Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke teleconvertor voor Tam. 70-200mm 2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke teleconvertor voor Tam. 70-200mm 2.8

    Hallo,

    Welk merk en type teleconvertor (2X) werkt feilloos met de Tamron 70-200 mm 2.8 IF LD SP Di......
    Iemand ervaring mee ... info is welkom! Dank

  • #2
    Re: Welke teleconvertor voor Tam. 70-200mm 2.8

    Hou er rekening mee dat de beeldkwaliteit van die lens er flink op achteruit gaat als je een 2x teleconverter gebruikt.
    De autofocus zal ook veel trager worden.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Welke teleconvertor voor Tam. 70-200mm 2.8

      Ik heb er een 2x tc van Kenko opgehad.

      Het resultaat was een bak aan CA.

      Niet doen zo'n 2x TC. Hooguit tot 1.4 gaan.

      Comment


      • #4
        Re: Welke teleconvertor voor Tam. 70-200mm 2.8

        Beiden dank voor de info!

        Comment


        • #5
          Re: Welke teleconvertor voor Tam. 70-200mm 2.8

          Ik zou ook niet verder dan 1.4x gaan. Bij 2x is het resultaat gewoonlijk niet beter dan wanneer je gewoon cropt op de pc...

          Kenko en Tamron TC's passen wel denk ik.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Welke teleconvertor voor Tam. 70-200mm 2.8

            Klopt, tenzij je een 300mm f/2.8 of iets dergelijks gebruikt. Die zijn zo goed (mag ook wel als je weet hoeveel die kosten, ongeacht de fabrikant) dat ze een teleconverter goed 'verdragen'.
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment


            • #7
              Re: Welke teleconvertor voor Tam. 70-200mm 2.8

              Ik zou ook niet verder dan 1.4x gaan
              Ik volg
              Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

              BD1614BE

              Comment


              • #8
                Re: Welke teleconvertor voor Tam. 70-200mm 2.8

                Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                Klopt, tenzij je een 300mm f/2.8 of iets dergelijks gebruikt. Die zijn zo goed (mag ook wel als je weet hoeveel die kosten, ongeacht de fabrikant) dat ze een teleconverter goed 'verdragen'.
                Ja, maar hier vind ik weinig concrete en juiste info over, zeker naar ons Sony/Minolta gegeven...toe

                http://www.sigmaphoto.com/shop/300mm...-dg-hsm--sigma

                Die EX DG 300 mm 2.8 is een dijk van een lens, met de TC Sigma EX AF 2X erop blijkt volgens sommigen de AF niet te werken...dus MF .....
                De HSM zou ook niet werken bij ons (SONY/KM) alléén de ingebouwde AF uit de body ??
                Zeer vaag en weinig goede info....

                Ook (nog) weinig natuurfoto's te vinden (300mm + 2x TC van Sigma) .....
                Want de combinatie zou leuk zijn daar je dan de 300 mm zo kunt gebruiken, voor sport, concert, low light situaties...enz...en met de TC, natuur .......
                't zal dreaming zijn (of blijven) .....greetz

                Comment


                • #9
                  Re: Welke teleconvertor voor Tam. 70-200mm 2.8

                  Oorspronkelijk geplaatst door Petronix Bekijk bericht
                  Ja, maar hier vind ik weinig concrete en juiste info over, zeker naar ons Sony/Minolta gegeven...toe

                  http://www.sigmaphoto.com/shop/300mm...-dg-hsm--sigma

                  Die EX DG 300 mm 2.8 is een dijk van een lens, met de TC Sigma EX AF 2X erop blijkt volgens sommigen de AF niet te werken...dus MF .....
                  De HSM zou ook niet werken bij ons (SONY/KM) alléén de ingebouwde AF uit de body ??
                  Zeer vaag en weinig goede info....
                  HSM werkt wel op een Sony body... tenminste als de lens met HSM uitgerust is en dat is bij deze Sony-variant niet het geval.

                  Maar als je toch in deze prijsklasse kijkt , dan zou ik toch een Sony of Minolta lens zoeken - ergens is er een thread met links naar tweedehands exemplaren
                  Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke teleconvertor voor Tam. 70-200mm 2.8

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sony63 Bekijk bericht
                    HSM werkt wel op een Sony body... tenminste als de lens met HSM uitgerust is en dat is bij deze Sony-variant niet het geval.

                    Maar als je toch in deze prijsklasse kijkt , dan zou ik toch een Sony of Minolta lens zoeken - ergens is er een thread met links naar tweedehands exemplaren
                    DAnk Sony63 voor de reactie: maar deze lens heeft toch HSM zie: http://www.sigmaphoto.com/shop/300mm...-dg-hsm--sigma

                    maar werkt ze dan met de originele Sigma TC 2x EX AF.....????????

