Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statief.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Statief.

    Hallo allemaal,

    Ik wil een statief aanschaffen voor mijn camera + objectief.
    Ik gebruik de Nikon D80 in combinatie met de Sigma 170-500mm APO DG.
    Dit is bij elkaar een gewicht van ca. 2,1 kg.

    Ik wil maximaal € 130,- uitgeven.

    Kunnen jullie mij een statief aanraden?


    Alvast bedankt,
    Maarten.

  • #2
    Re: Statief.

    simpel gezegd...

    Neen

    Om te weten een goed statief koop je maar slechts ééns in je leven.
    Daarnaast moet je zoal weten dat niet enkel het 'gewicht' van je camera en lens een rol speelt maar zo ook de aantal mm'ers...

    Maw:

    Gewicht body & lens= 2.1 kg
    Per 100 mm komt er 1kg bij

    Dat geeft je in totaal 2.1 + 5 = 7.2 kg

    Wil je een statief die 'degelijk' is waarbij je deftige opnames kan met maken, zal je je vooropgesteld budget met zeker € 30 mogen verhogen.

    Het is niet enkel de statief maar zo ook je balhoofd die een belangrijke rol speelt in de stabiliteit van je toestel... hoe groter de dekplaat hoe stabieler je geheel... wil je een goede statief met balhoofd... dan mag je je budget al minimaal gaan verdubbelen.

    055 XPro B met 3-weg 804 kost nu rond de € 225 samen

    Comment


    • #3
      Re: Statief.

      Voordat bedrag: geen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Statief.

        Bedankt voor de reacties.
        Het mag wel wat duurder, tot zo'n € 170,-

        Zijn er dan beter statieven?

        Comment


        • #5
          Re: Statief.

          Oorspronkelijk geplaatst door Maarten11 Bekijk bericht
          Bedankt voor de reacties.
          Het mag wel wat duurder, tot zo'n € 170,-

          Zijn er dan beter statieven?
          Lees eens goed wat er hier stond geschreven van uitleg

          Je moet al minimaal een statief hebben die 7.2 kg als draagvermogen heeft.... beter is nog een statief met een draagvermogen van 10 kg.

          Comment


          • #6
            Re: Statief.

            Spaar gewoon een tijdje langer en koop ineens een deftig statief......nu vodden kopen om tot de conclusie te komen dat het net niet voldoet is helemaal weggesmeten geld. Indien je regelmatig eens op aangeboden gaat kijken kom je zeker wel eens een deftig statief tegen een redelijke prijs. Snuffel eens op internet.....er worden in sommige winkels degelijke statieven aangeboden die einde reeks( weliswaar ouder model maar nog steeds degelijk) zijn voor een aanvaardbare prijs.
            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

            Comment


            • #7
              Re: Statief.

              we moeten niet gaan overdrijven, voor dat geld kun je een mooi Manfrotto statief met kop aanschaffen, de meesten hebben op dit moment een set aanbieding van rond de
              150 Euro, natuurlijk is het geen Gitzo , maar voor dat bedrag een goed bruikbaar statief,
              wat een best gewicht kan hebben, mocht het allemaal wat zwaarder is deze geod uit te breiden met bv een zwaardere kop tzt.
              Heb dit zelf ook en gebruik het met een 1D en een 100-400 dus qua gewicht niet echt licht.
              natuurlijk moet je er geen 500 of 600 mm aan hangen dat begrijp ik, maar voor "normaal" gebruik is dit prima bruikbaar.
              Mijn beste Foto moek nog trekke.

              Comment


              • #8
                Re: Statief.

                Voor statieven: kostprijs in GB is een stuk lager dan België en Nederland.
                Wharehouse Express: die combi van 055XproB met 804RC2: £ 157 of € 174.32
                Bij Konijnenberg betaal je voor hetzelfde € 225.22 (+25%)
                Dus een degelijke combinatie voor een aanvaardbare prijs.

                Bestelling en levering gebeuren heel vlot en zeer degelijk verpakt.

                Ik zou je wel aanraden om een balhoofd te gebruiken ipv een 3 weg kop met een dergelijke telezoom. en zoals aangehaald: een grote statiefplaat. De RC2 snelkoppeilg is wat te klein. RC4 is handig en groter.

                mvg

                Franky

                Comment

                Working...
                X