Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

S21 of andere top smartphone

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • S21 of andere top smartphone

    Ik vroeg me af of er hier leden zijn die aan smartphone fotografie doen. De huidige generatie smartphones kunnen toch al mooie foto's maken.
    Kan je bijvoorbeeld ook de foto's laten afdrukken of een fotoboek laten maken van de foto's genomen met een smartphone ? Eigenlijk is de smartphone toch ook iets die je altijd bij de hand hebt !
    canon of een sony

  • #2
    Re: S21 of andere top smartphone

    Misschien is smartfotografie voor velen hier te min, maar sommigen nemen daarmee wel soms betere foto's dan met die (om ter duurder) spullen.
    canon of een sony

    Comment


    • #3
      Re: S21 of andere top smartphone

      Hallo,

      Als ik geen camera bij heb gebruik ik mijn smartphone wel geregeld. Dat is nu de Samsung A72, en die doet dat prima.
      Maar het gebeurt niet zo vaak dat ik geen camera mee heb

      Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #4
        Re: S21 of andere top smartphone

        Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
        Hallo,

        Als ik geen camera bij heb gebruik ik mijn smartphone wel geregeld. Dat is nu de Samsung A72, en die doet dat prima.
        Maar het gebeurt niet zo vaak dat ik geen camera mee heb

        Jaja
        Bedankt voor deze eerlijke mening.
        canon of een sony

        Comment


        • #5
          Re: S21 of andere top smartphone

          Ik heb afgelopen zomer enkele foto's genomen met mijn iPhone 12 mini bij de opbouw van onze trouwlocatie. Die foto's zitten nu paginavullend mee in het album van 40x30. Kwaliteit is heel goed, zie voorbeeldjes hieronder.
          Je kan daar zeker mooie dingen mee doen!

          https://www.dropbox.com/s/qmmy9566gy...%2035.jpg?dl=0

          https://www.dropbox.com/s/1327o5sju0...%2039.jpg?dl=0
          Nikon Z6ii, Nikon 85mm 1.8 S, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2,

          Comment


          • #6
            Re: S21 of andere top smartphone

            Oorspronkelijk geplaatst door chipkenaas Bekijk bericht
            Misschien is smartfotografie voor velen hier te min, maar sommigen nemen daarmee wel soms betere foto's dan met die (om ter duurder) spullen.
            Nogal straffe uitspraak en ik ga zeker niet de creativiteit van een smartphone gebruiker minachten.
            Maar veel mensen hier willen meer uit hun toestel halen, en dan wordt de investering groter. Al vind ik nu 700 euro voor een smartphone ook niet min.
            En vergis je niet, veel serieuze fotografen hebben dan ook meestal hun toestel mee, waar ze ook gaan.
            Oordeel best niet altijd te vlug over wat beter en duurder is.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: S21 of andere top smartphone

              Oorspronkelijk geplaatst door Speedy Bekijk bericht
              Ik heb afgelopen zomer enkele foto's genomen met mijn iPhone 12 mini bij de opbouw van onze trouwlocatie. Die foto's zitten nu paginavullend mee in het album van 40x30. Kwaliteit is heel goed, zie voorbeeldjes hieronder.
              Je kan daar zeker mooie dingen mee doen!

              https://www.dropbox.com/s/qmmy9566gy...%2035.jpg?dl=0

              https://www.dropbox.com/s/1327o5sju0...%2039.jpg?dl=0
              Zeer mooi !!
              canon of een sony

              Comment


              • #8
                Re: S21 of andere top smartphone

                Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                Nogal straffe uitspraak en ik ga zeker niet de creativiteit van een smartphone gebruiker minachten.
                Maar veel mensen hier willen meer uit hun toestel halen, en dan wordt de investering groter. Al vind ik nu 700 euro voor een smartphone ook niet min.
                En vergis je niet, veel serieuze fotografen hebben dan ook meestal hun toestel mee, waar ze ook gaan.
                Oordeel best niet altijd te vlug over wat beter en duurder is.
                Neen maar geef toe het is nooit genoeg, als bijvoorbeeld de sony uit was A7 , werd deze de hemel in geprezen, dan A7ii, nu zitten ze al aan de IV, ik vind het snel gaan, 20 jaar geleden of meer maakten ze ook prachtige foto's (men dacht er ook meer over na), men kan natuurlijk de evolutie van toestellen niet stoppen, maar ik vind het een jammerlijke evolutie.
                canon of een sony

                Comment


                • #9
                  Re: S21 of andere top smartphone

                  Ik gebruik de Smartphone bij een wandeling om een mooie lokatie vast te leggen wanneer ik geen camera bij me heb om er later met de camera terug te keren.

                  Comment


                  • #10
                    Re: S21 of andere top smartphone

                    Oorspronkelijk geplaatst door chipkenaas Bekijk bericht
                    Neen maar geef toe het is nooit genoeg, als bijvoorbeeld de sony uit was A7 , werd deze de hemel in geprezen, dan A7ii, nu zitten ze al aan de IV, ik vind het snel gaan, 20 jaar geleden of meer maakten ze ook prachtige foto's (men dacht er ook meer over na), men kan natuurlijk de evolutie van toestellen niet stoppen, maar ik vind het een jammerlijke evolutie.
                    Het lijkt me dat smartphones nog sneller gaan. Ik zie dat dus niet als argument om geen camera te gebruiken.

                    Ik gebruik de smartphone voornamelijk voor het werk. Eerlijk gezegd, kwaliteit is ok en het is al een "antiek" toestel voor een smartphone. Maar ik werk gewoon liever met een camera met echte knoppen. Niet dat het "echter" voelt of zo maar gewoon de manier van werken met het toestel heb ik liever.

