Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Shooting Days: wat vinden jullie interessant?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Shooting Days: wat vinden jullie interessant?

    Bij dat laatste frons ik de wenkbrauwen, maar 't is aan hen om mijn ongelijk te bewijzen
    Ik heb in het forum reisfotografie eens de vraag gesteld wat er interessant is in Nederland, maar blijkbaar is dat niet zoveel want ik heb weinig respons gehad

    Comment


    • #47
      Re: Shooting Days: wat vinden jullie interessant?

      Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
      Bij dat laatste frons ik de wenkbrauwen, maar 't is aan hen om mijn ongelijk te bewijzen
      Ik heb in het forum reisfotografie eens de vraag gesteld wat er interessant is in Nederland, maar blijkbaar is dat niet zoveel want ik heb weinig respons gehad
      spijtig
      BD0723BE

      Comment


      • #48
        Re: Shooting Days: wat vinden jullie interessant?

        Wat niet wil zeggen dat ik niet zelf eens een keer op verkenning kan gaan

        Comment


        • #49
          Re: Shooting Days: wat vinden jullie interessant?

          Misschien moet ik nog eens een SD Straatfotografie organiseren, al was er de vorige keer ( SD Straatfotografie Gent) niet veel organiseren aan. Dankzij Linda een mm zijn we niet verloren gelopen. Toch was het een zeer leuke dag.

          Sommigen hebben er hun hobby van gemaakt om SD's te organiseren. Chapeau!! Want daar kruipt toch wel veel tijd in denk ik. Een dikke merci voor de Purluts en Stefaans onder ons.
          [Nikon D700][20mm f1.8][50mm f1.8][24-120mm vr][18-55mm][70-300mm][SB-600]

          FotoBlog

          Comment


          • #50
            Re: Shooting Days: wat vinden jullie interessant?

            Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
            Er zijn ook een deel Nederlandse leden hier aanwezig op het forum. Misschien kunnen zij ons eens zeggen welke plekken in Nederland de moeite waard zijn voor een SD?
            'k Ben wel geen Nederlander maar wip regelmatig eens over de grens.
            Nu ik de smaak te pakken heb met m'n "Stille Waters SD" ben ik nog op enkele ideetjes aan het broeden.

            Een SD in Nederland is er eentje van ...wordt vervolgd...

            Comment


            • #51
              Re: Shooting Days: wat vinden jullie interessant?

              allen de grachten op en daarna artis in!
              foto als spiegel of als venster?

              Comment


              • #52
                Re: Shooting Days: wat vinden jullie interessant?

                Heb nog maar een SD meegemaakt, en was eerlijk gezegd beetje ontgoocheld. Had er een kompleet ander beeld van. Dacht dat de geroutineerden van BD de kleine amateurs op sleeptouw gingen nemen en begeleiden.....In de aard van: zelfde plaatje schieten, en de resultaten vergelijken, meegeven waarom beter deze sluitertijd of dit diafragma, waarom beter deze witbalans enz.....kortom een soort practical lesson.
                Had trouwens ook de indruk dat de geroutineerden die elkaar goed kenden beetje meewarig keken naar de enkelingen die voor de eerste keer deelnamen met hun kitlensjes, en die dan maar op een kluitje samentroepten. Het leek me een clubje voor 'close members'.......
                Sony RX10 Mark IV
                nog een fijne dag verder!
                Guido

                Comment


                • #53
                  Re: Shooting Days: wat vinden jullie interessant?

                  Had trouwens ook de indruk dat de geroutineerden die elkaar goed kenden beetje meewarig keken naar de enkelingen die voor de eerste keer deelnamen met hun kitlensjes, en die dan maar op een kluitje samentroepten. Het leek me een clubje voor 'close members'.......
                  dan hebt je daar toch wel een verkeerde indruk van

                  Comment


                  • #54
                    Re: Shooting Days: wat vinden jullie interessant?

                    ok, ik hou het in de gaten voor de volgende keer! Misschien waren we allen onder de indruk van jullie wapenarsenaal he
                    geen racuneus gevoel hoor Linda, verre van, anders zaten we hier niet he!
                    kusje om het goed te maken??
                    Sony RX10 Mark IV
                    nog een fijne dag verder!
                    Guido

                    Comment


                    • #55
                      Re: Shooting Days: wat vinden jullie interessant?

                      Denk nu niet dat dat 'de nieuwelingen' zo direct op sleeptouw worden genomen. Maar als je vragen stelt en zo zal zeker geholpen worden. Maar ik denk dat het eerste initiatief wel van de nieuweling moet komen. Trouwens, het is niet omdat je voor de eerste keer naar een SD komt dat je een 'beginneling' bent. En niet alle 'anciens' zijn daarom ook 'guru's.
                      Groetjes,
                      FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                      * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                      Comment


                      • #56
                        Re: Shooting Days: wat vinden jullie interessant?

                        Ik heb nu twee SDs meegemaakt: een als deelnemer en een als organisator.

