Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

S21 of andere top smartphone

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: S21 of andere top smartphone

    Oorspronkelijk geplaatst door Lugosi Bekijk bericht
    Globaal genomen zien de foto's er niet slecht uit, maar zelfs op 30% is de beeldkwaliteit van de bomen op de achtergrond al bedenkelijk, als je die op 100% ziet dan kan ik niet zeggen dat ik daar blij van wordt. Ik heb dat ook bij de foto's die ik met mijn smartphone maak, maar ik heb zo'n goedkope samsung, ik dacht dat duurdere toestellen dit niet hadden.
    Met de 2 voorbeeldjes die ik gaf wilde ik gewoon aantonen dat de kwaliteit van de foto's uit een goeie smartphone zeker kunnen gebruikt worden om af te drukken in een album, niet meer, niet minder. Beide foto's zijn snel (point en shoot) genomen op een moment dat ik mijn camera niet bij de hand had en dat ik 2 seconden tijd had tijdens de opbouw.

    Had ik die foto's liever met mijn D810 op een statief gemaakt? Natuurlijk! Maar die lagen 500m verder en we hadden nog genoeg te doen...
    Ben ik blij dat ik deze foto's met mijn gsm heb kunnen nemen? Absoluut!
    Zit ik te kijken of de bomen in de achtergrond een bedenkelijke kwaliteit hebben als ik door ons album ga? Nope!

    De vergelijking tussen fotograferen met een smartphone en een dslr gaat gewoon niet op. Je hebt oneindig veel meer mogelijkheden met een dslr, de kwaliteit zal altijd beter zijn.
    Maar naar mijn mening gaat fotografie nog altijd om het vastleggen van een moment waar voor jezelf of voor andere een emotie aan vast hangt. En dat is waar je blij van wordt, niet het feit dat als je een foto op 100% bekijkt alles perfect is. Want zoals eerder aangehaald, perfectie, het bestaat niet
    Nikon Z6ii, Nikon 85mm 1.8 S, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2,

    Comment


    • #32
      Re: S21 of andere top smartphone

      Ik heb een (nu al Oudere) iPhone 11 Pro Max.
      De Combinatie van 3 lenzen met een beeldhoek van UWA tot Portret is zaligmakend om zoiets in je broekzak overal mee te hebben.
      Natuurlijk is de UWA in de hoeken niet zoals hoort en verloopt de kunstmatige achtergrondonscherpte van de Portret Lens alles behalve perfect.
      Net zoals eender welke camera moet je rond deze beperkingen omheen werken.
      Een Smartphone camera is imo een krachtige tool voor foto's ..
      Ik heb onlangs de nieuwe Macbook Pro 16" uitgeprobeerd en op de App "Foto's" staan veel samples van de nieuwe iPhone 13 ..
      Ik kon het zelf eerst niet geloven dat dit met een iPhone 13 mogelijk was.. tot ik de exif even nakeek

      Computational photography komt van heel ver is verbeterd constant
      Ik denk dat het nieuwe OM veel van die technologie in hun nieuwe camera's zal steken..
      Zo kan je met een kleine systeemcamera een camera met grotere sensor simuleren net zoals een smartphone dat nu doet .. want wie kon 10 jaar geleden al denken dat smartphones op dit niveau zouden zitten ?
      Smartphones hebben compactcamera's al zo goed als volledig verdrongen... en het zal waarschijnlijk nog een stap verder gaan ..........
      Tja en als deze techniek ook meer en meer toegepast wordt in de camera's met grotere sensoren dan zijn de mogelijkheden oneindig en kom je op een zeker moment met de vraag .. ben ik niet beter af met een kleinere camera ? (net zoals de mensen die kiezen Smartphone's versus compact camera's)
      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

      Comment


      • #33
        Re: S21 of andere top smartphone

        Oorspronkelijk geplaatst door Speedy Bekijk bericht
        Met de 2 voorbeeldjes die ik gaf wilde ik gewoon aantonen dat de kwaliteit van de foto's uit een goeie smartphone zeker kunnen gebruikt worden om af te drukken in een album, niet meer, niet minder. Beide foto's zijn snel (point en shoot) genomen op een moment dat ik mijn camera niet bij de hand had en dat ik 2 seconden tijd had tijdens de opbouw.

