Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD Natuurwandeling Hobokense Polder 12 mei

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD Natuurwandeling Hobokense Polder 12 mei

    Op maandag 12 mei, de datum die in de poll het meest verkozen werd, zal de Shooting Day Hobokense Polder doorgaan.
    Inschrijven kan nu gebeuren in dit topic of via PM.

    DeHobokense Polder is een relatief klein gebied (170 ha), gelegen net ten zuiden van Antwerpen. Het heeft misschien niet de pracht en praal zoals Het Vinne, De Kalmthoutse Heide of het Zwin, maar het is volgens mij toch interessant genoeg om er een foto-uitstap aan te wijden.

    Ik ben er enkele dagen geleden al eens op verkenning geweest, met dit album als resultaat.
    De foto's zijn misschien niet heel hoogstaand van kwaliteit, (ik wilde vooral een overzicht schetsen) maar geven toch een goed beeld van wat er te zien is.

    Ik heb zelf nog geen SD heb meegemaakt, laat staan er één georganiseerd,
    daarom ben ik tevreden dat Bachus1909 nu bezig is met o.a. een draaiboek / aanvraag tot erkenning door BD. Bedankt !

    Praktisch:
    Er bestaat de mogelijkheid om ons te laten gidsen, maar er zal zeer waarschijnlijk geen gids ter beschikking zijn op de dagen die in de poll vermeld staan.

    Ondertussen heb ik het gebied al 3 x verkend, op zo 20/04 was dit met een beperkt groepje met 4 gidsen erbij, en ik denk nu wel in staat te zijn om alle fotografisch interessante plaatsen aan de SD-deelnemers te kunnen tonen (met een beetje ontstaans- en evolutiegeschiedenis erbij). m.a.w., ondergetekende zal met graagte uw gratis gids zijn.

    De Hokokense Polder is vlot te bereiken, ook met het openbaar vervoer.
    Bus: Vijf minuten wandelen van halte Hoboken Polderstad van bus 13 Rijnkaai-Polderstad. Ook op zondag elk half uur.

    Laarzen of stevige wandelschoenen zijn een must, een lange (jeans-)broek is aangeraden (netels, bramen...).
    Reken op ca. 5 à 7 km wandelen, meestal vrij vlak, geen trappen of grote hellingen, wel veel modder.

    Vouwfolder met wandelplan beschikbaar voor elke deelnemer.

    SD heeft een officiele erkenning door BD
    Deelname voor de BD-leden is GRATIS,
    voor Niet-leden wordt een bijdrage gevraagd van 2 euro voor de verzekering.
    De deelnemers zijn bijgevolg gedekt voor ongevallen. Uitgezonderd stoffelijke schade.



    Definitieve planning:

    Samenkomst tussen 12 en 12.45u in Taverne 'De Schorren', Graspolderlaan 32 te Hoboken. (Dit is een doodlopende straat waar teneinde de parking is)

    Vertrek wandeling om 13.00u stipt, einde voorzien rond 17.00u.



    Topic fotoverhaal over dit natuurgebied

    Website Hobokense Polder

    Lijst met bevestigde deelnemers:

    Tigra-Boy
    Bachus1909
    Francis1950
    Patricske
    kpr
    photogRAF
    Diane
    pdeco
    linda16093
    Stapperke
    FestinaLente (onder voorbehoud)
    Rosse (onder voorbehoud)





    [Edit 1 mei 2008: Deze SD krijgt de officiële erkenning!]
    38
    zaterdag 10 mei 2008
    0%
    5
    zondag 11 mei 2008
    0%
    6
    maandag 12 mei 2008 (pinkstermaandag)
    0%
    13
    zaterdag 17 mei 2008
    0%
    6
    zondag 18 mei 2008 (ochtendwandeling - meer volk)
    0%
    8

    The poll is expired.

    Grtz, Tigra-Boy
    ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

  • #2
    Re: Interessepeiling (mini-) SD Natuurwandeling Hoboken

    Hoi
    Van de vele natuurgebieden die Antwerpen kent hebben we dit nog niet bezocht. Ik ben dan ook geïnteresseerd om dit eens te bezoeken. Nu nog een geschikte datum vinden.