                        - In Pellenberg kende ik niemand. Dan is het sowieso zoeken met wie je zou overeenkomen, en dat is in de loop van de namiddag (want dan vond de meeting plaats) wel gelukt. Ze keken er niet op neer dat ik een compactje bij had. Maar ja, als je speciaal voor de meeting van Berchem naar daar komt heb je sowieso een gespreksonderwerp

                        - Gisteren kende ik alleen JePe van in Pellenberg. Om dan een groep te leiden die je zo goed als niet kent, is even wennen. Maar na verloop van tijd win je hun vertrouwen wel en komt het dik in orde. Zeker met de 9 in de vervallen fabriek was het leuk werken (maar ook de andere 9 waren echt toffe mensen). Als we dan even uitrustten tijdens de wandeling wordt er volop gepraat over allerlei toestellen, maar ik ken er nog geen knijt van dus kan ik niet meebabbelen. Eens ik geld heb voor zo'n dure spullen zal dat wel beteren.

                        Deze zomer ga ik nog 2 SDs meemaken. Van de ene was de organisator er gisteren (Yvoir, Vanslycken), op de andere zullen er weer meer mensen zijn die ik leer kennen (Zoutleeuw, eric schroeyen).

                        Dus: hoe meer SDs, hoe meer mensen je kent, hoe leuker

                        Comment


                        • #57
                          Re: Shooting Days: wat vinden jullie interessant?

                          je hoeft het spul niet te hebben om erover te kunnen praten!

                          maar ff, het enige lastige punt dat je had was bij het hotel en dat is toch vlotjes verlopen
                          foto als spiegel of als venster?

                          Comment


                          • #58
                            Re: Shooting Days: wat vinden jullie interessant?

                            Yep we zijn erop geraakt en da's het belangrijkste'
                            Al was het deze keer dankzij onze vriendelijke heer 'Loekas'. Was wel even raar toen hij mij apart riep in die dienstruimte, terwijl jullie naar boven mochten. Hij belde naar degene van wie ik via mail toestemming gekregen had, maar die was eerst niet bereikbaar. "Zeg dat hij teroegbelt, het is oergent!"

                            Hoe gezellig deze kleine dikkerd ook was, vorig jaar mochten we het stellen met een immens knappe dame

                            Comment


                            • #59
                              Re: Shooting Days: wat vinden jullie interessant?

                              Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
                              Heb nog maar een SD meegemaakt, en was eerlijk gezegd beetje ontgoocheld. Had er een kompleet ander beeld van. Dacht dat de geroutineerden van BD de kleine amateurs op sleeptouw gingen nemen en begeleiden.....In de aard van: zelfde plaatje schieten, en de resultaten vergelijken, meegeven waarom beter deze sluitertijd of dit diafragma, waarom beter deze witbalans enz.....kortom een soort practical lesson.
                              Had trouwens ook de indruk dat de geroutineerden die elkaar goed kenden beetje meewarig keken naar de enkelingen die voor de eerste keer deelnamen met hun kitlensjes, en die dan maar op een kluitje samentroepten. Het leek me een clubje voor 'close members'.......
                              Voor de meeste BD'ers is het ook een mogelijkheid om foto's te maken en soms is er tijd "tekort" om uitleg te geven. De meeste BD'ers zijn best bereid info te geven en je te helpen, maar dan best vooraf afspreken. (Ik loop trouwens gewoonlijk ook rond met wat lenzen die op je alpha passen)

                              Het is ook logisch dat mensen die elkaar van ergens kennen met elkaar "starten", zeker omdat de meesten mekaar niet wekelijks zien. De hoeveelheid materiaal is daarbij -zeker voor mij- ook niet doorslaggevend.


                              Oorspronkelijk geplaatst door -ƒƒ- Bekijk bericht
                              Yep we zijn erop geraakt en da's het belangrijkste'
                              Al was het deze keer dankzij onze vriendelijke heer 'Loekas'. Was wel even raar toen hij mij apart riep in die dienstruimte, terwijl jullie naar boven mochten. Hij belde naar degene van wie ik via mail toestemming gekregen had, maar die was eerst niet bereikbaar. "Zeg dat hij teroegbelt, het is oergent!"

                              Hoe gezellig deze kleine dikkerd ook was, vorig jaar mochten we het stellen met een immens knappe dame
                              Het "dak" was hier inderdaad belangrijk en volgens mij niet vanzelfsprekend om het gedaan te krijgen, nogmaals dank.

                              Alain

                              Comment


                              • #60
                                Re: Shooting Days: wat vinden jullie interessant?

                                Op de paar SD's die ik meegedaan of georganiseerd heb heb ik toch nooit de indruk gekregen dat er "meewarig" gedaan werd over iemands materiaal... Er zijn er die met een eenvoudig toestel betere foto's maken dan sommigen met het duurste en het beste.
                                Natuurlijk, 't ligt ook een beetje aan de deelnemers zelf, de gesprekken moeten wat loskomen, mensen die elkaar ooit al eens gezien hebben spreken elkaar altijd sneller aan, maar je moet nooit bang zijn om eens een vraag te stellen of om een lens te lenen, dat is zo leuk aan een SD...
                                Ik heb ook al het idee gehad om iets te doen met "uitleg" erbij, maar dat zal dan ook weer voor de toekomst zijn...

                                Comment

                                Working...
                                X