                    Volgens de Amerikaanse (Sigma) bijhorende tabellen niet ?? : zie de tabel naast de lens op hun site....

                    Corresponding Mounts :
                    -Sigma HSM
                    CONV

                    -Nikon HSM
                    CONV
                    D

                    -Canon HSM
                    CONV

                    -Sony/Minolta CONV (geen aanduiding van HSM functie hier....)

                    -Pentax CONV


                    En de prijs, ja idd, niet mals, maar dit geheel (300mm + TC 2x ) kost +/- 2750 € nieuw, met 3 jaar garantie in NL..... en bij Sony zijn 300mm 2.8 zit je al aan 5995 € alleen voor de lens.... snap die "pricing" van Sony niet....
                    Ok de lenzen zijn technisch ok , maar ze zijn niet van platina hé

                    Op internet zijn inderdaag toffe 2de hands dingen..maar als ik naar de hogere mm's kijk geschikt voor natuurbeleving, dan ben ik ook snel 3000 € kwijt en zit met een vaste lens v.b. 500mm of 600mm.... deze combinatie (de 300mm + TC) maakt het mogelijk om ook ander doelgroepen te beleven zoals, sport, concert enz..

                    Greetz
                    Last edited by Petronix; 1 december 2010, 10:59.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke teleconvertor voor Tam. 70-200mm 2.8

                      Oh, ik dacht dat je naar een TC voor een Tamron 70-200 zocht...

                      Als je richting 300/2.8 wil, dan zou ik eerder naar Deze 300/2.8 HS G kijken dan naar een Sigma .

                      En die werkt perfect in combinatie met een 1.4 en 2.0 Minolta Apo TC (zowel de originele als type II of type D).
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke teleconvertor voor Tam. 70-200mm 2.8

                        Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                        Oh, ik dacht dat je naar een TC voor een Tamron 70-200 zocht...

                        Als je richting 300/2.8 wil, dan zou ik eerder naar Deze 300/2.8 HS G kijken dan naar een Sigma .

                        En die werkt perfect in combinatie met een 1.4 en 2.0 Minolta Apo TC (zowel de originele als type II of type D).
                        JA , idd, ik was begonnen met de 70-200 mm maar ik merk dat ik niet aan mijn mm 's kom voor de doelgroep in natuurwaarnemingen....(boven 500 mm ....)

                        DAnk voor de tip! alléén nog een betrouwbare verkoper vinden dan... die zoiets van de hand doet...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke teleconvertor voor Tam. 70-200mm 2.8

                          Die ebay-verkoper is absoluut betrouwbaar hoor.

                          Niet altijd dé goedkoopste ebay-prijs die je bij hem betaalt, maar je krijgt 100% geleverd wat de beschrijving vermeldt.


                          Als je veel mm's wil: een Minolta 400G + 2x TC werkt ook perfect, en het verlies aan beeldkwaliteit en AF-snelheid (bij gebruik van focus-limiter) is niet zo groot als bij om het even welke zoom + 2x. Die 400 HS G vind je zeker voor hoogstens dezelfde prijs als een 300/2.8 HS G.
                          Last edited by K-2; 1 december 2010, 11:43.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke teleconvertor voor Tam. 70-200mm 2.8

                            Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                            Als je richting 300/2.8 wil, dan zou ik eerder naar Deze 300/2.8 HS G kijken dan naar een Sigma .
                            dat is dus wat ik bedoelde

                            Oorspronkelijk geplaatst door Petronix Bekijk bericht
                            DAnk Sony63 voor de reactie: maar deze lens heeft toch HSM zie: http://www.sigmaphoto.com/shop/300mm...-dg-hsm--sigma
                            Corresponding Mounts :

                            -Sony/Minolta CONV (geen aanduiding van HSM functie hier....)
                            juist, de lens heeft HSM, maar het gebeurt wel vaker dat men voor Sony en Pentax de HSM weglaat (en toch dezelfde prijs vraagt) - dat wordt op de site duidelijk aangegeven
                            Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke teleconvertor voor Tam. 70-200mm 2.8

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sony63 Bekijk bericht
                              dat is dus wat ik bedoelde



                              juist, de lens heeft HSM, maar het gebeurt wel vaker dat men voor Sony en Pentax de HSM weglaat (en toch dezelfde prijs vraagt) - dat wordt op de site duidelijk aangegeven
                              Fijn, heb net antwoord gekregen van Sigma USA.........de HSM wordt inderdaad niet ondersteund !!!

                              En ook de regel van de Sony toestellen met serienummers boven of onder de 5000001in combinatie met de TC hebben invloed op al dan niet werken met AF of MF.

                              Dus géén Sigma!!

                              Ik ga K2 zijn raad opvolgen!
                              thanks

                              Comment

                              Working...
                              X