Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Review Nikon D3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Review Nikon D3

    eindelijk ..

    The professional Nikon D 'single digit' series of digital SLR's started life back in June 1999 with the groundbreaking D1. Groundbreaking because it was the digital SLR that broke Kodak's stranglehold on the digital SLR market and fundamentally brought prices down to a level which most professionals could afford (around the US$5,500 mark). Since then we have seen a steady progression in the evolution of this line of cameras. Whilst the core values of a high quality full-size body with integrated grip have remained constant, the line split into two halves (indicated by the X and H suffixes), one targeted at high resolution photography the other high speed sports type photography (lower resolution but faster continuous shooting). It's been almost three years since Nikon introduced a completely new digital SLR with a new sensor (the D2X) and there had been much anticipation that Nikon's next move would be a full-frame chip.
    www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

  • #2
    Re: Review Nikon D3

    Het kan ook niet anders: NIKON!
    [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

    Comment


    • #3
      Re: Review Nikon D3

      Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
      Het kan ook niet anders: NIKON!
      Zolang hebben ze moeten zoeken, om er maar een paar negatieve puntjes uit te halen
      De mensen die ik ken met een D3 zijn er alvast heel tevreden over

      Comment


      • #4
        Re: Review Nikon D3

        "Ik ook!" zei de gek
        [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

        Comment


        • #5
          Re: Review Nikon D3

          "the D3; possibly the most compelling, capable and well-rounded professional digital SLR ever made."

          Indrukwekkend
          flickr

          Comment


          • #6
            Re: Review Nikon D3

            Dat ziet er heel goed uit.

            Maar de prijs is natuurlijk ook zeker hoog genoeg, zeker als je de vergelijkende beelden van de "oude" Canon EOS 5D bekijkt (die ongeveer even goede resultaten haalt tegen een véél lagere prijs).
            Voor een professional zal die hoge prijs misschien niet zo'n groot probleem zijn, voor de meeste "amateurs" zal een 3D wel net iets te duur uitvallen...
            (Al zijn er waarschijnlijk wel amateurs die er toch het geld voor over hebben.)
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Review Nikon D3

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Dat ziet er heel goed uit.

              Maar de prijs is natuurlijk ook zeker hoog genoeg, zeker als je de vergelijkende beelden van de "oude" Canon EOS 5D bekijkt (die ongeveer even goede resultaten haalt tegen een véél lagere prijs).
              Voor een professional zal die hoge prijs misschien niet zo'n groot probleem zijn, voor de meeste "amateurs" zal een 3D wel net iets te duur uitvallen...
              (Al zijn er waarschijnlijk wel amateurs die er toch het geld voor over hebben.)


              Ik ga er één kopen!.......tweedehands binnen 3 jaar...


              Walter
              D850

              Comment


              • #8
                Re: Review Nikon D3

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Dat ziet er heel goed uit.

                Maar de prijs is natuurlijk ook zeker hoog genoeg, zeker als je de vergelijkende beelden van de "oude" Canon EOS 5D bekijkt (die ongeveer even goede resultaten haalt tegen een véél lagere prijs).
                Voor een professional zal die hoge prijs misschien niet zo'n groot probleem zijn, voor de meeste "amateurs" zal een 3D wel net iets te duur uitvallen...
                (Al zijn er waarschijnlijk wel amateurs die er toch het geld voor over hebben.)
                Bart, je zal ook wel beseffen dat de D3 in een andere categorie speelt door zijn professionele bouw, autofocus en FPS.

                Natuurlijk heeft niet iedereen al die eigenschappen nodig, en zou een concurrent van de Canon 5D meer dan welkom zijn in het Nikon gamma

                MVG,

                Comment


                • #9
                  Re: Review Nikon D3

                  Ik heb recent ook de D300 van dichtbij bekeken en wat vooral opvalt is hoeveel beter Nikon is geworden in twee jaar tijd.

                  Jarenlang had Nikon minder goede sensoren waardoor het echt nodig was om andere meerwaarde te kunnen aanbieden.

                  Nu heeft Nikon, naast deze andere meerwaarde, ook de beste sensoren, nu in de D3 en de D300, en ook de ruis reductie is duidelijk beter.

                  Het enige antwoord van de concurrentie op de D3 en de D300 tot nu toe is een prijsverlaging, gevolgd door nog een prijsverlaging...

                  Maar zelf denk ik er niet (meer) aan om met Nikon te starten tot er een D3 sensor te vinden is in een D80 DSLR.
                  En dan natuurlijk ook voor dezelfde prijs als een D80 nu.

                  Jan.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Review Nikon D3

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                    Ik heb recent ook de D300 van dichtbij bekeken en wat vooral opvalt is hoeveel beter Nikon is geworden in twee jaar tijd.

                    Jarenlang had Nikon minder goede sensoren waardoor het echt nodig was om andere meerwaarde te kunnen aanbieden.

                    Nu heeft Nikon, naast deze andere meerwaarde, ook de beste sensoren, nu in de D3 en de D300, en ook de ruis reductie is duidelijk beter.