    Patrick
    BD0694BE
    http://pdeco.fotopic.net

    Comment


    • #3
      Re: Interessepeiling (mini-) SD Natuurwandeling Hoboken

      Zeker ook interesse. Veel dichter kan het voor mij niet .
      Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

      Comment


      • #4
        Re: Interessepeiling (mini-) SD Natuurwandeling Hoboken

        Ik heb ook interesse, als de datum mij past natuurlijk.

        Groeten,

        Mark
        http://markwijnants.zenfolio.com/
        Canon EOS 5D MarkIII & EOS 7D + EF 50 F1.8 II + EF 16-35L F4 IS USM + EF 24-105L F4 IS USM + EF 100-400L F4.5-5.6 IS USM + GP-E2 GPS Logger + Speedlite 580EX + MacBook Air 13'

        Comment


        • #5
          Re: Interessepeiling (mini-) SD Natuurwandeling Hoboken

          Ik sluit me hier graag bij aan
          Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards

          Comment


          • #6
            Re: Interessepeiling (mini-) SD Natuurwandeling Hoboken

            als de datum past ben ik van de partij (ben intussen wel verhuisd maar het is in ons nieuwe huis nog altijd kamperen)

            Comment


            • #7
              Re: Interessepeiling (mini-) SD Natuurwandeling Hoboken

              Rekening houdend met een passende datum, zie ik dit wel zitten....
              Ik volg dit draadje en wacht dus even af

              mvg,

              Roland

              Comment


              • #8
                Re: Interessepeiling (mini-) SD Natuurwandeling Hoboken

                als de datum mij uitkomt ben ik zeker van de partij
                dus zal de datum in het oog houden
                mvg
                ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
                *BD1034BE

                Comment


                • #9
                  Re: Interessepeiling (mini-) SD Natuurwandeling Hoboken

                  Als de datum past wil ik mij gerust aansluiten.
                  Vriendelijke groeten,Raf

                  www.rafvandenbogaert.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Interessepeiling (mini-) SD Natuurwandeling Hoboken

                    heb ook intresse afh van datum
                    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: Interessepeiling (mini-) SD Natuurwandeling Hoboken

                      idem hier
                      We should be daredevils, not calculators (Arne Quinze)
                      * Nikon D90 * nikon 24-70mm * nikon 50mm * nikon 85mm * nikon SB-600 *

                      Comment


                      • #12
                        Re: Interessepeiling (mini-) SD Natuurwandeling Hoboken

                        Zelfs vanuit nederland is dit aan te rijden , heb wel interesse afhankelijk van de datum
                        Motto: Altijd blijven lachen :) kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. ;)
                        Canon eos 7D Mijn site

                        Comment


                        • #13
                          Re: Interessepeiling (mini-) SD Natuurwandeling Hoboken

                          In het openingsbericht staan enkele datums ter voorstel.
                          Een voorkeurdatum is interessant, maar vooral de datum(s) waarop je zeker niet kan komen zijn belangrijk.


                          Nog een bijkomende vraag:
                          Willen jullie een rondwandeling met of zonder gids.
                          De gids kan zeker interessante dingen vertellen over o.a. het ontstaan van dit natuurgebied. Een normale rondleiding duur 2 of 3 uur (afhankelijk van de gekozen wandelroute).
                          Ik weet niet in welke mate een aangepaste begeleiding met gids mogelijk is, als fotografieliefhebbers willen wij misschien wat vaker en langer stilstaan bij fotografische bezienswaardigheden.
                          Een vraag hieromtrend is verstuurd naar de verantwoordelijke van de begeleide wandelingen.

                          Ik ben in ieder geval verheugd om de interesse van de BD-forumleden...
                          Grtz, Tigra-Boy
                          ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

                          Comment


                          • #14
                            Re: Interessepeiling (mini-) SD Natuurwandeling Hoboken

                            Als datum past ben ik ook graag van de partij.
                            Voorkeur? : 12 mei
                            BD0910BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: SD Natuurwandeling Hobokense Polder

                              Het leukste zou zijn als je een gids kan vinden die ook fotografeert, of anders een die de leuke plaatsen weet, maar het geduld kan opbrengen om te wachten tot we zijn uit gefotografeerd. Hij moet dus niet percé zijn verhaal kwijt willen , maar meer de mooie plekjes kunnen laten zien. Dan kun je als je belangstelling hebt altijd nog vragen stellen.
                              Motto: Altijd blijven lachen :) kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. ;)
                              Canon eos 7D Mijn site

                              Comment

                              Working...
                              X