Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

? Datum SD "Tieners in Fort II Wommelgem"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ? Datum SD "Tieners in Fort II Wommelgem"

    Het werd tijdens de SD in waterschei al aangekondigd en het wordt ondertussen concreter.

    Er wordt een SD opgezet in het Fort II van Wommelgem en het daarrond liggende recreatiedomein.
    Een deel van de jeugd van Wommelgem en omliggende gemeenten heeft toegezegd te willen deelnemen in ruil voor opnieuw een hoop leuke foto's.
    Het betreft een hoop vrienden waaronder ook enkele koppeltjes die al allemaal bij mij voor de lens hebben gestaan, sommige zullen de 4 dames van de SD in Waterschei herkennen.

    Ik heb aanvraag gedaan voor dit evenement en kreeg volgende mail van het gemeentebestuur:

    Beste,

    Ik heb je vraag via Diego doorgekregen en informatie ingewonnen bij de gidsen Fort 2.
    Voor de gidsen en het gemeentebestuur is er geen enkel probleem dat u een fotoshoot doet in het Fort van Wommelgem.
    Je mag dit vrij doen in alle gangen en ruimten die voor het publiek toegankelijk zijn, rekening houdende uiteraard met activiteiten van de verenigingen die in het Fort gehuisvest zijn.
    Als je bij deuren komt die dicht zijn, maar niet op slot, moet je voor jezelf uitmaken of het verantwoord is om er binnen te gaan.
    Van zodra je een datum prikt, zouden we deze ook graag kennen.
    In bijlage stuur ik je nog een PLANNETJE van het binnenfort.


    Rondom het Fort is een groot recreatiedomein met visplaatsen, banken, een bruggetje en authentieke toegangspoort. In de gangen van het binnenfort zijn vele schietgaten en trappen.
    Er is ook oa. een politiemuseum, een jeugd- en een fotoclub gehuisvest, ik ga de openingsuren van de belangrijkste nog checken.
    Vele mogelijkheden om vast te leggen op de gevoelige plaat of sensor.

    In eerste instantie moet er een datum geprikt worden, ik heb volgende data in gedachten:

    23/04
    24/04
    25/04

    Is het mogelijk dat een van de mods een poll opzet? Met dank!

    Praktisch:

    • Deelname is gratis, leuk zou echter zijn moesten we ergens een "basiskamp" kunnen opstellen en als iedereen een kleine bijdrage zou leveren in de vorm van enkele blikjes frisdrank, bier, een flesje cava, chips, nootjes. Om de jeugd wat te sponsoren als het ware.
    • Ik zou enkele vaste plekjes willen optekenen op een kaartje in en rond het fort en we delen zowel de fotografen als modellen in in groepjes die zich over dat parcours verspreiden. We nemen op iedere plek een vaste tijd, bvb 15 minuten, waarna de modellen met de wijzer van de klok een plek opschuiven en de fotografen tegen de klok in.
    • Ik zal proberen of we in een van de verenigingen terecht kunnen gedurende die dag om samen te komen en eventueel (voor wie wil) een lunch te gebruiken.
    Geheel vrijblijvend en ik zie nog waar/wat. Broodjes of een koude schotel oid, smorgens voor start te bestellen aldaar en af te rekenen.
    • Rond het Fort is parkeerplaats genoeg, ik maak nog een plannetje met de belangrijkste zaken in de omgeving.
    • Start (voorstel 10.00?)
    • Voor wie, net als in waterschei, nog wil napraten (rond 18u00) en zijn honger stillen zal ik proberen in een frituur op 3km van het Fort een deal te sluiten. Er is daar op het eerste verdiep een mooi ingerichte ruimte die we wel kunnen gebruiken maar meer daarover in de inschrijfpagina die zal verschijnen als een datum gekozen is.
    • Enkele links:
    Website gemeente
    Forten van Belgie
    Google abeeldingen

    OPGELET, sommige foto's komen uit het museum die met gidsen moet worden verkend en is die dag niet te betreden!

    EINDDATUM POLL : 15/04
    Graag hier eventuele vragen of voorstellen en de poll invullen als deze aanwezig is.
    Hopelijk tot dan!