                    Comment


                    • #11
                      Re: S21 of andere top smartphone

                      Kent er iemand een fototoestel waarmee ik kan telefoneren ... een auto waarmee ik en foto's kan nemen en telefoneren en oh ja, koffie zetten ...
                      Ja, inderdaad, je kan fotograferen met een smartphone. Geef mij maar een goed stevig in de hand liggende camera. Ik heb geen mooie beelden met de smartphone. Vaak onscherp want ik beweeg te veel... Dat ding weegt niet genoeg en het vast houden met een hand en dan indrukken met de andere hand ... Laat maar. Ik gebruik graag een fototoestel en dat is niet een point en shoot ... vaak worden knoppen ingedrukt, gedraaid ... Met een smartdinges lukt dit me niet.
                      EN juist, er zijn er die mooie foto's maken met een smartphone, evenals er mensen zijn die klungelige foto's nemen met een fototoestel.
                      Maar men klaagt steen en been dat de duurtijd van een batterij van een fototoestel vaak sneller op is dan gewenst. Met een smart is dat ook zo.
                      En dat de markt snel evolueert qua camera's ? Juist, smartphones nog veel sneller en ik vind die dingen nogal prijzig, te prijzig voor datgene ik ermee doe. En het geheugen, vrije geheugen is nu ook niet om het van de daken te schreeuwen...
                      En dan het bijn agelijks updaten van app's en regelmatig de Android og IOS. Nee, laat maar.
                      Nu, laat diegene die kontent is met de foto's die hij maakt en het daartoe gebruikte materiaal gerust. Hij kontent, ik ook kontent en als ik een mooie foto zie stel ik me nooit de vraag of dat nu met een Sony, Canon, LG, Samsung, Huawei, ... is genomen. Dat draagt daar helemaal geen niets aan bij.
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • #12
                        Re: S21 of andere top smartphone

                        Oorspronkelijk geplaatst door chipkenaas Bekijk bericht
                        Neen maar geef toe het is nooit genoeg, als bijvoorbeeld de sony uit was A7 , werd deze de hemel in geprezen, dan A7ii, nu zitten ze al aan de IV, ik vind het snel gaan
                        Wat genoeg is, maak jezelf uit en niet "de hemel in prijzers". Ik heb in 2009 een D700 gekocht en die tot 2020 veel gebruikt, toen begon die te haperen en moest ik een D800 nemen, maar nooit zo'n fijn toestel gevonden. Voor de D700 was elke vernieuwing een grote verbetering, daarna waren het details.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: S21 of andere top smartphone

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                          En dan het bijna dagelijks updaten van app's en regelmatig de Android og IOS. Nee, laat maar.
                          Gewoon geen nieuwe kopen dan stoppen de updates vanzelf, zelf heb ik een S6 en die is volgen CPU-Z van 2015 en die doet wat ie moet doen, foto's nemen vind ik een ramp, kan ze nooit vinden met de usb, kan hem niet vast houden zonder hem te bedienen enz..
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: S21 of andere top smartphone

                            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                            Gewoon geen nieuwe kopen dan stoppen de updates vanzelf, zelf heb ik een S6 en die is volgen CPU-Z van 2015 en die doet wat ie moet doen, foto's nemen vind ik een ramp, kan ze nooit vinden met de usb, kan hem niet vast houden zonder hem te bedienen enz..
                            Heb ook nog steeds de S6 , hij werkt nog goed maar soms heel traag, ook moet ik hem meerdere keren per dag opladen, foto's zijn idd een ramp, daarom was ik in twijfel tussen :
                            Ik neem de meeste foto's op reis van landschappen en van mijn zoontje zowel thuis als op reis.
                            optie 1 ofwel koop ik een S21 + (800 euro) en heb ik constant een camera ter beschikking of
                            optie 2 koop ik een fujifilm xs10, 1000 euro zonder lens, hier ben ik wel wat bang van de steile leercurve, vooral al die focus punten lijken me ingewikkeld. de filters spreken me wel aan en ik wil gewoon jpeg nemen en die zouden bij fuji zeer goed zijn.
                            Welke keuze ?
                            canon of een sony

                            Comment


                            • #15
                              Re: S21 of andere top smartphone

                              Ik gebruik de smartphone (iphone 8) vooral voor wat kiekjes te maken, soms probeer ik eens wat meer moeite en tijd in de instellingen te steken maar als je daarna de foto ziet is het eigenlijk de moeite niet waard geweest.
                              Waarvoor ik 'm wel veel gebruik is om plaatsen, onderwerpen die ik tegenkom vast te leggen zodat ik achteraf nog eens kan terugkeren met de camera.

                              Er worden inderdaad soms hele mooie opnames gemaakt met de smartphone, maar die zijn uitzonderlijk vind ik
                              Tevens is die sensor véél te klein om echt mooie resultaten te krijgen, ok je kan tegenwoordig werken met een artificiële dof maar dat ligt er zo dik op dat het nep is, dus neen
                              Voorlopig, zolang er gebruik wordt gemaakt van een piepkleine sensor in een smartphone ga je nooit de kwaliteit halen van een crop of fullframe camera
                              Maar het heeft, zoals ik schreef, voor mij ook een voordeel door altijd bij te hebben als registratie en herinnering, maar nog een nadeel als je veel foto's maakt is de batterij sneller leeg en kan je nog een powerbank meezeulen

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment

                              Working...
                              X