                    Het enige antwoord van de concurrentie op de D3 en de D300 tot nu toe is een prijsverlaging, gevolgd door nog een prijsverlaging...

                    Maar zelf denk ik er niet (meer) aan om met Nikon te starten tot er een D3 sensor te vinden is in een D80 DSLR.
                    En dan natuurlijk ook voor dezelfde prijs als een D80 nu.

                    Jan.
                    Ja, maar blijkbaar hebben niet alle mensen dezelfde behoeftes, deze week kwam hier een sportfotograaf (beroepsmatig), en deze had eigenlijk graag gezien, dat Nikon ook een toestel op de markt zou brengen in de behuizing van een D3, maar met een cropfactor, mechanisch a la D3, en met de iso voordelen van een D300, nu werkt hij met een D300, vroeger D2X, maar voor hem is FullFrame eigenlijk niet zo goed, vanwege de langere brandpunten die hij dan nodig heeft.
                    Wat ik nu kan met een 300mm, heb ik dan op FullFrame direct een 400 of 500mm lens voor nodig zegt hij, welke zeer zwaar en lomp zijn, om nog maar van de prijs niet te spreken.
                    Zo zie je maar, dat niet iedereen van hetzelfde gedacht is
                    En ik kan hem heel goed begrijpen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Review Nikon D3

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Ja, maar blijkbaar hebben niet alle mensen dezelfde behoeftes, deze week kwam hier een sportfotograaf (beroepsmatig), en deze had eigenlijk graag gezien, dat Nikon ook een toestel op de markt zou brengen in de behuizing van een D3, maar met een cropfactor, mechanisch a la D3, en met de iso voordelen van een D300, nu werkt hij met een D300, vroeger D2X, maar voor hem is FullFrame eigenlijk niet zo goed, vanwege de langere brandpunten die hij dan nodig heeft.
                      Wat ik nu kan met een 300mm, heb ik dan op FullFrame direct een 400 of 500mm lens voor nodig zegt hij, welke zeer zwaar en lomp zijn, om nog maar van de prijs niet te spreken.
                      Zo zie je maar, dat niet iedereen van hetzelfde gedacht is
                      En ik kan hem heel goed begrijpen




                      Als het waar is dat Nikon gaat uitkomen met een 24MP,dan hou je daar zelfs in de cropversie ongeveer 12MP over!Dat wordt echt het beste van 2 werelden

                      Walter
                      D850

                      Comment


                      • #12
                        Re: Review Nikon D3

                        Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                        Als het waar is dat Nikon gaat uitkomen met een 24MP,dan hou je daar zelfs in de cropversie ongeveer 12MP over!Dat wordt echt het beste van 2 werelden

                        Walter
                        Wacht maar eens tot je de prijs zal horen, het zou kunnen dat de goesting meteen over is

                        Comment


                        • #13
                          Re: Review Nikon D3

                          Ach, dat zeiden we van alle camera's tot nu toe..........
                          [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Review Nikon D3

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Wacht maar eens tot je de prijs zal horen, het zou kunnen dat de goesting meteen over is


                            Jaja,maar nu komt er toch eindelijk licht aan het eind van de tunnel.Jaren aan een stuk had de ene camerafabrikant cropfactor x,de andere y,een derde zweert bij 4:3 enz.Nu heeft het er toch de schijn van dat binnen een afzienbaar aantal jaren FF terug de norm is,en als je dan je oude DX lenzen nog kunt gebruiken.
                            Dat nieuwe vlaggenschip zal zeker "vork en trapleuning" (oude uitdrukking) kosten,maar binnen uiterlijk 5 jaar ga je ook die "ubercamera" voor een betaalbare prijs tweedehands kunnen kopen.Om nog te zwijgen van de vele afgeleiden die er zullen geproduceerd worden van zo'n camera,met minder toeters en bellen,maar werkend volgens hetzelfde principe en goedkoper.En zo komen we toch eindelijk,eindelijk in rustiger vaarwater,met camera 's die terug wat langer mogen meegaan en met de oude vertrouwde DOF en grote zoekers.


                            Walter
                            D850

                            Comment


                            • #15
                              Re: Review Nikon D3

                              Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
                              Het kan ook niet anders: NIKON!
                              Uiteraard hebben ze eerst bij CANON moeten gaan zien (cmos sensor)



                              even serieus nu:

                              Ik denk dat heel wat Canonians bij deze D3 toch overwegen om over te stappen, ik zelf ook
                              Toen ik voor mijn eerste digitale SLR ging (canon 10D) wilde ik in eerste instantie een Nikon, maar vond toen na wat vergelijken dat deze op het digitaal vlak nog niet helemaal mee konden, tot nu dus
                              Zo geklikt.
                              Nikon D300 - Nikon 18-200mm VR - Nikon 85mm f1.8D - Nikon 35mm f1.8G - Nikon SB600

                              Comment

                              Working...
                              X