        Had ik die foto's liever met mijn D810 op een statief gemaakt? Natuurlijk! Maar die lagen 500m verder en we hadden nog genoeg te doen...
        Ben ik blij dat ik deze foto's met mijn gsm heb kunnen nemen? Absoluut!
        Zit ik te kijken of de bomen in de achtergrond een bedenkelijke kwaliteit hebben als ik door ons album ga? Nope!

        De vergelijking tussen fotograferen met een smartphone en een dslr gaat gewoon niet op. Je hebt oneindig veel meer mogelijkheden met een dslr, de kwaliteit zal altijd beter zijn.
        Maar naar mijn mening gaat fotografie nog altijd om het vastleggen van een moment waar voor jezelf of voor andere een emotie aan vast hangt. En dat is waar je blij van wordt, niet het feit dat als je een foto op 100% bekijkt alles perfect is. Want zoals eerder aangehaald, perfectie, het bestaat niet
        Heel juist !
        Nikon D3300

        Comment


        • #34
          Re: S21 of andere top smartphone

          Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
          Ik heb een (nu al Oudere) iPhone 11 Pro Max.
          De Combinatie van 3 lenzen met een beeldhoek van UWA tot Portret is zaligmakend om zoiets in je broekzak overal mee te hebben.
          Natuurlijk is de UWA in de hoeken niet zoals hoort en verloopt de kunstmatige achtergrondonscherpte van de Portret Lens alles behalve perfect.
          Net zoals eender welke camera moet je rond deze beperkingen omheen werken.
          Een Smartphone camera is imo een krachtige tool voor foto's ..
          Ik heb onlangs de nieuwe Macbook Pro 16" uitgeprobeerd en op de App "Foto's" staan veel samples van de nieuwe iPhone 13 ..
          Ik kon het zelf eerst niet geloven dat dit met een iPhone 13 mogelijk was.. tot ik de exif even nakeek

          Computational photography komt van heel ver is verbeterd constant
          Ik denk dat het nieuwe OM veel van die technologie in hun nieuwe camera's zal steken..
          Zo kan je met een kleine systeemcamera een camera met grotere sensor simuleren net zoals een smartphone dat nu doet .. want wie kon 10 jaar geleden al denken dat smartphones op dit niveau zouden zitten ?
          Smartphones hebben compactcamera's al zo goed als volledig verdrongen... en het zal waarschijnlijk nog een stap verder gaan ..........
          Tja en als deze techniek ook meer en meer toegepast wordt in de camera's met grotere sensoren dan zijn de mogelijkheden oneindig en kom je op een zeker moment met de vraag .. ben ik niet beter af met een kleinere camera ? (net zoals de mensen die kiezen Smartphone's versus compact camera's)
          Idd, heb mijn vorige reis vastgelegd met enkel een 12 pro max, was geen wereldreis ofzo maar gewoon om er eens tussenuit te zijn
          Ben nog altijd onder de indruk van de kwaliteit. Heb nu de 13 pro max, en deze is zelfs nog iets beter.
          Iphones gebruiken trouwens sony sensors!
          Mvg
          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

          Comment


          • #35
            Re: S21 of andere top smartphone

            Oorspronkelijk geplaatst door chipkenaas Bekijk bericht
            Ik vroeg me af of er hier leden zijn die aan smartphone fotografie doen. De huidige generatie smartphones kunnen toch al mooie foto's maken.
            Kan je bijvoorbeeld ook de foto's laten afdrukken of een fotoboek laten maken van de foto's genomen met een smartphone ? Eigenlijk is de smartphone toch ook iets die je altijd bij de hand hebt !
            Ja, natuurlijk doe ik aan smartphone fotografie . Ik heb lang niet altijd een camera mee. En wat uit een Samsung S10 komt is dikwijls prima te gebruiken in een fotoalbum. Eigenlijk is dat al minstens vanaf een S8 het geval. Bij de S6 had ik er nog iets meer moeite mee.

            Trouwens, ook als ik de A7Riii mee heb, gebruik ik tussendoor ook nog de telefoon. Gewoon superhandig om gauw bv. een sfeerbeeld te delen met thuisfront, of om snel een paar plaatsen te registeren met een mooie prent erbij in de Polarsteps app. Geeft achteraf een handige samenvatting van een stadsbezoek, een reis, enz.

