Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is de Sigma APO 70-300 MACRO nu werkelijk zo goed ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Is de Sigma APO 70-300 MACRO nu werkelijk zo goed ???

Hallo,

Ik weet dat er al zoveel geschreven is over de Sigma APO 70-300mm MACRO, maar ik twijfel toch nog. Net omdat de lens zo populair is en er zo veel goede reviews te vinden zijn, begin ik te twijfelen aan dit alles. Iedereen spreekt er vol lof over en zou de lens voor geen geld van de wereld willen missen (ok dit is overdreven ), maar is de lens wel zo perfect als hij wordt beschreven ? Zijn er dan geen enkele nadelen en alleen maar voordelen ? Ik geloof het niet...

Grtz,
    Jochen
    Nikon D50

Re: Is de Sigma APO 70-300 MACRO nu werkelijk zo goed ???

Ik heb deze lens net 2e hands (nieuwstaat) gekocht, met als hoofddoel het gebruik op de voetbal ... en ik moet zeggen ik ben er van verschoten, in positieve zin !

Toch nog mooi scherp, en dat over een grote afstand.
    Voorbeeldjes kan je trouwens vinden in showcase onder "Sport" --> YR KV Mechelen vs. Waasland" en "Natuur & Landschappen --> Dagje in de haven"

Ik wil trouwens gerust wel eens ergens afspreken dat je er is mee kan spelen

Groeten,

Chris
    Website
    Nikon D800s + Nikon D70s + Nikkor 50mm + Nikkor 80-200mm + Nikkor 16-35mm + batterygrip + SB-800

Comment

Het enige probleem wat ik met de lens heb is het scherpstellen tussen 200 en 300 mm, vaak blijft hij dan pendelen en vindt geen scherppunt. Waatschijnlijk komt dat door de lage lichtsterkte in dat berijk. Met de Nikon 70-300 hetzelfde probleem.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen
        Het enige probleem wat ik met de lens heb is het scherpstellen tussen 200 en 300 mm, vaak blijft hij dan pendelen en vindt geen scherppunt. Waatschijnlijk komt dat door de lage lichtsterkte in dat berijk. Met de Nikon 70-300 hetzelfde probleem.
        Mja, dus daaruit kan ik besluiten dat deze lens niet geschikt is voor autosportfotografie. Correct me if i'm wrong Ik wil binnen dit en twee maanden een nieuwe DSLR aanschaffen, en zoals velen twijfel ik tussen Canon en Nikon. Als tele had ik voor Canon een 70-300 F4 IS in gedachte, maar als body wil ik liever een Nikon. Het enige probleem: ik vind geen direct alternatief, tenzij ik een pak geld meer ga neertellen voor een 70-200.

Dus... Om een verhaal kort te maken, wat is een goede, betaalbare tele voor Nikon bij autosportfotografie?

Comment

Het is een goede lens voor een spotprijs. Let wel de APO is beter dan de niet APO.
          Wel is ze een beetje traag bij het focussen. Met weinig licht focus je er soms naast...
          Maar al bij al een scherpe lens. Geen L-glas. Maar goed bruikbaar.
          En ik wil ze ook niet meer missen.....

Groetjes
          Skitch
          "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
          Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Ik ben ook heel tevreden,ik heb ze op mijn minolta D5,en kan er scherpe foto's mee maken,ook in het macro bereik,helemaal geen spijt van de aankoop.
            Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
            Web-Albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door diCie
              Dus... Om een verhaal kort te maken, wat is een goede, betaalbare tele voor Nikon bij autosportfotografie?
              Misschien is een Sigma 80-400 OS of een Bigma (Sigma 50-500) iets.
              NB: Sigma heeft ook zo een 70-200 2.8...
              www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paul C
                Misschien is een Sigma 80-400 OS of een Bigma (Sigma 50-500) iets.
                NB: Sigma heeft ook zo een 70-200 2.8...
                Drie prachtige lenzen idd, maar de 80-400 OS heeft geen HSM en is imho. dus minder geschikt voor autosportfotografie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LucD
                  Drie prachtige lenzen idd, maar de 80-400 OS heeft geen HSM en is imho. dus minder geschikt voor autosportfotografie.
                  Dan lijkt de Sigma 70-200 idd beter geschikt (indien nodig met een 1.4x TC). Enja, dan moet ik maar wat doorsparen, de kwaliteit zal zijn vruchten wel afwerpen

Comment

Ik vind dat dit allemaal hetzelfde blijft : een tele moet kunnen inzoomen en als blijkt dat de lens niet deftig kan autofocussen tussen 200 en 300mm dan vraag ik mij af wat er dan wel zo goed aan is ? Dan koop je beter een lens tot 200mm die deftig is en ook voor rond de 300 eur

Grtz
                    Nikon D50

Comment

Best mss eerst mededelen waarvoor je de lens zal gebruiken ?

