Een beetje nabewerking zou hier geen kwaad kunnen. Door wat met de curves te spelen kan de zaak wat opgelicht worden en wat contrast toegevoegd worden.
Bij de tweede toch een behoorlijke storende aanwezigheid van mensen op de achtergrond.
Op een gave huid kun je niet scherpstellen
Simpele albumpjes
heel lief plaatje die eerste.
grt,bouk.
wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
Onze albums: http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
Ik vind de composities van de foto's niet zo goed, ik vind ze ook iets te donker vooral de tweede en derde.
De horizon is op geen enkele foto correct gepositioneerd.
Groeten,
Wim
Ik mis de zomer in de 3 platen.. (blauwe zee, goudgekleurd zand, ..)
(Bij de eerste cava nog)
de ideën zijn goed maar de foto's komen wat somber over.
Porochelt bedankt voor je reatie maar de fotos zijn zo uit de camera gestroomd en wou ze zo laten omdat ik geen zij had om ze te bewerken wegens vorige comentaren die duidelijk gericht waren aan mijn adres als gepruts.Zijn niet meer of minder shots van momentopnames.
de eerste![]()
ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
*BD1034BE
efkes oplichten met levels en tikkeltje contrast toevoegen is al genoeg om 1 & 2 te doen sprankelen.
bij nrke 3 is de aangespoelde persoon op de achtergrond echt wel storend![]()
Canon Eos 450D
Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS + EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS + EF 50 mm f/1.8 II
Sigma 10-20 f4-5.6 EX DC HSM
Waarom nu meteen weer zo extreem bewerkt? Alleen wat met de levels spelen levert al voldoende verfrissing op. Bovendien is nu weer een halo bij de linker badmeester ontstaan.
Ik heb zelf de tweede even bewerkt (2 minuten werk) en al een stuk beter, ondanks dat ik alleen het kleine formaat had. Als je wilt stuur ik 'm je op
Op een gave huid kun je niet scherpstellen
Simpele albumpjes
Extreem? Ik snap U niet goed hoor.En een Halo daar is zeker geen sprake van vind ik.
Ik heb daar ook maar 2 minuten over gedaan hoor? Ik heb gewoon de curven wat opgetrokken tot Liniear contrast en verder niets....
Stuur me jou versie maar eens via mail.
Ik ben eens benieuwd.Zal een Pm Sturen.![]()
de eerste is de moeite om te houden,
de andere mag je in je vakantiealbum plakken.
wat de opmerkingen over "recht uit de camera" betreft, dat heeft geen enkele meerwaarde, in tegendeel.
als je weet wat je met levels en curves kunt doen (én niet extreem) zit je al goed.
daar hoef je écht geen it-genie voor te zijn.
mm
Ik heb dat toch reeds bewezen geloof ik dat ik met die levels en curves kon werken dus...Ik weet echt niet wat het probleem is hoor..Ik kan echt niet meer uit deze opnames halen echt niet..Probeer het zelf eens als je wil en post hem hier aub?
Allez kom dan op he mensen..![]()
Ik heb me ook even aan de eerste foto gewaagd...
De tweede en derde vind ik net zoals hiervoor al gezegd niet echt de moeite waard, voornamelijk door de storende achtergronden.
Met de levels een heel klein beetje opgelicht en wat meer contrast gegeven, maar vooral de saturatie een flink stuk opgetrokken.
Ik vind deze foto echt wel iets hebben, al zou ik zelf de badmeesterstoel iets meer naar links geplaatst hebben.
Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
vroeger op dit forum bekend als wAckO