    Hierbij een paar indrukken van enkele van de mensen die waarschijnlijk zullen deelnemen en enkele impressies van de omgeving. De fotos met NO zijn niet daar genomen.
    Zoals je kan zien, een zotte bende dus behalve de mogelijkheid om leuke foto's te maken ook een hoop jong plezier verzekerd.





    24
    zaterdag 23 april 2011
    0%
    10
    zondag 24 april 2011
    0%
    10
    maandag 25 april 2011
    0%
    4

    The poll is expired.

    Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
    BE-Wommelgem
    .: 20D & D700 :.

  • #2
    Re: ? Datum SD "Tieners in Fort II Wommelgem"

    Tof!
    Afhankelijk van de datum zal ik zeker aanwezig zijn.
    Canon EOS 7D - Canon 17-55mm f2.8 - Canon 100mm f2.8L - Canon 70-200mm IS f4L - ...

    Comment


    • #3
      Re: ? Datum SD "Tieners in Fort II Wommelgem"

      Mods zullen wel poll opzetten als ze het initiatief goed vinden, kunde mee stemmen hé.

      Ik ga wel proberen plakkers maken voor iedereen die is ingeschreven dat ik een beetje weet wie wie is want ik ben daar hopeloos in.
      Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
      BE-Wommelgem
      .: 20D & D700 :.

      Comment


      • #4
        Re: ? Datum SD "Tieners in Fort II Wommelgem"

        Ja, gaat het principe hetzelfde zijn als in Waterschei? Rondtrekken met de modellen en maar foto's maken naar believen of toch een planning maken en zich er aan proberen te houden?
        Canon EOS 7D - Canon 17-55mm f2.8 - Canon 100mm f2.8L - Canon 70-200mm IS f4L - ...

        Comment


        • #5
          Re: ? Datum SD "Tieners in Fort II Wommelgem"

          Ik hoop van niet nee.
          Ik heb geprobeerd toen een beetje orde te scheppen lmaar dat ging niet met maar 2 modellen. Ik wou er niet meer meenemen omdat niet duidelijk is die wel of niet met hen wou shooten.
          Zo 1 model en 5 fotografen, naar woe moeten ze kijken hé. Da was wa stressy.
          ik heb het ook snel opgegeven, ik wou ook een babbelke doen en zien wat anderen deden dus twas super voor mij.
          Als de modellen de ene kant opdraaien en de fotografen de andere dan heeft iedereen fotos van verschillende mensen op verschillende plaatsen?
          Enkele dagen er voor hebben we wel een indruk hoeveel volk er ongeveer zal zijn hé.
          Ik fiks wel iets.
          Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
          BE-Wommelgem
          .: 20D & D700 :.

          Comment


          • #6
            Re: ? Datum SD "Tieners in Fort II Wommelgem"

            minder dan een week voor mijn verhuis is dit een no-go..
            jammer
            Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

            Comment


            • #7
              Re: ? Datum SD "Tieners in Fort II Wommelgem"

              Oorspronkelijk geplaatst door darth rikush Bekijk bericht
              minder dan een week voor mijn verhuis is dit een no-go..
              jammer
              Wij kunnen nog genoeg samen op pad hé met de Angels!
              Tis vooral om dat in Waterschei het zo druk was dat ik het eens wil hernemen voor degene die uit de boot zijn gevallen toen.

              Grtz!
              Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
              BE-Wommelgem
              .: 20D & D700 :.

              Comment


              • #8
                Re: ? Datum SD "Tieners in Fort II Wommelgem"

                ik zou dolgraag meegaan hoor
                zal de poll goed volgen :-)

                grtz patje

                Comment


                • #9
                  Re: ? Datum SD "Tieners in Fort II Wommelgem"

                  Afhankelijk van de uitkomst van de dag (liefst maandag hihi) zou ik kunnen meegaan, heel misschien zondag zelf op Pasen, maar das een twijfelgeval

                  Oh ja, als het is, in groep fotograferen dan pas ik aangezien zoals eerder vermeld het model dan niet weet naar waar te kijken en dan is het voor mij niet direct een meerwaarde!
                  More information about my work & my workshops
                  http://www.guntherfrans.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: ? Datum SD "Tieners in Fort II Wommelgem"

                    ikke ook meedoen

                    Comment


                    • #11
                      Re: ? Datum SD "Tieners in Fort II Wommelgem"