Voor autosportfotografie zou ik alvast maar beginnen doorsparen want dan komt deze lens tekort denkek (vooral in AF en in lichtsterkte welteverstaan)...

Je hebt niet constant scherpe foto's met deze lens...
                      Laat ons zeggen 1 op 3 foto's die ik neem is naar mijn normen tack-sharp...

Hou ook rekening met bewegingsonscherpte.... (300mm x 1,5 crop = 450mm)
                      Velen vergeten dus soms (mezelf incluis ) dat je op 300mm minstens een sluitertijd van 1/450e moet hebben...

Verder vind ik de lens naar mijn normen zeker aanvaardbaar scherp 'wijd open' (f4).
                      De macro-functie 1:2 moet je ook niet onderschatten..
                      Voor vlinders bvb is 1:2 meer dan genoeg + je hebt een grote werkafstand op 300mm...

Het grote nadeel is natuurlijk die AF die traag & lawaaierig is in vergelijking met canon-lenzen bvb (USM).
                      Maar van dat slecht autofocussen tss 200-300mm heb ik nog niet veel van ondervonden...
                      Ze gaat idd wel wat sneller hunten naar mijn ervaringen...

Al bij al mag je niet vergeten dat dit lensje maar 225 euro kost..

Ik zou zeggen zoek eens een fellow-BD'er op die dezelfde lens heeft en testen maar, als je écht zekerheid wil

En indien je er een koopt, zie dan dat je de APO DG versie hebt...(betere coating)

Comment

Ik zou een tele willen gebruiken voor vliegtuigen, vogels te spotten en mss een object dat heel ver weg is. (een huis, boom, ... ) Verder wil ik ook aan macro doen. Vooral bloemen dan.
                        Natuurlijk ben je altijd beter met 2 verschillende lenzen : 1 voor de macro en een andere voor het tele gebruik. De telelenzen vind ikzelf ontzettend duur en zal zeker niet voor het eerste jaar zijn. Ik zoek dus naar een andere oplossing zoals de APO van Sigma...
                        Wat ik nog niet snap is dat ik soms foto's zie van bloemen, insecten die gemaakt zijn met bv een 300mm lens. Gaat dit met alle lenzen ?

Btw : het lijkt mss dat ik die Sigma APO 70-300mm volledig wil afbreken. ik wil gwn ff zeggen dat dit niet het geval is. In mijn ogen schijnt de lens zo fantastisch te zijn dat het moeilijk te geloven is, vandaar mijn twijfels...

Jochen
                        Nikon D50

Comment

Ze is goed genoeg voor autosport. AF is zeker wel snel genoeg, en lichtsterkte is echt geen punt hoor. Ik gebruik op circuit 90% van de gevallen F11 om te pannen.

Het is gewoon een goeie lens. Wel niet lichtsterk genoeg voor macro's in mindere omstandigheden, maar onder geod licht

Comment

Komt de Tamron 70-300 of de 75-300 niet in de buurt van de sigma apo 70-300 op vlak van kwaliteit enz ?

Groet
                            Nikon D50

Comment

o.a. deze zijn met de Sigma 70-300 APO DG genomen:

Ik ken er niks van, maar heb (tijdens uittesten van nieuw lenske) een paar fotokes gemaakt van dit beestje :confused:

ISO200 - 1/500e - F7.1 - 150mm (Focal Length in 35mm = 225mm) - Nikon D70 + Sigma 70-300 APO DG Edit: Nog eentje uit dezelfde reeks die me wel aansprak:

Het verhaaltje nog maar eens (in 't echt, zonder insinuaties ;) ) Exif: ISO200 - 1/500e - F8 - 300mm Dx (Focal Lenght in 35mm Film = 450mm )

Soms zeggen beelden meer dan woorden ... en ja, de AF is trager dan de AFS van Nikon, en ze maakt meer geluid.

Voor 200€ mag je geen gouden medaille verwachten, maar voor die prijs is ze moeilijk te kloppen.
                              www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

Working...
                              X