..al het andere ook al is het toegelaten moet je zelf niet willen.
En als je dat raar vind dat ik dit zeg dan mag je gerust reageren hoor.
maar je moet gewoon zelf de creatieviteit van een ander niet misbruiken maar zelf gebruiken.
Niet persoonlijk bedoeld dit laatste.
Ps..
Voor alle andere BD,ers.
Wanka en Xiebu zijn maar een paar voorbeelden hoor.
...
Laatst gewijzigd door schoonSpikke; 24 april 2009 om 08:00
ja Pascal er is verschil
o.t. zet de aanpassing onder de uw eigen naam op de topic in een reactie(kan de t.s. eventueel nog verwijderen)
de t.s. en wij leren er toch wel van
mvg Wilfried
7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L
wel,bij deze dan,
en de ts kan hem laten verwijderen,
und der basis vom der basis ist "postgrund"![]()
Nou maak je er wel een heel erg gekleurd ingevuld verhaal van hoor.
Dat zijn nadrukkelijk jouw associaties en wijze van interpreteren. Jammer.
Je loopt pas met andermans veren als je net doet of je de uitvinder of maker ergens van bent en dat claimt. En dat is hier dus absoluut niet het geval.
Hier is duidelijk in de header het gehele totstandkomingsproces omschreven met de reden waarom. En dus, ere wie ere toekomt.
En het enige fiere dat hier wordt getoond is dat een gewone nette foto in vriendschap wordt bewerkt. En dat fenomeen vriendschap wordt hier daardoor mede getoond.
Maar daar ga jij langs af, en je introduceerd zelfs een teneur in dit draadje dat er niet aanwezig was. En dat is echt jammer.
En nu zoals we hadden afgesproken on topic. !!
Het origineel is een typische oude doos foto, (van een oude doos, al zeg ik het zelf) die met moderne middelen gemaakt is, en vervolgens met nog modernere bewerking naar het heden is getransformeerd.
En dat is een experiment op zich denk ik welke goed gelukt is te noemen.
De gerestaureerde stenen in deze brug tonen zich nu als niet te voren en dat is wat deze brug ook maakt.
De er achter staande brug is natuurlijk centraal gehouden, wat gewoon logisch is.
En daardoor is de rest natuurlijk niet centraal met beide brughoofden.
De rivier loopt hier immers in een bocht en het brughoofd rechts is door de daar liggende boten niet te zien en een rommeltje.
Dus om daar een foto op aan te pakken, daar doe je mijns inziens de foto mee tekort en ga ik niet in mee. Maar het is wel een logische opmerking als je de situatie daar niet kent.
En dan tenslotten @ Gno.
Helemaal te gek die bewerking,![]()
Als je hem nog efkes zou doortrekken lijkt het een in blauw gemaakte pentekening.
Lekker laten staan.
En over twee weken maken we een afspraak hiervoor.
Groeten maar weer, en vergeet niet, de foto's en de rest heel kort en zakelijk.![]()
Laatst gewijzigd door Irineas; 24 april 2009 om 13:43
Irineas ik denk dat je mij verkeerd begrijpt en het spijt me dat ik je misschien op de tenen heb getrapt want dat is zeker niet mijn bedoeling;
Ben altijd de eerste om te helepen waar ik kan maar blijkbaar valt het steeds verkeerd uit.
Ik zal nog eens alles overlezen en kijken wat ik verkeerd geschreven heb want ik val je niet persoonlijk aan.![]()
Na mijn vakantie eens alle reacties nog er eens op na gelezen.
Het doet me deugd dat mensen het klaarblijkelijk ook goed vinden als je hier samen zaken voor elkaar krijgt, èn daar ook eerlijk voor uit komen.
@ Schoonspikke.
Geen enkel probleem met uw reactie hoor.
Duidelijk wordt weer eens gemaakt dat je heel erg eenvoudig woorden anders kunt begrijpen aan wat je tot een ander schrijft, en aan wat je bedoelde te zeggen in een later stadium.
In dit geval is dat duidelijk in goede verhouding en zonder scheldpartijen gegaan.
En als dat zo kan, dan blijven we een heel goed forum houden zonder dat we allemaal op de tenen lopen en ieder tweede bericht een excuus aan een ander is of moet zijn.
Want dat moet ook weer niet hoeven.
Dus, iedereen, alles zeker gewaardeerd, net terug van vakantie en moet wat shots gaan bekijken op de pc.
Ik had er een kaartje of twee vol van.
Wel veel point en shoot vanwege de hernnering, het moment en de familie.
Maar ook een paar serieuze pogingen gewaagd hoor.
EN die komen hier vanzelf.