                      Oorspronkelijk geplaatst door Frakkie Bekijk bericht
                      Afhankelijk van de uitkomst van de dag (liefst maandag hihi) zou ik kunnen meegaan, heel misschien zondag zelf op Pasen, maar das een twijfelgeval

                      Oh ja, als het is, in groep fotograferen dan pas ik aangezien zoals eerder vermeld het model dan niet weet naar waar te kijken en dan is het voor mij niet direct een meerwaarde!
                      Nee, het is nu al moeilijk te regelen dat er met 2 fotografen 2 modellen meegaan want ik heb nog geen idee wie er allemaal komt dus kan ook nog nie echt uitnodigen maar er zullen veel meer modellen aanwezig zijn dan in waterschei.
                      Pas die morgen kunnen we boel wat indelen maar ik ben wel voorstander om ECHT met zon lijsten te werken en hoop dat iedereen er zich dan ook aan houdt. Beetje lullig om aan een mede fotograaf te zeggen te wachten tot het zijn beurt is maar enkel op die manier heb je tijd om te leren en het goed te doen (als je zoals ik nog veel te leren hebt natuurlijkŕ
                      Ik doe mijn best het zo goed mogelijk in te delen. Er is ook fauna en flora en Urbex dus wie een uurtje moet wachten kan iets anders fotograferen.
                      Tot dan!
                      Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                      BE-Wommelgem
                      .: 20D & D700 :.

                      Comment


                      • #12
                        Re: ? Datum SD "Tieners in Fort II Wommelgem"

                        Toch moet ik zeggen dat het in Waterschei goed verliep allemaal.
                        Iedereen heeft het naar zijn zin gehad en maakte mooie foto's.
                        In theorie kan je regelen wat je wil maar in praktijk loopt het toch altijd anders.

                        Bepalend is het aantal deelnemers en het aantal modellen.
                        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                        Comment


                        • #13
                          Re: ? Datum SD "Tieners in Fort II Wommelgem"

                          Ja, het was niet slecht maar voor mezelf te druk.
                          Ik heb in coma gelegen en heb concentratieproblemen.
                          Ik lees vandaag over mijn instellingen en morgen moet ik da weer lezen tot het er opeens inzit... En aan diD700 staan meer knopkes dan aan mij 20D en dan nig een nieuwe flits.
                          En dan is zo een dag moeilijk als dan ook nog mensen gaan klagen dat ze niet aan de beurt komen en dat er dit en dat is beloofd.
                          MAAR zodra we aan datum hebben en ongeveer een aantal vraag ik de vrienden.
                          Er zullen er zeker een hoop zijn dus komt wel in orde.
                          EN ook de apres shoot in Waterschei en de frietjes waren leuk.
                          Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                          BE-Wommelgem
                          .: 20D & D700 :.

                          Comment


                          • #14
                            Re: ? Datum SD "Tieners in Fort II Wommelgem"

                            Hier in de buurt, en heb nog herinneringen aan 'de Wommel' (van ne keer ofdrie geleden dat ze 'm eens gesloten hebben... ).
                            Een tijd gelden wil ook zeggen da'k nu kids heb, en dus moeten er eitjes geraapt worden op Pasen (plus pistolets eten) en op Paasmaandag.
                            Voor mij zaterdag geen probleem, of anders vanaf na de middag (14 uur of zo).
                            Er zullen er toch nog zijn die op Pasen belet zijn, niet???
                            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                            www.musicinframe.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: ? Datum SD "Tieners in Fort II Wommelgem"

                              Oorspronkelijk geplaatst door loloboy Bekijk bericht
                              En dan is zo een dag moeilijk als dan ook nog mensen gaan klagen dat ze niet aan de beurt komen en dat er dit en dat is beloofd.
                              Hmmm dat heb ik gemist.
                              Ik begrijp dat niet goed, iedereen kon zijn eigen weg bewandelen en dan zijn er nog die klagen
                              Zelf vond ik het een luxe, fotograferen met die leuke girls op een mooie lokatie, er ontbrak niets zeker voor herhaling vatbaar.
                              Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                              Comment

                              Working...
                              X