            Als ik achteraf een album maak, dan zitten daar best ook telefoon-foto's bij, gemaakt door mezelf of door anderen. De A7 zal altijd meer detail tonen, meer cropping toelaten, meer mogelijkheden geven bij weinig licht enz. maar dat betekent niet dat de smartphone-foto's waardeloos zijn
            Onlangs tijdens een weekje er tussenuit leuke dingen kunnen doen met een combinatie van telefoon en A7Riii + 45/1.8 (nikske andere lenzen mee, lekker licht). Heerlijk !
            Anderzijds, net nog een FE 200-600 besteld. Wordt morgen geleverd. Schroef dat maar eens op een smartphone .
            Last edited by K-2; 17 februari 2022, 14:17.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #36
              Re: S21 of andere top smartphone

              Oorspronkelijk geplaatst door Speedy Bekijk bericht
              Met de 2 voorbeeldjes die ik gaf wilde ik gewoon aantonen dat de kwaliteit van de foto's uit een goeie smartphone zeker kunnen gebruikt worden om af te drukken in een album, niet meer, niet minder. Beide foto's zijn snel (point en shoot) genomen op een moment dat ik mijn camera niet bij de hand had en dat ik 2 seconden tijd had tijdens de opbouw.

              Had ik die foto's liever met mijn D810 op een statief gemaakt? Natuurlijk! Maar die lagen 500m verder en we hadden nog genoeg te doen...
              Ben ik blij dat ik deze foto's met mijn gsm heb kunnen nemen? Absoluut!
              Zit ik te kijken of de bomen in de achtergrond een bedenkelijke kwaliteit hebben als ik door ons album ga? Nope!

              De vergelijking tussen fotograferen met een smartphone en een dslr gaat gewoon niet op. Je hebt oneindig veel meer mogelijkheden met een dslr, de kwaliteit zal altijd beter zijn.
              Maar naar mijn mening gaat fotografie nog altijd om het vastleggen van een moment waar voor jezelf of voor andere een emotie aan vast hangt. En dat is waar je blij van wordt, niet het feit dat als je een foto op 100% bekijkt alles perfect is. Want zoals eerder aangehaald, perfectie, het bestaat niet
              Dat zijn wijze woorden waar ik mij volledig kan in vinden
              grt
              Gerrit
              Last edited by de Gerre; 18 februari 2022, 19:22.

              Comment


              • #37
                Re: S21 of andere top smartphone

                Oorspronkelijk geplaatst door chipkenaas Bekijk bericht
                Idd je kan die A71 niet vergelijken met een S21 ultra !
                Hoe moet je er dan achter komen wat de verschillen zijn?
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #38
                  Re: S21 of andere top smartphone

                  Oorspronkelijk geplaatst door chipkenaas Bekijk bericht
                  Zeer mooi !!
                  Zoom eens in tot 100%, vooral bij de laatste foto.
                  https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

                  Comment


                  • #39
                    Re: S21 of andere top smartphone

                    Oorspronkelijk geplaatst door cuco Bekijk bericht
                    Zoom eens in tot 100%, vooral bij de laatste foto.
                    En waarom wil je persé zoomen tot 100%?
                    Nikon Z6ii, Nikon 85mm 1.8 S, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2,

                    Comment


                    • #40
                      Re: S21 of andere top smartphone

                      Wat een goede camera die Samsung ! vs sony https://www.youtube.com/watch?v=sCUHNk3nUjo
                      Nikon D3300

                      Comment


                      • #41
                        Re: S21 of andere top smartphone

                        Oorspronkelijk geplaatst door darky Bekijk bericht
                        Wat een goede camera die Samsung ! vs sony https://www.youtube.com/watch?v=sCUHNk3nUjo
                        Inderdaad wel indrukwekkend..... heb net de S22 Ultra aangeschaft.... twijfel of ik nog iets extra mee neem op vakantie..... misschien de Zfc met de 18-140
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #42
                          Re: S21 of andere top smartphone

                          Oorspronkelijk geplaatst door darky Bekijk bericht
                          Wat een goede camera die Samsung ! vs sony https://www.youtube.com/watch?v=sCUHNk3nUjo
                          Beeldkwaliteit zal de Sony er toch ver bovenuit springen
                          En ook in donkere omstandigheden
                          Dus het is maar hoe je het bekijkt uiteraard, maar inderdaad de nieuwste telefoons hebben heel veel gadgets

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment

                          Working...
                          X